E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Oké, thanks.
    Oeps, Ik bedoel de bak waar het diff inzit. Weet niet hoe dat heet (diffbak?). Wat zit daar in voor de smering en hoeveel.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    vandaag slipper binnen. Maar had toch nog een vraagje over het afstellen. Heb zelf altijd gedacht dat je je moer moet aandraaien totdat die niet verder kan en dan 1/4 slag terug. Maar heb nu gekeken en vond het dan wel erg strak zitten (als ik mijn spur vasthield en dan me banden probeerde te draaien ging me slipper niet werken).

    Dus heb ffe op internet gekeken en kom wel reacties tegen dat je bij wat weerstand (voel je veranderen als je je moer verder aandraait) van de moer moet stoppen en dan 1/8 of 1/4 slag terug moet. Als ik dat doe dan kan ik mijn spur tegen houden en wel me wielen draaien en dan na een beetje kracht zetten op mijn wielen komt de slipper wel in actie.

    Nu wil ik eigenlijk heel graag weten wat nou "precies" de manier is ;). in ieder geval bedankt!
     
  3. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    post 6503 en 6504 nog eens bekijken.
    ( die vraag heb je al eens gesteld namelijk )
     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ja weet ik alleen het punt is, wanneer weet je precies dat je veer helemaal ingedrukt is? Ik dacht dus wanneer ik meer weerstand ga voelen. Ik zit namelijk niet te wachten op nog een versleten slipper :(.

    Gaat ermij een beetje om als je je spur tegen houdt en dan de wielen wilt bewegen dat de spur dan in actie moet komen ja of nee?
     
  5. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    dan quote ik mezelf nogmaals, beter als dit kan ik het niet uitleggen
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    mmmhhh okee.. Laatste vraag. Dus als ik een inbusje door het einde van het gaatje van de slipper shaft (aan de schokdemper kant van mijn gearbox) en dan me spur draai met redelijk wat kracht moet het dan goed zijn??
     
  7. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    als hij afgesteld staat, accu's eraan en dan testen.
    Op grip ondergrond gas geven en moet de slipper maar heel even in aktie komen.
     
  8. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    hoor je ook dat de slipper in actie komt??
     
  9. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    nu vraag ik me af hoelang je die revo al hebt, de slipper is toch het eerste wat je moet weten ong. Je hoort m heel kort als het goed is.
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    nou het punt is dat toen de e-revo standaard was zaten er alu pads op. Nu zijn ze veranderd, want de alu ging altijd goed als ik de moer vast draaide en dan 1/4 slag terug, dus ik denk nu dat die toen al versleten was...
     
  11. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen

    Oow, ja , dat is wel de gearbox......er zit bij mij n heel klein beetje vet in, that's it.
    Ik weet dat er wel lui zijn die m opvullen met olie maar ik voorlopig niet iig..

    Wat betreft het centerdiff.....in de partslist staat dat daar 100k olie in zit, maar op de verpakking staat 500K.

    Keb m iig nu gemonteerd en ga eens ff naar de bash-spot..
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2011
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Aan de onderkant zit een centerskid plate die wordt met 6 schroeven vast gezet op het chassis en 2 op de bulkhead. Nu is van de skid plate het gaatje waar de grote schroef (dus in mijn bulkhead)door heen gaat voor de helft afgebroken. Ik kan hem nog gewoon vastzetten alleen hebben die 2 schroeven die door mijn skidplate en in mijn bulkhead gaan enige stress te voorduren??
     
  13. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Vast wel. Wat wordt de volgende prangende vraag?
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    daar heb ik niks aan....weetje heb je geen zin om te reageren doe het dan niet dat heb ik al vaker gezegd.
     
  15. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ooit was dit een topic waarin rijders elkaar informeerde over tips en trucs, en waar ervaringen worden uitgewisseld. Een beetje jammer dat dit zo afglijdt naar dit soort vragen. Help, mijn boutje is afgebroken, is dat erg?

    Nou ja, de revo is toch ook allang over zijn hoogtepunt heen....
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    je leest niet goed er is geen boutje gebroken.

    anyway hier een fotootje van wat nou precies gebroken is (dus van mijn skidplate af.)
    [​IMG]

    p.s niet mijn foto
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Die grote afdekplaat voegt niet zo veel aan de structuur van het chassis toe. Lojkt mij dus niets om jezorgen over te maken.
    P.s., doe er de volgende keer meteen een fotootje bij ;-)
     
  18. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Aah, wilde al iets gaan zeggen, maar t is niet jouw foto, dus ook niet jouw auto.....:cool:

    Dat schroefje...als t niet er uit trilt.... Boeiuh?Veguh!

    Bij mij is iig ook daar iets afgebroken waardoor dat stukje aandrijving bloot ligt. Lijmen hielp niet...duh...!

    Dus ik wil een "nieuwe" skidplate (heet dat?) hebben..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Ik heb de voordelen van t centerdiff mogen ervaren. Niet mega, maar ik kwam de bergjes net wat beter op, en heb t idee dat die zeker sneller is in t bos.
    Wel waren de accu's voor t eerst warm..


    Is de Erevo over zijn top?
    Wtf moet ik nu dan hebben, een wrede axial...;)


    Ik geloof best dat die over zn top is; ik denk dat maar weinig mensen m gebruikten waar die, imo, zich onderscheidt van de rest....
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Oké thanks kijk daar heb ik wat aan ;). Zo blijft het toch veel gezelliger op het forum ;). In iedergeval een sorry uit mijn kant dat ik wat kortaf reageerde. Zand erover :D?
     

Deel Deze Pagina