eerste electro heli

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door eric hendriks, 15 nov 2011.

  1. eric hendriks

    eric hendriks

    Lid geworden:
    8 mei 2009
    Berichten:
    127
    Wat is een goede electroheli om te beginnen.
    ik heb een beetje ervaring met een coax heli en flight sim
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.377
    Locatie:
    Rotterdam
    Wat wil je uitgeven?
    Wat voor afmeting zoek je?
    Heb je hulp?
     
  3. wildwil

    wildwil

    Lid geworden:
    29 jul 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    spijkenisse
    Hoi Eric.
    Als jij echt wil gaan vliegen met een grotere heli, kijk dan eens naar een club in jouw omgeving. ;)
    Daar is meestal wel iemand met de info die jij nodig heb.
    Bij ons is er een beperking van grote van je heli. :-|
    Dat heeft te maken met de veiligheid en het weer hier in Nederland.:showass:
    Met een kleine heli is er buiten niet altijd te vliegen en een te grote is gevaarlijk voor beginners.
    Het merk van je heli is ook niet onbelangrijk, je zal best wel eens wat kapot maken of vliegen :lol: .
    Neem dus een heli waar genoeg onderdelen van te vinden zijn, align of thunder tiger, onder andere..;)
    Voor meer info gewoon naar een club gaan en kijken waarmee er gevlogen wordt en hoe daar het lessen gaat, als je dat wil.
    Kijk gerust even op onze clubsite, link onderaan.
    Ik hoop dat je wat heb aan deze info.

    Groet Wil. :cool:
     
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    je zou kunnen beginnen met een fp heli bijv honey bee FP V2 = een niet al te dure heli makelijk aan onderdelen te komen en deze kosten ook bijna niks. dit is een goede beginners heli om stick controlle te krijgen en orientatie
    zou wel een heli kopen met een 90grd flybar en geen 45grd flybar

    of je begint gelijk met een cp heli maar dat vraagt toch de nodige ervaring

    een FP heli vliegt al veel anders dan een coax een coax blijft stil hangen als je de sticks los laat dat doet een FP of CP heli absoluut niet je blijft aan corigeren.
    een leuke cp heli voor te beginnen is een KDS450 het liefst de C versie deze zou je kunnen upgraden met align onderdelen deze passen gewoon
    of een copterx of een HK heli.
    verwacht hier nu ook niet van dat je hiermee kan 3D vliegen maar voor het leren rondvliegen prima ding en inverted vliegen ook nog wel maar geen hard 3D al duurt dit toch al jaren voordat je het kunt:D

    kijk eens op het te koop forum staan vaak leuke heli's op of op mp
    veel succes;)
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Waarom niet? als de setup maar goed is... ik vlieg crack/bang/smack met een HK450... met Vbar, Scorpion, Kontronik en HK blades....;) Afijn, alleen de elektronica is dus al 10 keer de prijs van de heli maar het vliegt top hoor!:D
     
  6. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    ik bedoel ook met de standaard setup van kds ect ect:D
     
  7. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ik vlieg nu toch al piroflips enz met een kds met stock electronica en der heeft nog altijd niets het begeven hoor..
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  9. eric hendriks

    eric hendriks

    Lid geworden:
    8 mei 2009
    Berichten:
    127
    Ik kan van een kennis een nieuwe zoom 425 overnemen is dit ook iets goeds
     
  10. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo

    hier word wat gesproken over een zoom 425

    zoom-425-ervaringen-tips-hulp-3

    heb er zelf geen ervaring mee
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Alleen kopen als hij vliegend is voorgevlogen.
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.537
    Locatie:
    Heerenveen
    Zoek dan ook even uit of je goed aan reserve onderdelen kan komen. Wel zo handig omdat je anders met een heli zit die amper te repareren is...
     
  13. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Of gooiend is voorgevlogen?:turn-l::rolling:
     
  14. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    En bij een 2ehands heli geldt helaas vaak: Als er spares bij zitten is die ooit gecrasht..
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  15. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    niet perse. Ik koop soms al direct spares mee waarvan ik weet dat die kwetsbaar zijn.
    Beter om ze al te hebben liggen dan weer een x tijd erop te moeten wachten.
     
  16. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Klopt, maar als je dingen zoals tailbooms,grips, headblocks ed spare hebt, en vooral open zakjes, grote kans dat het raak is..

    Hoeft niet per se slecht te zijn tho. mijn helis zijn ook al zo vaak gecrasht dat t niet op handen te tellen is, maar als je goed herbouwd is er vaak niks aan de hand. (denk in de trant van lagers, linkjes ed)
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.377
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb vaak ook de kwetsbare delen liggen..

    Niet vanwege crashen, maar als je tijdens transport eens iets verbuigt is het wel fijn als je snel weer kan vliegen..

    Meestal als ik iets kapot heb, is het altijd zaterdagmiddag in een periode dat ik minimaal een week geen spullen binnen kan krijgen :D
    Geen betere raad als voorraad
     
  18. eric hendriks

    eric hendriks

    Lid geworden:
    8 mei 2009
    Berichten:
    127
    Waar verwijst de maat 400,500,of 600 naar,is dit naar de motor of de rotordiameter?
     
  19. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Beide eigenlijk:
    Helicopter sizes - RC Helicopter Wiki

    • Sub-micro (<100g, <20cm rotor diameter)
    Extremely small helicopters, often coaxial. Low total energy makes them suitable for flying indoors.
    • Micro (<500g, <50cm rotor diameter)
    Small helicopters such as 350-sized electric helicopters. Mostly fixed pitch helicopters, a few collective pitch helicopters
    • Miniature (<1kg, <80cm rotor diameter)
    400 - 450 sized electric collective pitch helicopters, can be flown inside in large open spaces with care.
    • Small (<2kg, <100cm rotor diameter)
    500 sized electric helicopters, very small nitro machines.
    • Normal (<4kg, <150cm rotor diameter)
    30 and 50 sized nitro helicopters, 600-sized electric helicopters.
    • Large (<6kg, <200cm rotor diameter)
    60 and 90 sized nitro helicopters, 700-sized electric helicopters.
    • And beyond...
    Above this size are very large helicopters, often powered by gas turbines or 2-stroke petrol engines.
     
  20. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Vaak motormaat zoals bij align, maar bijvoorbeeld Mikado gebruikt de bladmaat.

    De types met 30,50,60,90 zijn de maten volgens de inhoud in .90 kubieke inch. andere woorden. .90 motor zit in een 700, .50 motor zit in een 600, en een .30 motor zit in een 550.. zegt dus iets over de inhoud van de motor en de daarbijbehorende maat van de heli.
     

Deel Deze Pagina