Ik vond de prijzen eigenlijk wel meevallen. Het enige wat altijd tegenvalt is het eindbedrag van alles wat er in het winkelwagentje zat.nweer: Tip: ebay, er zijn een paar US winkels die de auto's weer uit elkaar halen, en de losse onderdelen verkopen. Gaat voor de stock onderdelen goed. Wel goed op de verzendkosten letten, en kijken of ze gecombineerde verzendkosten aanbieden.
Erevo ga je zeker plezier aan beleven. Brushed is prima voor de natte omstandigheden, maar mijn ervaring uit het verleden is dat de motoren het met lipos niet lang uithouden. De koolborstels zijn zo weg. Brushless heb je nauwelijks omkijken naar, maar de esc (regelaar) is " druppel proof", niet waterproof. Kun je verbeteren met spullen als plastidip, maar ook dan heb je nog geen 100% zekerheid (condens riico) Ik zou het te koop gedeelt op dit forum nog eens goed doorzoeken en in de gaten houden. Er zijn er recentelijk behoorlijk wat aangeboden.
Die is niet leverbaar op het moment en daarom zat ik zelf aan deze te denken. » Savox SC-1268SG High Voltage (Savox SC-1268SG High Voltage – Digitale servo 26kg en 0.11 sec/60°) Is die ook goed? Ik wil niet de verkeerde servo kopen. Thanks in advance.
Bedankt voor je Qoute moet me nog veel meer in verdiepen want snap er de balle nog niet van ik zal de alle 457 pagina gaan lezen was al op nummer 20 als iemand nog tips heeft altijd welkom
Bedankt voor de reacties. Top. Nou heb ik ook nog de volgende vraag. Hoe stel ik in dat de wagen vooruit kan wegrijden als deze achteruit rolt. Dus de wagen rijdt achteruit en ik wil direct op het gas vooruit. Nu valt de wagen dood en moet ik wachten. Stel je dit in met de Castle link, zo ja, waar en hoe? Thanks in advance.
Ik vermoedt dat je nu dan eigenlijk achteruit rijdt. Kan je als je vooruit rijdt, wel meteen achteruit knallen? Zo ja, dan zorgen dat je het gaskanaal "reversed", en 2 draden naar de motor omwisselen.(als je de link niet hebt). Je kunt het met de link ook omwisselen, maar dan moet je evengoed he gaskanaal nog reversen. De mamba regelaar heeft drie instellingen. Alleen vooruit en remmen, speciaal voor wedstrijden, mag je niet achteruit rijden, een stand dat je eerst stil moet staan voordat je achteruit kunt rijden. Voorkomt een ongewneste frontflip, en een stand dat je meteen achteruit kunt knallen. Is meer iets voor een crawler of scaler.
Beide richtingen worden eerst onderbroken met remmen voordat ik de andere kant op kan. Dus vooruit dan direct achteruit is eerst remmen (dan wachten) en dan achteruit. Andersom het zelfde. Sorry, het is mij niet duidelijk wat ik (nu) moet instellen en hoe/waarmee.
Dat wil de regelaar helemaal niet voor zover ik weet. als je het goed timed kun je dit wel erg vlot doen, maar de motor moet eerst helemaal stil staan voordat die de andere kant op aangestuurd word. (anders zou de piekstroom erg uit de hand lopen. ) 't is een beveiliging om de auto en regelaar heel te houden. Je hoeft eigenlijk niet te wachten, alleen tot de motor tot stilstand is gekomen. laat je dan gas los, en er meteen weer op, gaat die meteen de andere kant op. Maar eerst achteruit rijden, om daarna voruit te gaan om bijv wheelies te trekken zit er niet in. (dit is a slecht voor brusched motoren, omdat door de stroom de borstels/collector verbranden. dus 't is zowiezo geen goed idee om dat te doen. )
Nou weet ik niet of we het over het zelfde hebben maar, ik rij met een vriendengroepje. Een ERBE rijder heeft wat ik bedoel/wil hebben. Als de wagens in een haakse bocht met de achterkant uitbreken en vervolgens achteruit uitrollen, kan ik niet direct op t gas en die andere ERBE gaat er dan wel gewoon van door. Of, We laten beide wagens achteruit van een kleine helling rollen, hij kan halverwege op het gas en vooruit wegrijden. Ik moet wachten tot de wagen bijna is uitgerold of stil staat voordat ik ook weg kan rijden. Ik denk, dat wil ik ook! En de rest is bekend. Iemand enig idee?
Ik heb dat ook wel eens; dacht eigenlijk dat t aan een hapering van zender lag... Maar is t niet gewoon zo dat indien jij (en ik) "per ongeluk" achteruit rijdt en je dan de trigger intrekt , je dan eigenlijk de rem in werking stelt? M.a.w. als je m dan meteen loslaat en nog eens intrekt, reageert die dan wel? Jij hebt toch ook brushless en een brushless motor staat toch meteen stil als je geen gas geeft.....afgezien dan dat de auto m wel door de magneetkracht heen trekt? Hoe dan ook, heb jij de originele zender, net als ik, en die maten van je iets anders? Met de rustler had ik iig nooit, en dat was ook de originele zender, hetzij iets anders.... En die heb jij nu, wissel ze eens om....!!
@Kez, Bedankt voor het meedenken! Ik heb dat ook wel eens; dacht eigenlijk dat t aan een hapering van zender lag... Dat dacht ik eerst ook. Heb jouw zender eerst op de ERBE gehad en daarmee was het ook. (Zover ik nog weet) Maar is t niet gewoon zo dat indien jij (en ik) "per ongeluk" achteruit rijdt en je dan de trigger intrekt , je dan eigenlijk de rem in werking stelt? M.a.w. als je m dan meteen loslaat en nog eens intrekt, reageert die dan wel? Dat lijkt mij niet. Als ik de wagen achteruit de helling laat afrollen, dan kan ik van alles doen met de trigger, er gebeurt helemaal niks. Pas als de wagen stil staat kan ik weer verder rijden. Jij hebt toch ook brushless en een brushless motor staat toch meteen stil als je geen gas geeft.....afgezien dan dat de auto m wel door de magneetkracht heen trekt? Idd een brushless versie. Dat is toch de drag brake? Als ik het gas los laat remt de wagen niet vanzelf, maar rolt gewoon uit. Hoe dan ook, heb jij de originele zender, net als ik, en die maten van je iets anders? Met de rustler had ik iig nooit, en dat was ook de originele zender, hetzij iets anders.... En die heb jij nu, wissel ze eens om....!! Ik heb de nieuwe Traxxas link 2,4. Hij heeft de zelfde. Omwisselen, met mijn/jouw oude, heeft dus geen zin. Wellicht is de oplossing niet moeilijk, ik begrijp het verkeerd, of ik stel mijn vraag niet goed. Het valt mij toch op (met alle respect) dat niemand hier de vinger erop kan leggen. Rijden dan alle E-Revo's hier het zelfde als die van mij? of juist zoals van mijn maatje? Hoop toch op een oplossing, alvast mijn dank voor het meedenken.
Hallo ben aron 14 jaar en ik ga ook een erevo project doen Ik ga mijn erbe hellemaal hitech maken Heb er al een koeling op zitten voor motor en truggy race wielen van integy Heb net 2 servos besteld van 31 kilo en led,s De rest komt nog wel voor de rest is hij nog stock maar tegen maart hellemaal rpm integy enzo is Mischien iemand tips voor bande, keuzen en zo wat totaal er niet op te zetten welken straat banden goed zijn ben nu aant kijken voor pantlines van hpi of die proline road range Heb hem ook al verlaagd straffe veering erop die heel straf aangespannen en dan stukkjes naft darm er in zo blijft hij laag zodat de draagarmen hellemaal gelijk staan horizontaal dus Mvg aron
Integy laten liggen, en als RPM zou ik alleen de armen vervangen. Eerder je geld in de stalen assen steken. Qua bandenkeus ligt het een beetje aan wat je ermee wil gaan doen. Badlands zijn goede basherbandjes en mashers ook ( beidde van proline )
Die stalen aandrijfassen heb ik al voor de rest is hij stock ik rij met 6 s die plastieke waren bij 2 sprongen zo gebroken als een spiegel
@ Mightydinges, heb je de regelaar al eens aan de computer gehangen? Ik heb zojuist mijn Mamba Max Pro aan de computer gehangen, en zie dat je tegenwoordig de reverse kunt kiezen uit crawler revers. Dan gaat ie denk ik direct van vooruit naar achteruit etc. Bytheway, da's wel de snelste manier om e.e.a in de soep te draaien, van vol achteruit, naar vol vooruit.
Die beveiliging dat je eerst stil moet staan voordat die de andere kant op wil draaien is een beveiliging die er met een goede reden in zit. Kan je letterlijk de motor, regelaar of gearbox etc kosten.
Ja heb hem er al aangehangen vind het raar de rem staat maar 50% en als ik hard rem vliegt hij nog over de kop