Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. DennisM

    DennisM Guest

    Hmm, p;robeer die pinion te vervangen maar dat schroefje was al niet goed. Dus is die nu doorgedraaid. Hoe krijg ik ooit die pinion er nu af?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    @ dennis.

    het is easy, gewoon je slipper afstellen!! Het is niet moeilijk.
    -haal je gear cover eraf
    -plaats je speedpinion
    -pak een goed moersleutel die pas over het moertje van je slipper
    -hou je spur(plastieke grote tandwiel) vast en draai je moertje vast totdat de veer helemaal in is gedrukt(gewoon wanneer je moertje niet meer verder wil)
    -dan maak je 1/3 tot 1/4 slag terug met je moersleutel en dan ben je klaar!

    simpel ;).
     
  3. DennisM

    DennisM Guest

    Oke, thnx!
    Heb je ook nog een manier om een doorgedraaide schroef van pinion eraf te halen?
    Want van de fabriek af aan paste geen 1 sleutel erin... nu is dus die kopt stuk
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb er de dremel in gezet.
    Alleen is de pinion dan niet meer bruikbaar. ( tenminste niet meer bij mij )
    Maar omdat u de speed pinion gebruikt moet dat geen probleem zijn lijkt mij.
    Gewoon de een slijpschijfje op de dremel doen en een klein gleufje in het schroefje slijpen en dan het schroefje losdraaien of het hele schroefje doorslijpen ( wat ik heb gedaan )
     
  5. DennisM

    DennisM Guest

    Ja ik wil voor de 2S lipo die speedpinion erop doen
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    wat je ook kan proberen is om een gleufje met een ijzerzaagje of dremel erin te zagen en met een platte schroevendraaier eruit te halen. Wat ruud al zei :rolleyes:
     
  7. DennisM

    DennisM Guest

    Het gaat om een inbus hea.
    Ik krijg het niet, ik laat die 28T erin. Wat een gare zooi. Als ik het wist dat het zo ging was ik er nooit aan begonnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
  8. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Vanaf fabriek af past er geen 1 imbus in? Als je juist gereedschap had kon je het gewoon gebruiken en was er niks aan de hand.
     
  9. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland

    bbq;)
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    @ dennis.

    Pak een dremel of ijzerzaagje maak er een goede gleuf in (ook deels in je pinion) en verhit je pinion en draai hem er dan uit.
     
  11. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Koop voor een paar euro een goede imbus schroeven draaier .
    Ik heb er 4 te koop staan in te te koop topic

    Ik zie helemaal mezelf hier in terug toen ik de merv voor het eerst had.
    Precies het zelfde probleem.
    Enige tip die ik kreeg gooi het traxxas gereedschap weg en koop goede schroevendraaiers met een geharde kop je hebt meer grip en geen pijn aan je handjes meer.

    Goed gereedschap is het halve werk
     
  12. DennisM

    DennisM Guest

    Ik ga het proberen! Thnx voor reacties.
    Heb ook een pinion puller... Kan dat wat zijn? Of zit die inbus schroef? Ook vast IN. Dat ijzertje van de moter? Zo niet, dan kan ik hem daarmee eruit trekken!

    Anders is dremel en gereedschap goede tip:p!
     
  13. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    de standaard inbus schroevendraaiers zijn wel goed alleen voor de schroefjes die in kunststof zitten. Voor het zwaardere werk is het niet te doen..
     
  14. DennisM

    DennisM Guest

    Ja dat merk ik wel! Kan ik het oplossen met die pinion puller? (bovenste berichtje staat meer info):p

    Anders kijk ik wel ff. Morgen naar de bouwmarkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2011
  15. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    nee... Zolang het schroefje er nog in zit trek je je motor kapot. Volgens mij is die pinion puller alleen voor als de pinion vast zit nog door een beetje borgmiddel, en je de pinion dan niet uit krijgt met je handen.

    maar doe gewoon wat we hier hebben gezegd.

    Haal je motor er helemaal vanaf en zaag er een goed gleufje in zodat een schroevendraaier er goed inpast. Verhit je pinion met een soldeerbout een beetje en draai je inbus eruit.
     
  16. Liam NL

    Liam NL Guest

    Ik had het ook met mijn merv. Splinternieuw uit de doos, en ik wilde de pinion omwisselen. Het lukte niet want het meegeleverde inbus-gereedschapje was iets te klein. Gewoon een andere inbus uit mijn gereedschapskist gepakt en daar ging het wel probleemloos mee.
    Dus echt een rare fout van Traxxas. Zou het iets te maken kunnen hebben met inches versus metrisch?
     
  17. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Traxxas is voor zo ver ik weet altijd al metric geweest, kan zijn dat hun supplier de verkeerde heeft geleverd en dat quality control het gemist heeft maar...
     
  18. DennisM

    DennisM Guest

    Oke, dan ben ik niet de enige! Maar wat een power zeg op lipo met die 28T stock tandwiel!

    @mike, ik ga dit weer van de week proberen. Nu niet veel tijd ivm/ met school weer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2011
  19. DennisM

    DennisM Guest

    Als er iemand interesse heeft:
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  20. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Vooral op lipo rijden met 28t en de orginele esc NOT
     

Deel Deze Pagina