Ik heb veel plezier gehad aan m'n Kyosho V One S maar na 6 jaar is hij aan vervanging toe. Tijdens een ritje afgelopen weekend ben ik door een afwateringsgoot van een parking gereden (te laat opgemerkt). Hij was 'airborne' en landde nogal onzacht op het tarmac. Schade viel mee, maar het chassis heeft zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe. Dus... de V One S gaat de kast in en ik ga op zoek naar wat anders. Door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik rij vaak op parkeerterreinen maar denk er ook aan om wedstrijden te rijden. Mijn budget is 700 euro zonder electronica. De ontvanger (2,4Ghz) haal ik uit de Kyosho. Die heb ik twee maanden geleden nog vervangen. Enkel de servo's koop ik nieuw.
Met het oog op wedstrijden kan je beter kijken naar een NT1R van Xray met een Novarossi N12T1 motor, startkist body en dan een paar Savox lowprofile servo's. Moet prima te doen zijn binnen je budget.
Of weer een Kyosho, bijvoorbeeld de SR kan je meerijden met de KWC. Ik denk dat je eerst voor jezelf moet kijken wat je precies wil. Als je met clubwedstrijden wil meedoen dan is Roelof zijn advies prima. Wil je bij de merkencup van Nederland meerijden dan is een Kyosho auto een optie. Groetjes Gerlof www.kwc-holland.nl
Hallo, ik heb op internet naar leuke maar goedkope onroad auto's. ik heb deze gevonden: http://www.twr-trading.nl/Radiografische-autos/brandstof-/-nitro-autos/Radiografische-bestuurbare-nitro-Autos/R/C-Nitro-auto-LXR-XK56-Devil/ R/C Nitro auto LXR XK11 speedster | Radiografische bestuurbare nitro Auto RC Car Nitro, RC Nitro Car, RC Nitro Cars ik weet van mezelf en andere reviews dat redcatracing best wel een goed merk is, als het niet zo is of je hebt er opmerkingen over hoor ik het graag. ik wil ook graag weten wat de topsnelheid is van de redcat Lightning STR. Alvast bedankt Samuel Freeman
1) een Baja is bigscale en zit je hier verkeerd 2) je kaapt een topic over een onroad auto voor een offroad 3) een HPI Baja heeft een normale prijs richting de 1000 euro, gaat je niet lukken 4) waar je naar verwijst zijn alleen de bodies, zonder onderstel en besturing zal dat lastig beginnen worden....
Bedankt alvast voor jullie voorstellen! Ik vind de Xray's, zowel de NT1R als de RX8 goede opties! Dus, het gaat kiezen worden: 1) Xray NT1 2) Xray RX8 3) Mugen MTX-5 (aanbevolen door de verkoper waar ik HPI onderdelen koop) 4) Kyosho SR In clubverband, als Belg & Limburger, valt de RX8 af omdat je bij de HRT enkel met Mugen mag rijden in de 1/8 klasse.
Als je die richting op wilt moet je de Kyosho SR laten vallen want die is veel te duur en biedt te weinig competitie. De RX8 is een 1:8 terwijl de rest op je lijstje 1:10 zijn, in dat lijstje kan je dan ook plaatsen: - Serpent 733 - Serpent 966 - Mugen MRX5 (of nog een oudere MRX4-X) - Capricorn LAB C01 - Capricorn LAB C08 - Motonica P8.1 - Kyosho Evolva M3 - Kyosho V-one R4 (of nog een oudere RRR) - KM HK1 En dat je bij HRT alleen Mugen mag rijden is onzin. HRT is gewoon een club waar men geen merkverplichtingen kent.
Klopt wat HRT betreft, de Mugen regel is enkel van toepassing op de Minishop Cup (of whatever het ook noemt). Ondertussen is mijn budget gehalveerd tot +/- 400 euro. Onverwachte kost aan de 'grote' auto :-/ De V One S werd ondertussen zo goed mogelijk hersteld, rest er nog een probleem met de koppelingsklok maar daarvoor wacht ik nog op onderdelen die ik bij Kyosho heb besteld. Ik neem aan dat je met een V One S MK1 niet aan GP Start mag deelnemen dus wordt het een SR. Als de V One S wel mag deelnemen, begin ik te denken aan een HPI RS4. @Smit: wat vraag je voor het chassis?
De SR mag NIET deelnemen in de startklasse, maar de V-one-S wel weer meedoen in de startklasse van de Kyosho Cup. M.v.g. Mark
Even een citaat uit het KWC reglement. De V-one S mag dus niet in de GP start-klasse. 8.1.2 Voor deze klasse zijn uitsluitend de Kyosho Pure Ten FW-05, FW-06 en de Fazer in originele bouwdoostoestand toegelaten (hieronder valt vanaf 2009 ook de speciale Fazer KWC- Edition met de tweebak en de Orion uitlaat en bocht). De toegelaten tuning parts zijn tot het minimum beperkt, om zo een relatief goedkope instroming mogelijk te maken. De toegelaten tuning parts staan in de actuele tuningslijst vermeld, welke is te vinden op kwc-holland. Naast de Kyosho bouwdoosauto’s zijn voor 2012 ook andere trekstart merk auto’s toegestaan. Ook dit betreffen originele bouwdoos auto’s, met standaard uitlaat en motor. Deze beginners klasse heeft zijn eigen competitie maar rijd mee met de GP Start. Voor RC-auto’s van andere merken zijn de volgen de regels vastgelegd: · De auto is schaal 1:10 onroad · Met een toerwagenbody · Maximaal 200mm breed · Motor is maximaal 3,00cc · De motor moet standaard uit de bouwdoos van de auto komen · Maximaal 2 versnellingen · Diameter van de band is maximaal 65mm en minimaal 45mm. · Maximaal 82db geluidsproductie Groetjes Gerlof
Ik vind het raar dat eerdere modellen niet mee mogen doen in de startklasse zoals de S2 en de S1. Die zouden ook gewoon toegelaten moeten worden. M.v.g. Mark
Hallo, ik heb op internet naar leuke maar goedkope onroad auto's. ik heb deze gevonden: http://www.twr-trading.nl/Radiografische-autos/brandstof-/-nitro-autos/Radiografische-bestuurbare-nitro-Autos/R/C-Nitro-auto-LXR-XK56-Devil/ R/C Nitro auto LXR XK11 speedster | Radiografische bestuurbare nitro Auto RC Car Nitro, RC Nitro Car, RC Nitro Cars ik weet van mezelf en andere reviews dat redcatracing best wel een goed merk is, als het niet zo is of je hebt er opmerkingen over hoor ik het graag. ik wil ook graag weten wat de topsnelheid is van de redcat Lightning STR. Alvast bedankt Samuel Freeman
Een topic van iemand anders kapen en dan ook nog je eerdere post aanpassen nadat iemand je daarop heeft gewezen :?: En dan 2x hetzelfde bericht plaatsen ???? ntopic: Inderdaad raar dat de KWC oudere auto's uitsluit op die manier maar het wel open stelt voor andere merken , is er voor het gemak niet gewoon de lijst met wat recentere auto's genomen :?: De TS zou ook eens kunnen kijken naar een 2dehands , voor 400,- moet er toch wel iets leuks te scoren wezen ipv een RS4 :?:
Je mag met de oudere Kyosho modellen zeker wel meerijden. Maar met de V-one S serie niet in de start-klasse maar wel in de sport-klasse. Het open stellen van alle merken auto's in de start-klasse heeft niets met het KWC reglement te maken en is een apparte klasse die meerijdt in de KWC start-klase. Het is een beetje verwarrend maar het komt er op neer dat elke beginnend rijder met een 1:10 auto met de standaard trekstart motor gewoon mee kan doen. Groetjes Gerlof
Ik wil de S houden om eventueel wedstrijden mee te rijden. Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat rijden op parkings niet goed is voor de riemaandrijving Net weer een set tandwielen besteld omdat één van de tandwielen kapot is door wsl een steentje. Eén van de riemen is op termijn aan vervanging toe, dan vervang ik de tandwielen door alu exemplaren. De RS4 is cardan, ideaal om op parkings met mijn zoon te gaan rijden.
De RS4 is idd leuk... Maar ook niet zaligmakend hoor Heb er hier ook 2 staan en last met tandwielen blijf je altijd houden op parkings , het zijn bij de RS4 alleen de spur/pinion die beschadigen.
Daar heeft de Savage ook wel last van. Maar beter dit dan telkens weer een tandwiel/riem vervangen. Ik denk nog even na en laat jullie zeker weten wat het gaat worden.