Ik ben van plan om deel te nemen aan een endurance-wedstrijd. Heb twee vragen: Kies ik best een 410 of is de 410R eigenlijk voldoende sterk voor deze race? (Ik las een raceverslag van EBOR24 in de UK en daar reed een 410R netjes uit met de minste schade van alle wagens). Welke (alu) optiestukken heeft de 410R toch wel redelijk nodig? vraag 2: (hoort hier eigenlijk niet thuis maar omdat ik niets over een 410 vond in de TE KOOP-sectie) Is er iemand die afstand wil doen van zijn DEX410 of DEX410R, tweedehands verkopen?
Shocktowers plooien snel van de R. Servo saver kan ook afbreken in plastic. En misschien de voorste hinge pin houders in alu steken. Nu op een endurance ga je nooit zo agressief rijden als op finale van 7min dus de schade zal wel kleiner zijn. Ik zou voor de 410 gaan met plastic side guards.
plastic side guards? [edit] ok, ik ben mee. Zijn die origineel dan ook uit metaal misschien en waarom kiezen voor de plastieken zijkantjes? en thx voor de info
Hey Ludo Ik heb een jaartje met de durango gereden, eerst met de R en dan met de full optie versie. Op de R had ik na een ritje of 2 de voorste hingpin houders over, dus deze zerker in alu steken. Net als de shocktowers die waren bij de eerst crash krom Deze kan je best afslijpen zodat ze een stuk minder hoog zijn. Ik zou op de R ook de optie van de carbon lipo houder nemen. Dit maakt dat het chassis minder gaat flexen en er minder krachten op de diffhouders komen... De gewone versie is natuurlijk vetter uitgerust, met alle alu en carbon stukken die je kan hebben. Hier heb ik het langst mee gereden. Bij mijn weten zonder ergens een grote schade. Ze kiezen voor de alu side guards opdat het chassis wat meer flex heeft. Servo saver heb ik nooit een probleem mee gehad. Gewoon goed zorgen dat je de diffs goed bouwt
en waarom rij je er nu niet meer mee, Kurt? btw, heb een tweedehands op het oog vanuit ons Franstalig landsgedeelte. ENkel jammer dat die al in elkaar zit en ik weet uit ervaring dat het demonteren van de diffs al eens problemen durft geven of moeilijk gaat. SOwieso zou ik immers de wagen eens helemaal uit elkaar willen gooien eerst.
Ik ben over gegaan op 2wd rijden Ludo, dat is het enigste waarom ik hem weg gedaan heb. De persoon die ermee rijdt nu is er nog steeds zeer tevreden van, zowel van de R als de gewone... Ja de diffs moet je echt goed bouwen bij de durango, anders sneuvelen er meer tandjes dan je lief is De lagers intapen zodat ze geen speling meer vertonen in het diffhuisje etc... De tresrey of kyosho o-ringetjes gebruiken tegen het lekken enz...
ja, ik leerde al het volgende ivm de diffs: je moet eerst de outdrive in het diff-huis steken, daarop komt een E-clip om de outdrive vast te zetten en dan moet je het eerste tandwiel op de hexagonale as schuiven van de outdrive. Heel vaak gaat dat moeilijk en wordt dat tandwiel er dan maar opgeklemd, opgeslagen, ... Da's niet zo erg, tot je je diff naar de filistijnen werkt en de tandwielen moet vervangen. Dat tandwiel krijg je dan quasi onmogelijk van die outdrive-as af. Ik ken een kerel die zo al twee nieuwe diff-behuisingen kocht omdat hij dat tandwiel er niet meer uit kreeg. Of ken jij daar dan een truukje voor, Kurt?
wel dat was ik dus ook van plan, maar als je een tweedehands koopt kan het al te laat zijn natuurlijk. Dan kan dat tandwiel daar al muurvast op zitten.
Idd ik heb ook eentje 2de hands gekocht. Hier was het ook niet gedaan. Ik heb deze los gekregen met WD40 erin te spuiten en goed te laten trekken, naderhand voorzichtig met een pincet eruit getrokken. Beetje geduld en dan werkt het wel hoor Als je een nieuw diff bouwt kan je best gewoon idd de 6kant van de outdrive een beetje afschuren. dan komt hij vlot los