Ik heb gisteren mijn eerste big-scale auto gekocht: een HPI Baja 5B SS die zo goed als nieuw is. Ik heb er meteen de Tuned Alu uitlaat op geplaatst na een testritje met de originele uitlaat. Ik merk duidelijk een verschil in snelheid (duidelijk hogere top met gps), maar dat ding maakt pijnlijk veel lawaai... Is een DDM geluidsdemper een goeie optie? joPpAEYyw9A[/media] Baja 5B SS - Tuned exhaust 26cc - YouTube Echt een geweldig ding Ik denk dat ik er vrij goed in geslaagd ben de motor juist af te stellen (volgens de stappen met dvd en gps erop om snelheidsverschil te zien). Lijkt dit ongeveer zoals hij hoort te rijden? Zijn er ook nog andere mogelijke oorzaken hiervoor? Ik heb het gevoel dat er iets teveel olie gemixt is (uitlaat wordt echt te vuil...), hoewel het mengsel ongeveer juist is (ongeveer 4%). Ik gebruik Castrol RS 2T synthetische olie.
proficiat met je aankoop,gdv-maxx Je kan aan de kleur van je bougie zien of de motor goed is afgesteld, creamkleur is ok. vanwaar ben je trouwens? een geluidsdemper van ddm heb ik nog niet gezien op een ss uitlaat.
Hele mooie auto! Olie/benz verhouding 4% is 1 op 25 is juist. En er komt altijd wat olie uit de uitlaat. Er zijn diverse dempers op de markt je moet even speuren en die met een slangetje aan je trompetje bevestigen zodat die demper gedraaid achter je auto komt te zitten. Misschien heb ik er nog wel een liggen.
Een 5Tcan uitlaat is de dikkere uitvoering die ook te vinden is op HPI Baja 5B 2.0 en 5SC. Dit in combinatie met een DDM Silencer geven een serene oorstrelende klank.