Traxxas 1/16 e-revo Topic!

heb vandaag voor het eerst op een lipo gereden... WAT EEN POWERRRRRR!!!!!! holishit, en nu is mn pinion los, waat iemand waar je die scroefjes die in je pinion gaan kunt bestellen?
 
Ja inderdaad, zit namelijk ook ermee dat je die tandwiel moet verwisselen. Maar heb nog niet heel veel gesleuteld aan me merv:P.

Welke LiPo's gebruik je? Waar heb je ze gekocht?
 
i heb die fout ook gemaakt, ik kocht bij mijn auto 3 standaard accuutjes, 30 euro pstuk in nederland.
nu hb ik die lipo's en daar rij je veel langer mee en hij gaat een stuk harder, terwijl ze geen drol kosten. het enige is dat je dan weer een lader nodig hebt.
 
Welke oplader kun je gebruiken voor die LiPo? Staan er zoveel op HobbyKing.
 
Eentje met balancer en je hebt maar 2.2A nodig om met 1C (aanbevolen laadstroom) te laden, dus zowat alle voldoen. De meest gebruikte is de B6 denk ik.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5548

Opletten dat je een originele neemt, de imitatie heeft erg slechte recenties (meet spanning niet goed genoeg)

Maar omdat ze niet veel hoeven te leveren om deze accu's te laden is een multiport wel erg fijn, kun je meerdere packs tegelijk laden ! (Zonder een speciale kabel te moeten maken)

Deze bv : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15986
 
Laatst bewerkt:
Oke beide erg interessant. Ook niet echt duur nee. Moet even kijken dan nog.
 
Zal even kijken.
Wil eigenlijk zo een NiMh accu voor 15 euro regelen XD

BTW, kan hem krijgen voor 17 euro, is dat veel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, da's best een nette prijs... maar je koopt een goede auto.. met de een flinke potentie.. en heel goedkoop zijn ze nou ook weer niet.. en dan ga je een paar euro besparen terwijl iedereen je het advies geeft om lipo's erin te duwen.

volgens mij heb je ook een imax b6 lipo lader met voeding voor 30 euro op ebay incl verzenden.

gr

Klopt, maar dat zijn erg vaak de imitatie's.
 
gister beetje in het bos aan het jagen, ESC was elke keer overhit ...vreemd (had ik de dag ervoor niet).

Op den duur ging hij weer in de beveiligng, waarbij ik de accu los haalde en waarna de ESC direct poef zij (2 bolle condensatoren).

na onderzoek viel mij op dat de revo niet meer fijn in z'n vrij rolt...kortom ergens zit iets in de diff vast.

Ik denk dat dit ervoor heeft gezorgt dat de ESC zoveel power moest leveren om daar doorheen te trekken en dat hij daarom overhit.

Terug gestuurt....afwachten maar.
 
Vervelend dat die van jou defect is, maar zonder andere info, welke motor, welke Lipo's en welke ESC heeft je berichtje weinig waarde voor anderen op het forum.

Aangezien je het hebt over 2 bolle condensatoren heb je het over een andere ESC dan de Traxxas... Of ze zouden in de behuizing moeten zitten. Gok een Castle ?

Wel knap dat je ze kapot krijgt nadat je de accu los haalde !
 
gister beetje in het bos aan het jagen, ESC was elke keer overhit ...vreemd (had ik de dag ervoor niet).

Op den duur ging hij weer in de beveiligng, waarbij ik de accu los haalde en waarna de ESC direct poef zij (2 bolle condensatoren).

na onderzoek viel mij op dat de revo niet meer fijn in z'n vrij rolt...kortom ergens zit iets in de diff vast.

Ik denk dat dit ervoor heeft gezorgt dat de ESC zoveel power moest leveren om daar doorheen te trekken en dat hij daarom overhit.

Terug gestuurt....afwachten maar.


Hopen dat je er eentje in garantie krijgt, anders zou ik in jou geval een andere esc zoeken, ik rij zelf met de sidewinder sct van castle creations en deze is zoveel beter dan de originele, minder snel warm, auto remt stukken beter en reageert ook nog eens een stuk sneller. Natuurlijk zijn er ook andere alternatieven
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem denk ik altijd als ik 10 minuutjes rij op straat dan staat mijn motor en esc gloeiend heet.
Ik heb nu van pinion verandert en nu wordt de esc al niet zo warm meer maar de motor des te meer.
Ook als ik rap wil optrekken heb ik het gevoel dat mijn slipper-clutch niet goed grijpt of dergelijke want ik krijg dan een heel hoog geluid en daarna pakt hij weer normaal geluid aan ook bolt hij niet zo soepel.
Had de diff helemaal uiteen gehaalt omdat hij kraakte een maand terug en nu maakt hij gewoon veel lawaai is dit normaal?

Grts
 
Vervelend dat die van jou defect is, maar zonder andere info, welke motor, welke Lipo's en welke ESC heeft je berichtje weinig waarde voor anderen op het forum.

Aangezien je het hebt over 2 bolle condensatoren heb je het over een andere ESC dan de Traxxas... Of ze zouden in de behuizing moeten zitten. Gok een Castle ?

Wel knap dat je ze kapot krijgt nadat je de accu los haalde !

standard motor, standard ESC....alles standard, rijdt op 2s-lipo (1500mah)(ging altijd prima)

standard ESC heeft bij mij 2 condensatoren binnenin zitten, kun je gewoon zien zitten als je door het roostertje van de esc kijkt.

edit: niet echt bijonder dat ze klapten nadat de stroom eraf was...mengsel binnenin condensator is zooo heet dat het nog steeds naar buiten wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, dan idd wel een heel bijzonder verhaal, heb nog niet eerder gelezen dat de standaard set op deze manier defect gaat. Helemaal al op 2S.
 
Back
Top