RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 27 mei 2011.

  1. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Idd, omdat mensen die weten wat makkelijk vliegt gelijk een mode 2 aanschaffen, en dan blijven de mode 1 toestellen over!
     
  2. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    De RTF HobbyHorizon (e-flite, hobbyzone, parkzone. etc) kits worden mode1 of 2 aangeboden. Toestellen zijn DSM2 en kunnen dus gekoppeld worden aan elke Spectrum zender.

    Mooiste is om ze te vliegen met een DX6i zender vanwege de instelmogelijkheden (mixing en expo). Maar de RTF zenders werken ook op alle modellen. Meen dat je ook een mSR hebt. Wellicht wel met mode2 zender?

    Ook deze zender is te binden aan de Champ:
    - Champ opstarten met zender uit
    - Linkerstick indrukken en zender aanzetten

    En vliegen maar.
     
  3. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    About reparaties micro-schuimpies:
    Heb een motorkap gemaakt zodat ik makkelijk reparaties aan de aandrijving kan doen. Dus de bovenkant van het schuim voor de cockpit losgesneden.

    Heb me hierdoor laten inspireren: [URL="[/URL]

    Is sowieso een handige Harrie, aan zijn soldeertips heb ik ook veel gehad.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Ah, de Nightflyyer.

    De "profeet" der RC-ervaring, ik heb ook erg veel aan zijn praktische advies gehad.

    Een aardige gast ook.
     
  5. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Vanochtend bleek het motorblok + versnellingsbak van de mini cub wat losjes te zitten, wel vliegbaar. Heb deze losgebroken en opnieuw vastgelijmd met de propellor iets meer naar beneden wijzend. Een veel beter vliegbeeld. Take offs en loopings zijn iets lastiger maar de klimneiging is verdwenen :rolleyes:

    Merk ook dat de originele accu minder begint te worden, 2 imitatie's blijven wel goed presteren. Gelukkig zijn er 5 nieuwe onderweg vanuit Hongkong.

    Zit er ook aan te denken om een verse BNF erbij te kopen.

    En een DX6i zender is ook wel lekker met het oog op toekomstige warbirds (expo + mix).

    Affijn, wat een pret met zo'n schuimpie. Heb een hoop fans gekregen inclusief de halsbandparkieten in de wijk. Weten er geen raad mee en halen hun vrienden erbij, beetje stoer met z'n 10-en een kwetsbaar vliegtuigje achtervolgen. Alleen durven ze niet :cool:
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Voor simpele toestellen (4 of 5 kanaals) heb je geen expo of mix nodig hoor! Gewoon mechanisch de uitslagen van de roeren wat verkleinen werkt 100x beter!

    Groeten
     
  7. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Alleen de mogelijk dat het kan is de aanschaf al waard :cool:

    Van motorfietsen weet ik dat progressieve veren een hoop verbetering brengen tov lineaire.

    En een beetje rudder meemixen op de ailerons maakt het vliegen makkelijker volgens mij.

    Edit: komt zo'n DX-6i zender standaard met een instel / sim kabel of is dat optie?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb geen mSR, wel Solo Pro, GW9958 en de Trex100. De RTF zender is wel op mode 2 te schakelen, maar dan moet je ook dat ding uit elkaar halen, en de veertjes omzetten. Voor het casual vliegen wat ik ermee doe, red ik me wel met mode 1. Zolang ik maar geen rugvlucht probeer, want dan gaan mijn reflexen de verkeerde kant op werken.


    De Champ, die sterk lijkt op de micro Cup, heeft de propellor standaard al een stukje naar beneden, en ook schuin naar rechts, van boven gezien. Daardoor trekt hij niet weg bij een dot gas.

    Losse motorsteun komt mij trouwens ook bekend voor, ik heb hem ook al een paar keer opnieuw vast moeten zetten. Paar drupjes epoxy erop, en weer klaar voor actie.

    Welke accu's heb je voor de jouwe besteld? Ik vlieg zelf met de Nanotech 130, en die bevallen goed. Je kan best lang vliegen voordat de cut-off in werking treedt.
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Idd, ik ben ook nogsteeds blij met mn DX7 8)

    Voor mij maakt dat het vliegen alleen lastig, zelf een tikje rudder meesturen vind ik veel fijner!

    Wat ik weer wel fijn vind is de mogelijkheid je flaps in te stellen!

    Groeten
     
  10. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Die Turnigy 160 moet ook wel kunnen, de kwaliteit wisselt alleen wel eens, vooral qua levensduur.
     
  12. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Nope, er zit geen kabel bij.

    Wel kun je bij een bepaalde webshop in hangkang-dollah een dongle krijgen met alle kabels voor zenders inclusief wat flightsims.

    Kost iets van 15 dollar en heb hem zelf ook, het werkt erg goed

    PB maar voor details.
     
  13. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    DX6i gaat pas gekocht worden als de Parkzone UM warbirds in beeld komen. Modellen schijnen volgens de "experts" beter te vliegen met wat expo op de ailerons.

    Maar ik begrijp uit je antwoord dat de DX6i niet met de computer ingesteld kan worden?

    Vind het altijd zo'n gepiel om het op de zender zelf te doen..
     
  14. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    @FB

    Nee, je moet alles op de zender zelf instellen voorzover ik weet. Maar het is best intuitief en makkelijk, het bestaat eigenlijk uit 2 hoofdschermen. Bij de een stel je alles in voor de setup van de zender en de ander voor de adjustments m.b.t tot het toestel dat je vliegt
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Omdat ik gek ben op draagbare heli's, ook maar iets voor mijn kleinste boot bedacht:

    [​IMG]

    Alles past er goed in.

    [​IMG]

    En onder de zender de lader, multimeter (handig met een lifepo als stroombron, die wil je niet tever leeg trekken) en wat handig gereedschap + reserve penlites voor de zender.

    [​IMG]

    En dit is de buitenkant, stevig genoeg om de inhoud te beschermen.

    Zo kan dit bootje mooi mee op vakantie, of doordeweeks in de auto.
     
  16. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Mooie koffer!
    Mijn wiesel gaat altijd op deze steun mee naar het water:
    [​IMG]
    [​IMG]

    En als de boot in het water is draai ik de steun om en heb ik een krukje :D
    Accu's en zender gaan in een losse tas mee, hoef toch maar 500 meter te lopen 8)

    Groeten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Gisteren in een overmoedige bui wind (4Bft) getrotseerd met het UM vliegschuimpje. Wist het toestel aardig in de lucht te houden tot er een boom overstak. Bam vol met de neus tegen de stam. Schade leek mee te vallen (geen) tot tijdens de volgende vlucht het motorvermogen dramatisch afnam. Tandwiel op de prop-as was verschoven waardoor de boel stroef draaide. Asje is nog recht, tandwiel teruggeschoven, as opnieuw gemonteerd, drupje olie op de glijlagers en de UM J3 cub is weer ready to fly.

    Tevens een iets windbestendiger vliegtuigje besteld:
    [​IMG]
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.802
    Locatie:
    Flevoland
    Ik waag het te betwijfelen of een electrozwever zo windbestendig is. Maar misschien valt het mee.
     
  19. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Kinetic 800 Mini Glider (PNF)

    250gr leeggewicht, krachtige 1250kv BL motor en een 3S lipo moeten wel genoeg zijn om vlagen van 4-5Bft mee te bedwingen.

    Met de 30gram vliegklaar van de UM J3 cub kan ik me redden tot een knoop of 10 (3Bft) weet ik sinds vanmiddag. Helaas klaarde het op en zoals elke watersporter weet gaat dit gepaard met wat windstoten.
    Boven de 10 knopen is het alleen vechten tegen de wind, proberen aan de wind ertegenin te komen en met dalen extra snelheid winnen. Ging me aardig af tot het hek van het tennisveld dreigde over te steken :rolleyes:

    Noodlanding gemaakt en wederom een stroef lopend propellor-asje.
    Weet nu wel wat er gebeurd: tandwiel schuift door de klap over het asje en het voorste glij-lager gaat stroef lopen op het ruwe tandwielgedeelte van de as. Scheelt wel een kromme as :p

    Edit: ook grappig die opmerkingen van toeschouwers of het toestel op brandstof vliegt. Nee is geen neitro maar een leipo :cool:
    Snap de opmerking wel of eigenlijk niet, krijg hem ook vaak als ik met mijn speedbootje vaar. Men kan zich niet voorstellen dat mini-electro motoren zoveel power hebben dat je met ruim 50 km/h over het water kan scheren of een vliegtuig acrobatische toeren kan laten uithalen in de lucht.

    Bootje is echt snel en het vliegtuigje is bij windstil weer een saaie donder, maar met wind erbij lijkt het heel wat dankzij de windstroom.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2011
  20. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    En de volgende vraag is altijd:

    Hoe ver kan ie

    en

    Hoe hoog kan ie
     

Deel Deze Pagina