mijn vorderingen op tunings en afstelgebied met de erevo. standaard traxxas banden inmiddels vervangen door big joe's van proline, getaped, en alle gaten dicht in de velg en niks in de banden. geen probleem. wielen gebalanceerd met lood en bison 2 componenten klei. lijkt behoorlijk te helpen in stabiliteit van de wielen en ophanging. spectrum dx3s zender/ontvanger erop geschroefd. hij doet 't, nog geen wow-effect gehad. nu is het wachten op de videocam die in/op de auto moet komen. volgend grote klus is een carbon kap maken, iemand daar al mee gestoeid? en dit is 'm: ajuus emiel
Geen gaten in de banden? dan gaat de wagen toch stuiteren? Bij een sprong moet hij wel z'n lucht kwijt kunnen volgens mij. Dikke revo zo!
vandaag lekker wezen rijden in purmerend heeft mijn esc van mijn buggy de geest gegeven (net 4x gebruikt dus garantie). Ook even wezen rijden met mijn e-revo maar nu komt er toch een zwak punt naar boven, de rod-ends...die gaten daarin worden echt snel groot en dan schiet het balletje eruit, maar ik laat dat gewoon zitten anders is het om de paar ritten dat vervangen.... Maar nu had ik een vraagie, ik heb dus die rod-ends bestelt alleen was er ook één kapot van mijn toe in en toe out aan de achterkant. Dus dacht dat deze er ook op passen maar zag nu dat die wat breeder zijn, nu is mijn vraag of ik gewoon de smallere versie kan gebruiken want telkens 2 verschillende bestellen kost ook veel...
Werkelijk nog nooit last van gehad, en ik heb toch wel een paar rondjes op purmerend gereden. Waar ik wel last van heb gehad is dat de rod ends van de spoorstangen verschoof, met als gevolg een gewijzigde toe inn. Vooral achter. Daarna een achterwiel ophanging van rpm, true-track geinstalleerd en ook dat probleem daarmee opgelost. De rear toe inn wordt daarmee vast gezet op 1,5 graad. Voor jou probleem kan je mischien een ringetje onder de schroef kop doen. Ook zijn er balletjes met een flens. Die kan je maar van een kant in of uit persen.
ja zat te denken aan o-ring eronder schuiven. Maar weet jij of het uit zal maken dat bij de (toe-in/toe-out stangen achter) de rod ends smaller zijn. Dus deze zijn de standaard en deze wil ik erop plaatsen maar zijn ietsje anders/minder breed. nog een voorbeeld: links is standaard rechts wil ik erop plaatsen kan dit??
Tuurlijk kan dat, maar hoe dieper de spoorstang in het plasticbgedaait wordt, deste beter het vast zit.
Vwb gaten in banden: er zit geen druk in de banden, dus een bump kan opgevangen worden doordat de lucht gewoon binnen de band ergens anders naar toe kan. Stuiteren doet ie niet want er zit geen druk in. Probeer maar eens door een dichte band gewoon in te drukken en te vergelijken met indrukken van een 'open' band. Dus volgens mij kunnen al die gaten weer dicht ;-) Ajuus Emiel
Ik denk alleen maar, ze zitten er niet voor niks ;-) Alleen verplaats ik die gaten van de velgen naar de banden
Door het naar buiten slingeren van het loopvlak (Centrifugaal kracht) neemt het volume van de band toe. Met als gevolg onderdruk in de band. Dit kan weertot een "wobbelig" wiel opleveren. Ander fenomeen is dat er op de een of andere manier altijd water en/of zand in je wielen komt. Zal wel iets te maken hebben met de omgeving waar meestal greden wordt. Door 2 gaatjes in het lopvlak te maken wordt dat er weer uitgeslingerd. Bij mijn scaler met beadlocks werkt het overigens wel goed zonder gaatjes. Door het vastklemmen van het rubber tussen velg en velgring ontstaat een prima (lage druk) luchtband.
Ik zie je ook niet jumpen met die scaler ;-) Dit is vaak omdat er gaatjes in je velg zitten, daar komt dat zand en water door naar binnen.
ze worden even ver erin gedraait alleen het kopje (waar het stalen balletje in zit) is bij die andere iets breder dus die moet meer kracht aan kunnen maar volgens mij lijkt die andere ook gewoon goed...
water stroomt altijd netjes naar gaten, bij zand is dat een stuk minder. Bij mij ontstond de discussie na 10 minuten op een strand, banden vol met zand en gaatjes in de banden hielp nauwelijks. Ik zou willen voorkomen dat er spul in de banden komt, dus de gaten in de velgen kunnen dicht en dan is er ook geen noodzaak meer voor gaten in de banden. en natuurlijk moet je voorkomen dat je banden gaan opbollen onder een hoog toerental, maar ook daar is een simpele methode voor: tapen. ajuus emiel
Klopt, het meeste komt via de gaatjes naar binnen. Maar ook via de niet volledig dichte lijmnaad tussen band en velg. Via de gaatjes in de band komt nauwelijks zand naar binnen. Tapen helpt heel goed tegen opbollen, maar niet tegen het ontstaan van onderdruk in de band. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen ideeën en ervaringen. Het is aan een ieder om te bepalen wat hij met de ervaringen van anderen doet
Door er bv lucht ontsnapt via kleine gaatjes in de band/lijmnaad, en niet snel genoeg terug opbollen. Vandaar de 2a3mm gaten in de band ( liefst 2x ) ;-)
nieuwe eigenaar van een E-Revo brushless edition hallo allemaal ik ben carlo en heb sinds een week een E-Revo in huis. heb al 2x het beest uitgelaten. ik ben zeer tevreden, ik heb de E-Revo bij traxxas.nl gekocht,, met 4 lipo´s van 7,4volt en 5000mAh. ik ga geen foto plaatsen omdat jullie vast wel weten hoe hij eruitziet,. ik hoop hier veel tips en tricks te mogen leren van jullie.. greetz carlo
aangezien er geen verschil in druk is tussen binnen en buiten ontsnapt er net zo makkelijk weer lucht naar binnen door die kleine openingen ;-) ben het wel met je eens dat je goed de lijmranden in de gaten moeten houden, maar er komen nog steeds geen gaten in mijn banden of velgen ;-) ajuus emiel
De gaten in de velg/band worden gemaakt om lucht in de band te laten als deze gaat baloonen. dus theoretish zouden deze niet nodig moeten zijn als de banden niet kunnen baloonen. Mja, wat weet ik, ik vind baloonende banden juist gaaf uitziet. (zolang ze maar ruiver blijven draaien. )