Beste forumleden, wie heeft er ervaring met intrekbaar landingsgestel in heli's? Ik heb al jaren een sikorsky s76 staan en deze week de stoute schoenen aangetrokken en het landingsgestel intrekbaar te maken ( zoals het hoort) Veel info gevonden op runryder en iets vergelijkbaars eerst even als prototype gemaakt. Wielen gaan keurig in en uit en vandaag aan het stoeien geweest met deurtje. Ook dat is te doen maar dan.... Punt is dat eerst het deurtje ( ruim) open moet en vervolgens is er pas ruimte voor de poot met wiel. Ook dit verhaal is nog te doen, in m'n fc28 kan ik dit zo mixen dat poot vertraagd achter het deurtje aan gaat. Echter bij het intrekken moet het net andersom, de poot moet eerst al een stuk naar binnen waarna dan pas de deur dicht moet gaan. Dit is dus het probleem. Ik heb ooit een Agusta gehad en die had alles via 1 servo lopen maar dat was een reuze gepruts met erg veel stangetjes. Wie heeft tips? deurtje open ( stangetje naar servo ligt los) vooraanzicht met aansturing poten
Ik weet dat het bij onze S76 op een 3 standen schakelaar zat boven was uit midden was in en onder was kleppen in. Dit heeft ook op een FC 28 gewerkt dus zou bij jou ook zo moeten kunnen. Lijkt de zelfde romp te zijn dus ik denk dat het hetzelfde gemaakt is.
bedankt voor reageren, Tja, dat is ook een optie maar wil toch even door puzzelen om het met 1 handeling te fixen.
Je zou kunnen proberen met een door sequencer die bij de jets gebruikt wordt, daar zijn soms ook ingewikkelde combinaties nodig. Jettronic heeft er dacht ik.. Sequencer succes, Didier
Dank Didier, Dat is inderdaad wel een juiste oplossing. Zal daar eens verder om zoeken, dit geeft me in ieder geval nu wel hoop dat ik verder kan met m'n project. Hans
@ tiger2 Nogmaals dank.. Soms denk je te moeilijk en wil je van alles mixen terwijl het gemakkelijker kan. kanaal7 ( deurtjes) en kanaal 8 ( gear) nu via driestanden schakelaar en werkt prima. Maar zo'n sequensor gaat het wel worden vrees ik aangezien je toch gauw "dubbel schakelt" en het wiel in de deur klem loopt. Klein filmpje met resultaat tot nu toe, komende week het neuswiel aanpakken