De Arrow van BMI ( grotere kloon van AXN Clouds Fly )

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door jaccies, 5 mei 2010.

  1. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    De arrow vliegt beter omdat de doping van de motor beter is. Dus geen duiken bij het starten. De langere vleugel is ook fijn. Hierdoor zweeft de arrow beter. Voor de rest zijn de vliegeigenschapen gelijk.
     
  2. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    onderdelen

    www.rcKix.be (zoek hier op Arrow) heeft 50% korting op ARROW onderdelen zeer aantrekkelijk als je ze nodig mocht hebben

    op=op

    voor +/-46 Euro heb je een nieuwe Arrow samengesteld , alleen nog 4 servo's en 30A regelaar aanschaffen!!
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2011
  3. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ja, het zag er leuk uit als ze het in voorraad hadden. Niets van de Arrow of de arrow zelf.
     
  4. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Dat heb ik vandaag ook gedaan. Let wel dat je niet de koolstofstaaf er los bij krijgt. Heeft iemand suggesties waar deze te krijgen is?
    Nu kan ik CF/arrow hybride maken door de motor van de CF er op te zetten.
     
  5. Benneke

    Benneke Guest

    Graag had ik geweten of de arrow vliegbaar is met wat wind, of moet het volledig windstil zijn?, dit zou wel spijtig zijn aangezien er niet veel windstille dagen zijn hier in onze streek hé :p , dus tot welke windkracht is dit vliegtuig nog goed te vliegen?

    En nog een vraagje, is het mogelijk om een "zwaarder" lipo in de arrow te steken in samenwerking met de originele setup, dus met de originele motor en regelaar?, voor wat langer in de lucht te kunnen blijven?

    Excuseer mij voor de mss domme vragen, maar ben nog volledig nieuw in de hobby :) Wel al veeeeel gelezen hier op het forum en andere forums, uiteindelijk altijd bij een easystar of cloon er van terechtgekomen om te beginnen met vliegen. En deze cloon er van lijkt mij zeer interessant, vanwege zijn grote en ook iets meer mogelijkheden dus.

    Alvast bedankt !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2011
  6. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi,
    ik vlieg de arrow bij windkracht 2-3, met 3S 2200 lipo helemaal voorin in de neus , dan is het zwaartepunt perfect zonder lood te gebruiken.
    gemiddeld vlieg ik met deze lipo 10-20 minuten, is er wat thermiek heb ik weleens 1 uur gevlogen, lang geoeg voor mij ;)
     
  7. Solex_nl

    Solex_nl

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    145
    Locatie:
    Den Helder
    Tot windkracht vier vlieg ik ermee op de dijk.. Geen probleem. Met meer wind is het toch niet leuk staan daar :)
    2200mah 3S lipo's gebruik ik. 18-22minuten vlieg ik er mee.. Als ik ga zweven kan het veel langer zijn.
    Zeker geen miskoop deze Arrow, ook de AXN Floater Jet is prima.
     
  8. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Hey,

    Als je met meer wind wil vliegen dan is de clouds fly een beter optie. De Arrow heeft namelijk geen koolstofstaaf in de romp. Dit heeft als gevolg dat de staart van de Arrow veel minder stijf is dan de clouds fly. Dit betekend dat de staart van Arrow na verloop van tijd flexibel zal worden. Tot dat deze breekt of te flexibele wordt om te vliegen. Wat betrefd accu zwaardere accu's zijn geen probleem. Ik heb zelf met een 5000 3s gevlogen. Met meeer gewicht vliegen een Arrow in stevig wind beter dan met een 2200. Er is meer massa om door de wind te komen.
     
  9. Benneke

    Benneke Guest

    Dank u voor de tips alvast,

    ivm de stevigheid van de arrow, dit zou toch kunnen opgelost worden door hem wat te verstevigen met glasvezel bvb?, ik heb hier nog wat glasvezeldoek en polyesterhars staan, kan dit aangebracht worden op het vliegtuig, de onderkant bvb?, of zou het materiaal waar de arrow van gemaakt is daar van oplossen?, want ik weet dat polyesterhars een redelijk straf product is :)
     
  10. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi ,
    ja dat heb ik ook gedaan met glasdoek van 28gr met 30 minuten epoxy de hele neus tot aan de motor verstevigd, en ook de hele onderkant , gaat prima
     
  11. ejvww

    ejvww

    Lid geworden:
    21 jul 2009
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Den Haag
    Je kan inderdaad een arrow met glasvezel doek verstevigen. Dit is een hele goed oplossing. Ik vind het alleen wel jammer dat BMI een model maakt welke verstevig moet worden. Omdat in het productie proces bezuinigd is op een koolstofstaaf en een paar gram foam in de romp.
     
  12. Jensk

    Jensk

    Lid geworden:
    18 mrt 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    lelystad
    Hallo,

    Laten ik even weer leven in het topic brengen. Ik heb al een tijd een arrow 1400. Nu had ik vandaag storing met FPV vliegen en ben ik met volle vaart tegen een schuur aan gevlogen(eigen schuur). Tot mijn grote verbazing is alle elektronica nog heel. Alleen de romp diende als kreukelzone. Nu ben ik even wezen zoeken naar reserve onderdelen, nergens te vinden. Wel op site van BMI staat er een onderdelen lijst. Weet iemand waar ik reserve onderdelen, eigenlijk alleen de romp, kan halen voor mijn BMI arrow 1400?

    Met vriendelijke groet,

    Jensk
     
  13. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi Jensk,

    alleen de neus is in de kreukels?, stop de neus in een emmer met kokend water voor 10 minuten, dan neus gladstrijken met een lepel
    je kunt ook dit proberen als je een nieuwe romp wilt ,
    stuur mail naar
    service@bmi-models.com

    met tekst:

    Hallo BMI service,

    Ich besitze eine Arrow BMI , und ich habe eine frage.
    Who kann ich in die Niederlande oder Deutschland diese ersatzteil 12631/03 Arrow Rumpf kaufen?
    Ich hoffe sie können mir helfen, sonst kann ich nicht mehr mit den Arrow fliegen.

    herzlichen dank für ihre hilfe
    Viele Grüße
    Jensk


     

Deel Deze Pagina