problemen graupner genius 40 ESC

Discussie in 'Electro onroad' gestart door anthem2, 8 nov 2011.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    ik rijd met een tt01 met brushless motor en graupner brushless esc.
    echter wil ik nu ook met lipo's gaan rijden.je kan hem instellen in 4 verschillende programma's.nu rijd ik altijd in programma 4 (vooruit,rem,achteruit)

    echter in de handleiding staat dat programma 4 voor auto's is maar niets over lipo.
    wil ik gebruik maken van de lipo afschakeling dan moet ik in programma 1,2 of 3 rijden.

    deze hebben echter geen achteruit functie.dat zijn de functies voor boten en heli's enz.weet iemand of ik iets fout doe? of heb ik gewoon brol gekocht?
     
  2. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    hoiu

    de richting rijden van de auto staat los van de accu instelling.
    even de handleiding raadplegen wat er over geschreven word.
    om welke regelaar gaat het?


    mvg Hans
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    het gaat dus om de graupner genius 40.

    even ter verduidelijking:

    je hebt 4 profielen

    1: vooruit met rem (modelzwevers) met lipo afschakeling
    2: vooruit zonder rem (motormodellen,speedboten) met lipo afschakeling
    3: vooruit zonder rem met toerenregeling (helicopters) met lipoafschakeling
    4: vooruit met rem en achteruit (automodellen,boten,trucks,...) zonder lipo-cellenaantal-herkenning

    (dit komt letterlijk uit de handleiding)

    wat ik nu dus niet begrijp,waarom kan ik niet op profiel 4 rijden met lipo cutoff?als je met een auto rijd wil je toch achteruit kunnen,ongeacht of je nu met lipo of nimh of...rijd

    wat verder staat er in de handleiding dit:

    modelmodus 4: In deze modus kunnen nimh of nicd cellen zonder beperkingen worden gebruikt of LIPO accu's met 2 cellen.

    vind ik wel vreemd want de man van de winkel zei je kan 2-3 cellen gaan met deze esc...

    Om dus een heel verhaal kort te maken.ik wil in modus 4 rijden met 2 cell lipo (wat dus gaat) maar er is dus nergens iets te lezen of de lipo zou afslaan op een veilig voltage.
    ik wil niet dat na 2 keer rijden mijn batterijen stuk zouden zijn omdat ik in modus 4 blijkbaar geen cutoff heb. maar ik wil ook niet in modus 1 rijden want dan kan ik niet achteruit...
     
  4. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    ok,na veel zoeken en rondbellen een oplossing gevonden.

    ten eerste gaat de esc enkel met lipo cutoff in modus 1-3 en dus niet in 4.
    ik wil in modus 4 rijden dus moet ik blijkbaar een soort printplaatje kopen (8,5 euro bij PK-racing) dat je in de balancer plug van de lipo steekt.deze maakt een soort piepgeluid wanneer het voltage van de batterij te laag wordt.je kan dan nog een ronde uit rijden zodat je de auto bij je hebt om van batterij te wisselen.
    als ik had geweten dat het zo makkelijk was...
     
  5. feniks

    feniks

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    274
    Locatie:
    deurne
    hey beste . zou zeggen kom even bij me langs wegens ik ook in antwerpen woon . dan hangen we dat ding aan de pc en zetten we alles zoals je het wil , zo simpel eigenlijk . eender welke GM regelaar is instelbaar via de pc of een appart bij te kopen bakske ,de 40 is zogoed als bijna gelijk aan een genius 90 en 120 alleen dan dat die nog meer kunnen . je kan het ook zelf door de software bij graupner te douwnloaden en er de juiste driver voor te zoeken . hoop dat dit helpt , groeten bart
     

Deel Deze Pagina