EMCR Rozenburg, verzameltopic.

Leuke foto's, vooral de rennende actiefoto's:mrgreen:

Het lijkt erop dat ik het vanavond niet ga redden, heb eigenlijk geen zin om te haasten, en ik heb al 3 dagen achter elkaar gevlogen...
 
waarschijnlijk ( hopelijk ) het euvel gevonden waardoor de yak niet wou starten laatst .
ik heb de achterkant van de motor open gemaakt en ik kwam erachter dat de vorige eigenaar dit ook al eens had gedaan .
de pakking was hierbij kapot gegaan dus hij had besloten om hem weer dicht te baggeren met vloeibaar pakking materiaal .
hierbij heeft hij ook het gaatje voor de pulse voor de brandstof aanzuig zo goed als dicht gesmeerd .
hij zat niet helemaal dicht dus ik denk dat hij hierdoor nog net genoeg kreeg om af en toe te pruttelen en dan vooral met de choke erop .
ik heb 2 nieuwe bougie`s , 2 voetpakkingen voor de cillinders en een nieuwe pakking voor de deksel aan de achterkant besteld , als dit alles binnen is dan ga ik de boel weer in elkaar zetten en opnieuw testen .

mazzllss:bye:
 
Een klein beetje:offtopic: maar wel leuk.

Ik heb gisteren alvast een verjaardags cado gehad van mijn ouders... :cool:MIJN EERSTE ECHTE VLIEGLES!!!!!:cool:

En ik kan vertellen dat dat behooooooooooorlijk goed is bevallen :D, dit proeft naar meer:rolleyes:

dan haal ik je maar ff uit deze droom.

het behalen van 'n PPL kost algouw zo'n kleine 15000 eurie, daar na MOET je minimaal 10 vlieg uren per jaar in je logboek hebben. je ondergaat ook 'n medische keuring en die moet je om de 5 jaar herhalen, en deze keuring is streng, zeg maar heel erg streng. als ze ook maar iets vinden kan je er niet eens aan beginnen of je kan afscheid nemen van je PPL. er is ook 'n theoretisch deel van 'n ppl opleiding en bestaat uit: meteorologie; radio/telefonie; navigatie; Algemene kennis luchtvaartuigen en grondbeginselen van het vliegen; Prestaties en vluchtplanning; Menselijke prestaties en beperkingen. de theorie volg je klasikaal en is
op mbo/hbo niveau.

grt jeroen.

en nu weer terug naar de modelvliegtuigjes.....
 
Laatst bewerkt:
Je kan niet in iemand portemonee kijken Jeroen. Behalen en behouden van je PPL kost inderdaad een hoop geld.

Voor wat betreft de medisch keuring: Ik krijg m elk jaar, kan niet zeggen dat hij heeeel erg streng is. Je moet gezond en fit zijn.

Theorie is te doen. Als geïnteresseerde in de vliegerij spreekt de stof je aan en leert het makkelijker.

Als je er echt voor wilt gaan, doen!!!

Back to the EMCR!!
 
dan haal ik je maar ff uit deze droom.

het behalen van 'n PPL kost algouw zo'n kleine 15000 eurie, daar na MOET je minimaal 10 vlieg uren per jaar in je logboek hebben. je ondergaat ook 'n medische keuring en die moet je om de 5 jaar herhalen, en deze keuring is streng, zeg maar heel erg streng. als ze ook maar iets vinden kan je er niet eens aan beginnen of je kan afscheid nemen van je PPL. er is ook 'n theoretisch deel van 'n ppl opleiding en bestaat uit: meteorologie; radio/telefonie; navigatie; Algemene kennis luchtvaartuigen en grondbeginselen van het vliegen; Prestaties en vluchtplanning; Menselijke prestaties en beperkingen. de theorie volg je klasikaal en is
op mbo/hbo niveau.

grt jeroen.

en nu weer terug naar de modelvliegtuigjes.....

Nou Jeroen,

Dan zal ik jou ook uit een droom helpen.

Bij ons in de familie hoeft er niemand uit een droom geholpen te worden en bestaan er ook geen luchtkastelen enz. enz.

Als ik echt ergens mijn zinnen op zet, dan zorg ik er ook voor dat het er komt.
Doorzettingsvermogen noemen ze dat

En wat ik dus bedoel met "dat proeft naar meer" is dat ik wel wat vaker van dit soort vluchten wil gaan maken.
Ik heb het in mijn tekst er ook niet over gehad om mijn brevet te gaan halen oid.:rtfm:


Sterker nog, ik denk dat als je meerdere vluchten hebt gemaakt dat dan het nieuwe, ontdekkende en spannende er ook vanaf gaat, voor mij dus ook de reden om zo nu en dan eens een keer zoon vlucht te gaan maken.

En betreft studie, als je iets echt wil, dan is het wel te leren.

Grt.
Dominique
 
Laatst bewerkt:
Maargoed... weer :ontopic:

Vandaag me weer even heerlijk kunnen uitleven in het luchtruim.
Om een uur of 16.00 waren er wel wat meer mensen, wat zich later op de avond beperkte tot Paul Sam en ik.

Later op de avond toen Sam al weg was kwam er nog een helivlieger vliegen, ik weet alleen zijn voornaam, Cor.

Ik ga zo nog proberen om wat foto's van mijn mobiel te toveren, maar eerst nog even snel wat naar binnen werken

EDIT:

Hier nog een paar foto's van vanmiddag.

Helaas is bij Sam tijdens de landing zijn onderstel afgebroken, voor de rest weinig schade vandaag voor zover ik weet :D
2011-08-17173641.jpg

2011-08-17173653.jpg

2011-08-17173659.jpg

2011-08-17175636.jpg

2011-08-17175659.jpg

2011-08-17193910.jpg

2011-08-17193914.jpg

2011-08-17194251.jpg
 
Laatst bewerkt:
dan haal ik je maar ff uit deze droom.

het behalen van 'n PPL kost algouw zo'n kleine 15000 eurie, daar na MOET je minimaal 10 vlieg uren per jaar in je logboek hebben. je ondergaat ook 'n medische keuring en die moet je om de 5 jaar herhalen, en deze keuring is streng, zeg maar heel erg streng. als ze ook maar iets vinden kan je er niet eens aan beginnen of je kan afscheid nemen van je PPL. er is ook 'n theoretisch deel van 'n ppl opleiding en bestaat uit: meteorologie; radio/telefonie; navigatie; Algemene kennis luchtvaartuigen en grondbeginselen van het vliegen; Prestaties en vluchtplanning; Menselijke prestaties en beperkingen. de theorie volg je klasikaal en is
op mbo/hbo niveau.

grt jeroen.

en nu weer terug naar de modelvliegtuigjes.....


Het valt allemaal mee, ik ben er mee bezig geweest een kleine 15 jaar geleden, maar moest door mijn motor ongeluk afhaken.

Alles wat je wil kun je bereiken, als je er maar zelf achter staat

En het uit de droom halen, wij dromen niet, maar doen het gewoon.
 
PPPFFFFFFF De hele avond zitten pielen om die foto's hier te krijgen maar goed toch gelukt zoals jullie kunnen zien heb ik personeel die met mijn Yak bezig zijn Bedankt anton en ger.

DSC_0086.jpg

DSC_0082.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0078.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0057.jpg
 
Als ik echt ergens mijn zinnen op zet, dan zorg ik er ook voor dat het er komt.
Doorzettingsvermogen noemen ze dat

En betreft studie, als je iets echt wil, dan is het wel te leren.

Grt.
Dominique

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....................Vapro C dan maar :mrgreen:

Zelfs ik heb het gehaald, Vapro A en B tegelijk en C in 16 weken.

PPL B is ook niet zo moeilijk, heb het in '88 behaald maar was het jaar erop alweer verlopen.

Life's too short. (PS was je vergeten nog te feliciteren, bij deze :wink: )

Ger.
 
(PS was je vergeten nog te feliciteren, bij deze :wink: )

Ger.

Ja dank je wel, we nemen in de nachtdienst gebak mee (Arjan is ook jarig op de 19e) dus als je zin heb mag je komen:p.

Ik bedoel..., Bert komt immers ook 's nachts op visite... hahahaha.
Nee hoor, geniet maar lekker van je vrije tijd;)

Groeten,

PPPFFFFFFF De hele avond zitten pielen om die foto's hier te krijgen maar goed toch gelukt

Ik wou al zeggen, loopt daar een beetje op te scheppen met zijn camera op het veld, heeft ie maar een foto ;):p

Sam als je bij photobucket eerst "view all" klikt (zelfde balkje waar je paginanummering staat) en dan vervolgens "select all" en dan pas je img codes genereren (bij choose action) dan heb je de code in een keer voor alle foto's;)
 
Laatst bewerkt:
Ik wou al zeggen, loopt daar een beetje op te scheppen met zijn camera op het veld, heeft ie maar een foto ;):p

Sam als je bij photobucket eerst "view all" klikt (zelfde balkje waar je paginanummering staat) en dan vervolgens "select all" en dan pas je img codes genereren (bij choose action) dan heb je de code in een keer voor alle foto's;)

Aha dat kan ook nog heb nu een voor een de codes er op moeten zetten
en daar ben je een tijd mee zoet maar inderdaat zo gaat het beter.

Bedankt voor de tip do.:pim::-D
 
@Sam,

Mochten de foto's bij photobucket op de verkeerde volgorde staan.
Klik dan op de tab "albums" en vervolgens op de tab "organize" dan kan je een album selecteren en achter de tekst "sort current album by" kan je selecteren hoe je ze gesorteerd wil hebben, meestal is "oldest first" de goede (van begin vliegdag naar eind)
 
@Sam,

Mochten de foto's bij photobucket op de verkeerde volgorde staan.
Klik dan op de tab "albums" en vervolgens op de tab "organize" dan kan je een album selecteren en achter de tekst "sort current album by" kan je selecteren hoe je ze gesorteerd wil hebben, meestal is "oldest first" de goede (van begin vliegdag naar eind)



Ben gelijk eens aan het puzzelen gegaan en wel makkelijk als je het weet hahaha.
Lukt allemaal perfect dus makkelijk voor de volgende keer.
Nu niet meer vergeten dus heb alle text opgeslagen.:rolleyes:
 
hallo allen , ik baal echt als een stekker :-?

de cockpit van mijn yak is van de kast gevallen waarschijnlijk door onze katten en nu is de ruit naar de kloten .
ik moet nu iets nieuws gaan maken of ik moet iets kunnen kopen om dit te herstellen .
wat wel waardeloos is , is dat de yak van toc/SD models niet meer wordt gemaakt dus ik weet effe niet of ik er 1 kan kopen ergens die past .

alle suggesties zijn welkom .

hier de foto ervan :

2nu66ph.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top