Auto slaat af wanneer ik rem

Hoi, ik heb een probleempje. Als ik met de auto rem slaat de motor af. Ook als ik de trim op de zender op zijn hoogst zet en dan rem slaat hij ook af.

Weet iemand hier de oplossing van?
 
Denk toch dat de afstelling van de motor niet goed staat.Gewoon alles even op de fabrieks afstellingen zetten en weer even proberen.
Gr Carlo Huisman..
 
Als je je stationair toerental afstelt met de zendertrim maar de regelschroef op de carburateur niet goed staat dan kan het zijn dat je de klep in de carburateur te ver dicht trekt en zodoende de motor af laat slaan als je remt..
 
Dank voor beide reacties!! Heb het forum ff doorgespit en kwam dus dit tegen voor het afstellen.

"Afstelling van de carb voor een G2D is simpel, H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open"

(mijn auto is een g2d) Ik heb nog nooit een grote auto afgesteld. Welke kant moet ik de schroeven draaien om hem af te stellen?
 
Ja, dus de schroef gewoon helemaal dicht draaien en 1,5 eruit draaien, maar naar welke kant draai ik de schroeven in? Gewoon met de klok mee?
 
met de klok mee is indraaien idd. (zie je natuurlijk ook goed dat hij naar binnen draait.) en let even op bij het uitdraaien, 1,5 slag is dus 360 + 180 graden draaien (ongeveer 3 keer overpakken op je schroevendraaier)
 
Oke, echt hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen een mooi plaatsje zoeken om hem af te stellen en dan maar hopen dat de auto niet afslaat tijdens het remmen. De laatste vraag is natuurlijk. Welke schroeven zijn de H en de L schroef?
 
Ik heb even op de motor gekeken. Er staat een H en een L op. Ik neem aan dat dat voor hoog en laag staat? Welke moet ik dan verstellen? De H of de L, of moet ik deze alle 2 verstellen?
 
zoals al eerder gezegd.

Afstelling van de carb voor een G2D is simpel, H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open"

beiden dus. maar voor stationair is de L naald het belangrijkst..
 
Ik zal je eerlijk zeggen 'schaam' dat ik niet weet welk type het is, Ja een zenoah G2d maar daar blijft het ook bij. Wat ik dus op de Carb zie, Is een H en een L dus nam ik aan dat dat voor Hoog en laag staat =)
 
de H naald is voor het afstellen van het brandstofmengsel in de Hoge toeren, dus top snelheid.

de L naald is voor het afstellen van het brandstofmengsel in de Lage toeren, dus voor het optrekken en het stationair lopen.
 
Dan zal ik deze morgen af gaan stellen. Ik had de auto gebracht naar de modelbouw winkel. Dat is toch bij mij om de hoek, kan ik zo naar toe lopen. Die man zou volgens hemzelf de auto hebben afgesteld en zou er een proefrit mee gereden hebben.Hij vertelde dat de auto niet meer afslaat tijdens het remmen. Echter was dit dus niet zo. Hij slaat gewoon steeds af tijdens het remmen. De auto blijft wel mooi rustig lopen.
 
Shoot, dat is een hele mooie link, die print ik dan ook direct uit! om hem later te fine tunen :)

maar H naald 1,5 en L naald 1,25 slagen open. Moet de auto toch ook direct starten en ook dan op de rem kunnen staan, zonder het afslaan
 
Vul je gegevens eens volledig in.woonplaats bv
Mischien woont er wel iemand om de hoek bij je die je kan helpen.
Kom anders eens langs bij raco kunnen we het een en ander uitleggen.
www.raco2000.nl
 
Onder de H en L schroef zit nog en schroef.
Deze kun je afstellen (gas hevel).
Als deze niet goed staat, wordt bij het remmen de cab dicht getrokken.
Hij krijgt dan geen benzine.
Ik denk dat daar je probleem zit.
 
Back
Top