Wren Mw 54 mk3

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door snauwaertj, 11 okt 2010.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    Ik zou even bij martin langs gaan ;)
     
  2. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    408
    Dat is ook nog meer dan anderhalf uur rijden.
    Ik ga eerst eens de nieuwe rpmsensor proberen, als dit niet werkt kan ik dan nog eens langskomen.

    grtz Johan
     
  3. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    van mij wel
     
  4. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    408
    Gisteren is mijn nieuwe rpm sensor aangekomen en vandaag wilde ik deze monteren. Nadat ik het fodscreen heb verwijderd zag ik dat de rpm sensor die er nu opzit vrij schijn staat op de twee asjes waar hij vrij op schuift.
    Is dit ok of mag die normaal zo niet gepositioneerd staan?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    Ziet er niet heel verkeerd uit. Hij moet zo recht mogelijk in lijn zitten met de magneet (even voelen met een stuk metaal waar die zit). Dus op dezelfde hoogte is het beste maar zo zou hij goed moeten werken.
     
  6. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    408
    Waar (op welk onderdeel) moet ik dit magneetje zoeken?

    Misschien nog een opmerking, op de nieuwe rpm sensor zit een condensator, diegene die nu is gemonteerd heeft dit niet, wat is de reden hiervoor?

    grtz Johan
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    Die zit op de start moer, die puntige neus ;)
     
  8. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Ik zou het niet weten ,volgens mij is de rpm sensor die jij hebt nog een oude.

    even de nieuwe erop zetten , en dan even proefdraaien ,dan weten we wat.
    en vooral je data terminal in de gaten houden .

    Groet,

    Martin.
     
  9. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    408
    Nieuwe sensor is gemonteerd.
    Ik heb hem net laten proefdraaien en het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost. Ik heb hem volgas laten lopen en recht omhoog, recht naar beneden en ondersteboven gehouden en hij bleef mooi lopen.
    Ook de vrijloop is nu veel stabieler, hij loopt heel rustig tussen de 44k en 45k zonder heel snel door de cijfertjes te lopen.
    Dit weekend hopelijk eens een volledige testvlucht zonder flame out.

    Hartelijk bedankt voor jullie deskundig advies.

    grtz Johan
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    ja, dat ziet er veel beter uit :)
     
  11. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Mooi , ja dat dacht ik wel ,ik heb het zelfde meegemaakt weet je , en er is niets zo vervelend als een turbine die niet uit wil ,wanneer jij dat wilt.

    opgelost,

    Martin.
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    Ik snap alleen niet waarom hij niet uit wil........ signaal richting ecu van uit moet toch altijd de pomp uitzetten?
     
  13. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    nee ,dat dacht ik dus ook.
    hij wil wel uit ,maar alleen als je een kill switch hebt ,en nog belangrijker , een failsafe in je ontvanger die ook op de stand kill ,dus uit staat.
    Als je dit hebt ,dan krijg je hem uit , dat weet ik zeker ,want dat werkte bij mij ook .
    neem van mij aan dat toeren sensors waar iets niet goed mee is , rare dingen kunnen doen.
     
  14. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    408
    Gisteren enkele perfecte vluchten kunnen uitvoeren.
    Een betrouwbare motor is toch echt wel een verademing hoor.
    Enkel de throttle delay is een beetje wennen voor mij.

    grtz Johan
     
  15. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    dat kun je zo snel maken als je wilt
    dan moet je de stability op 43 zetten ,en de axc delay op 6 of 5 , net zo lang tot je jou gewenste resultaat hebt.

    Groet,

    Martin.
     
  16. rikdragonfly

    rikdragonfly

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    1.111
    Locatie:
    waalre/demen
    nog even reactie achteraf, wat het naar mijn idee is:
    je rpm sensor geeft pulsen af, naar je ECU. Ik denk dat de condensator (samen met een weerstand) een laagdoorlaat (RC) filter vormt, om de jitter op het RPM signaal te verminderen. Jitter is als het signaal snel gaat lopen klapperen, waar zij dit niet hoort te doen: storing.
    Je ECU registreert deze "verstoringen" en ziet dus een hoger toerental dan wat het feitelijk is.

    kortom, deze condensator maakt een mooier puls signaal denk ik..

    Gr. rik
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.572
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, die heb ik ook al gemaakt als filter om tussen een oudere sensor te zetten, helpt behoorlijk bij storing van gloeiplug en startmotor edg.
     

Deel Deze Pagina