Hallo iedereen, Heb er weer een kistje bij in ruil voor mijn Edge 540. En ik heb er toch wat vraagjes over ivm de setup. Vele vliegen hem op 5&6s, maar om de lipo's ook wat beperkt te houden heb ik liever een 4s. Iemand enige suggesties voor een mooie setup ? Even wat pics Cheers...
Ik zit ook al een hele tijd naar dit model te kijken, het lijkt me echt super vliegen. Voor een 5s of 6s is er inderdaad genoeg te vinden qua setups maar dat wist je al. Ik lees veel dat een 42-50 gebruikt word in dit model. bijv. deze met een 14x7 of 14x8.5 prop HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 42-50A 700kv Brushless Outrunner / 720W Of de SK verzie van turnigy (650kv) met een 14x8.5 p.s. waar heb je het model gekocht?
Ik heb het model niet gekocht hoor Ik heb et geruild met iemand van de club, deze komt waarschijnlijk uit het DE warehouse. De kwaliteit is veeeel beter dan verwacht. Je kun het foam gewoon niet indrukken is echt hard. Maar het gewicht is ook niet niets...
Dus het model leeg is wat aan de hoge kant? Of vind je deze echt te hoog? En het landingsgestel voelt die stevig aan?
Kwaliteit is heel goed, vind het alleen jammer van de gaten in de vleugel voor intrekbare landingsstel. Ik zal het eens wegen. Vleugels zullen er zeker niet uitkomen, staat vast me een stalen buis, en het was een heel werk om ze erin te krijgen. Zit wel stevig vast. Als de vliegeigenschappen even goed zijn als de looks ben ik al heeel tevreden. Dit komt erin: 650 kv op een 13x8 op een 4s, trek iets over de 60 amp dus komt er een 80 amp ESC in die zijn ongeveer de zelfde prijs dan een turnigy 60 AMP Esc... Dit is de meest gebruikte setup op rcgroups dus deze komt erin
Rainbow A388 Ik vlieg er al een tijdje mee en ben er zeer tevreden over maar hier enkele nuttige tips = de wielkappen heb ik weggelaten en iets grotere wielen geplaatst, alsook een eindje hardhouten stok in de ijzeren buis geduwd ( plooit anders te snel), Zorg ook voor zo licht mogelijk achteraan en het CG ligt bij mij zo rond de 19 à 19,3 cm van de achterlijst voor een totaal gewicht van ongv. 2300gr, lood is niet nodig ( heb 4 standaardservo's gebruikt) verder dien je de stickers zeer goed te fixeren zoniet riskeer je raar vlieggedrag ! ( met een bout op lage t° ). Over de wielpootgaten heb ik stevige folie geplakt . De aandrijving bestaat uit een HK SK4250-650 met een 13x7 apc style (ingekorte 14x7) op 4 of 5S tgy 3300-30C ( 8'vl) met een Tgy 85 esc met bec 5A, een apc 13x6,5E is ook goed (een 13x8 heb ik nooit geprobeerd), de esc bevindt zich onderaan in de gleuf tussen motorkap en wielpoten, Het model is echt een plezier om F3a-basis te oefenen maar vraagd wel wat aandacht tijdens de konstructie ! josse
Bedankt voor de tip's, dat van de vleugel buis had ik ook al gelezen, ik zelf ben niet zo'n echte stunt piloot, maar wou wel figuren leren vliegen.
Dus hiermee zit ik goed ? HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w 80 Amp ESC , 13x8 en 14x7 deze batterij ?HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 4S 20C Lipo Pack (DE Warehouse) Of is deze te klein kwa C waarde ? en waarom ?
Met die motor en prop gaat het zeker wel lukken. De lipo is ook goed qua C waarde. Het is een 4000mah = 4Amp \ 4Amp x 20(c) is 80Amp meer dan genoeg omdat je met die motor en prop niet aan de 80amp zal komen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 4S 40C Lipo Pack ik zou liever deze nemen met 40C ik vind de 20C toch altijd wat minder goed presteren met de hogere ampere gebruik. zelf vlieg ik nu met alleen nog maar 40C 4S lipo's dan kun je ze voor meerdere toestelen gebruiken en ze gaan langer mee wanneer je ziet dat ik een 2200 lipo 4s lipo had met 30C en een verbruik van 45 amp top had, was de lipo behoorlijk warm toen ik overging op 40C was deze gewoon normaal de vliegtijden zijn ook beter ga niet tegen de max. aanzitten want dat houden de lipo's minder lang vol je zal het merken dat de lipo minder lang goede prestatie leverd. succes met de kist gr Albert
Ga even het stof eraf blazen. Heb een AXI2826/12 motor liggen, samen met een 4s 4000 mah. aangeraden propeller is een 14x7, nu zit er een 12x6 maar ik denk niet dat deze prop groot genoeg is. regelaar is een 60amp turnigy Welke prop zou ik hierop moeten draaien ? motor past perfect in de motormount, en komt mooi uit de kap.
Prop Rainbow en Axi Probeer eens een 13x6,5 apcE, dit zal merkelijk beter gaan dan een 12x6, een 13x8 zal super gaan (maar dan wel met motormanagement) en vooral meet steeds je stromen !! mvg josse
Gisteren heb ik hem ingevlogen (soort van) Uitslagen volgens boekje, expo volgens boekje ik heb geen zwaartepunt staander dus het ZWp was een ruwe gok (ong 20 cm). Het ging alles behalve goed. bij het opstijgen (toch zeker 40m startbaan) ging hij metteen naar links, ik dacht dat de motordomp, niet genoeg was, (Zit deze standaard in de motormount weggewerkt ?) Hij wou ook constant naar voor hangen, dus mijn zwaartepunt lag te ver naar voor. Bij het 'landen' heb ik wel kunnen zien dat het richtingsroer niet mooi recht stond ( eigen fout had ik maar moeten zien) Voor de tijd dat ik er mee gevlogen heb, denk ik wel dat ik hier nog veel plezier aan ga hebben. Prijs / kwalieteit verhouding is gewoon super !
Ik heb hem besteld, word mijn nachtvlieg kist. Heb al met een van richard (vectrapower) gevlogen en dat was goed genoeg datik hem besteld heb. Maar ik wil er ook een beetje mee kunnen hooveren/harrier vliegen. Heeft iemand al wat aanpassingen gedaan daarvoor? Als ik het spul heb maak ik nog wel een topic. Het zal vooral over de verlichting gaan.
Rainbow heeft al een paar keer gevlogen ondertussen, er zit nu een 12x6 maar er zou een 13x6 of mss een 14x7 moeten opkomen. Vliegt heel gemoedelijk, ik vind het gewoon een super goed kistje Motordomp heb ik wel moeten aanpassen, en sidethrust heb ik ook moeten bijzetten.
owkayz , en genoeg power met 4cellen?? nando, ik was ook al naar deze aan het kijken om vol te proppen met meters leds en fonkelende lichtjes voor deze winter, dus post jou vorderingen zeker maar!, ben benieuwd!
Power genoeg voor mij, ik hou het bij figuren vliegen. Motor op 5s met een 13x6 zou wel ideaal zijn. Dan heb je genoeg vermogen voor verticaal te blijven gaan volgens mij.