Ja hoor dan staat de motor goed. Als je goed keek naar onze auto's dan was je dat ook opgevallen De band gewoon oprijden, of er moet een heel erg grote hap uit zijn. M.v.g. Mark
Nou,is wel een mooi stukje uit de band gehapt maar ik ga ze wel oprijden. Wat me opviel is dat er een zingend geluid uit het achterdiff komt,nu heb ik dat niet open gehad. Omdat mijn auto RTR geleverd is neem ik aan dat de olie wel in orde zal zijn? Is het verstandig om deze toch open te maken ter controle en welke olie zou er dan in moeten? Op de vooras is het diff gelocked,zit hier dan ook olie in?
Volgens mij zit er standaard geen olie in maar vet. Haal toch het diff maar eens los en kijk hoe de tandwielen zijn die in het diff zitten, dus het grote kroontandwiel en de kleine tandwielen. M.v.g. Mark
Ik heb de diff los gehad en er zit inderdaad vet in. De tandwielen zien er verder wel keurig uit,deze schoongemaakt en opnieuw ingevet met Kroon vet. Kun je dat vet ook vervangen door olie? En welke olie moet er dan in? ik lees hier en daar van verschillende soorten namelijk. Vanavond maar weer even testrun maken. Nou dankiewelmaarweerdanhé!
Dat vet kun je er uithalen en dan siliconenolie in doen. Ik weet niet hoe het met een FW zit eigenlijk. Bij mijn V-One gebruik ik 100.000 voor en 30.000 achter. Je zou dit ook met de FW kunnen proberen. Siliconen olie is bij elke modelbouwzaak wel te vinden en anders heeft conrad ook een aardig assortiment, alleen hebben die weer niet de 100.000 olie. M.v.g. Mark
Inderdaad, het voor diff is gelocked. Vanavond effe gereden geen gehuil meer uit het achterdiff. Misschien toch verstandig om er diff olie in te doen? Moet ik het diffhuis dan ook nog afdichten of zo?
Ja met een O-ring, Ik weet even niet of die er al in zit maar anders moet je onderstaand nummer hebben. Gr Gerlof VZW-20-01 Dichtung#fuer Differentialgehaeuse
Er zit inderdaad een O ring tussen dus zou ik het vet zo kunnen verwisselen voor olie. Nou heb ik even de manual er op nageslagen of ik iets kon vinden en daar staat in dat er in het achterdiff SIL5000 siliconen olie in moet? Ik heb geen idee wat SIL 5000 is eigenlijk?
Is het nu zo dat de diverse fabrikanten verschillende benoemingen hebben voor hun viscositeit? Ik neem aan dat die SIL 5000 van kyosho zelf zal moeten zijn? Zou het overigens nut hebben het voordiff te "unlocken"? Ik heb natuurlijk al met de zoekmachine gezocht maar kan eigenlijk geen zinnig antwoord vinden hoe dit te doen,moet ik het zien zoals het achterdiff eruit ziet? Wat ik wel in eerdere topics gevonden heb is wat de verschillen zijn.
5000 = 5000, kan iets afwijken maar de waarde moet goed zijn. conversie-tabellen-voor-siliconen-olie-wt-cps-etc Veel wedstrijdrijders rijden met een vaste as voor, het scheelt sowieso veel roterend gewicht (mits een echte spool gebruikt is) en het schijnt het beste te rijden. Met de Kyosho euro finale reden we ook zo en het ging best lekker.
Hey Roelof, dank voor het linkje,daar kan ik wel iets mee. Over die zogenaamde "spool" hoe weet je of je een echte spool hebt? misschien komt dit nogal dom over maar ik heb geen flauw idee hoe je dat ziet. In mijn optiek is een "echte spool" zoals ik hem heb in mijn FW 06 of zie ik dat verkeerd?
Een geblokkeerd diff is nog steeds een homp plastic terwijl een dunne as meer dan voldoende is, een spool is ook niets anders dan een dunne as met een passende poelie
Siliconen olie hoeft niet van Kyosho te zijn. Ik gebruik ook diverse merken namelijk. Ik gebruik zelf in mijn voordiff 100.000 olie en dat is vrij dik. Toen wij met rubber banden moesten rijden in de KWC reed ik ook veel met een starre as voor (spool). Dit reed heel erg goed, maar de slijtage van de banden was ook hoger. Ton, in jouw geval zal ik gewoon zo blijven rijden en alleen je achterdiff misschien voorzien van differentieel olie. Ga daarna lekker rijden op het circuit en ga meters maken. Dat is de beste rijschool namelijk. M.v.g. Mark
Ik denk inderdaad dat ik beter eerst maar meters maak. Wel ga ik in het achterdiff olie doen en dan maar lekker rijden,de snelle servoos en dergelijke,die komen later wel.
De servo's zijn wel een goede investering en zal ook echt helpen aan een beter rijgedrag. Met name op het stuur zal een goede servo voor een beter rijgedrag zorgen. M.v.g. Mark
Pffffff......*kuch*.......pffffffff......*Hoest*........ Zo!....... Even het stof van mijn topic afblazen!!!!!! Goedendag Heren..... Na een periode van twee!!! Jaren afwezigheid kom ik weer eens buurten. Voor wie weten wil... Ik heb nogal een rotperiode gehad sinds september 2011,daar zal ik niemand mee vermoeien overigens,inmiddels weer lekker in mijn vel,geen fulltime Daddy meer maar treinmachinist en parttime Daddy natuurlijk. Omdat ik nu beter in de vrije tijd zit wil ik weer es gaan rijden en het oorspronkelijke plan van competitie rijden weer op gaan pakken. Maar......mijn FW06 heeft natuurlijk wel een kleine 1,5 jaar niet meer gereden. Ik heb het monster wel netjes weggezet(afterrun oil en dergelijke) Nu heb ik het electronische gedeelte op orde,er kan dus gestart gaan worden... De vraag is dus,alvorens te starten waar moet ik opletten,kortweg is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is het verstandig de WOT methode toe te passen? Voordat ik het monster weggezet heb,heeft ie in totaal een kleine 1,5 liter Nitro gelopen. Tips ,tricks en adviezen zijn welkom!
Echt opnieuw inlopen hoeft niet. Je zou even een tankje rustig aan kunnen doen om de boel te laten smeren, maar nogmaals echt nodig is het niet. Je zou wel even kunnen controleren of de lagers in de motor nog goed zijn, ondanks dat je hem in de afterrun hebt gezet. Die van de GXR motor zijn niet van de beste kwaliteit namelijk. M.v.g. Mark
@ Mark Leuk je weer in mijn topic te zien! Ik zal de manual er op nazien en alvorens te starten de lagers controleren. Moet ik daarvoor het motortje uit elkaar nemen trouwens?