Jammer , dat er zo weinig dragstrips zijn als in de Usa om deze auto goed te kunnen rijden, de goede stukken glad asfalt zijn op 1 hand te tellen , en ook nog eens openbaar , hier in NL .Kijk maar eens naar de ground clearance van dit karretje, wel strak ontwikkeld niet over 1 nacht ijs gegaan . Ben wel benieuwd of de telemetrie en de zender met docking point voor de apple los gaan worden verkocht , daar zie ik wel wat in.
Ben je net lekker aan het spelen, belt je vrouw weer om te vragen of je al thuis komt. Nu kan ik nog zeggen sorry, mijn telefoon lag nog ergens. Dat gaat met dit ding dus mooi nooit meer op. Lekker hoor. Enne, traxxas geen auto's voor wedstrijden? Dankzij Traxxas is er een weer een hele nieuwe wedstrijd klasse ontstaan (Sc), waardoor RC weer bereikbaar is geworden voor de massa, en er instroming plaats vindt
Hmmm kan je met de ipod ook bellen? , denk dat als ie in je zak zit en je vrouw belt en met 90km/h of hoger aan het rc'en bent toch niet opneemt
Het lijkt mij ook dat je niet op je schermpje kijkt als je een auto met 80+mph tussen 2 stoepranden laat rijden.
@ muis: volgens mij 30 dec. dat staat op de traxxas site, wel een hele mooie auto, maar dat apple is toch niet zo'n enorm probleem... is best te omzeilen denk ik, of niet? wel een ontzettend gaaf kapje!
Citaat: We developed a whole new stator and rotor design for this car -- it uses a shorter and lighter rotor for faster spin-up, and is up to 4% more efficient than the original 1717. The stator design was optimized for higher maximum currents, and higher saturation currents -- so the efficiency doesn't "brick wall" at extreme currents. The controller is the newest version of the MMM, with the new Infineon BSC011 extreme MOSFETS, with .0011 ohms / MOSFET. The additional capacitor pack was required to keep the ripple currents at the controller input at a minimum during extremely high (300+ Amp) currents during acceleration. This is also our first ESC to implement our "Castle Link Live" operating mode, which reports ESC data in real-time to the receiver without using any external wiring. This allows the ESC data (like RPM, temperature, etc.) to be displayed in real-time on the IPhone/Ipod touch application. Very cool implementation. Gezien het laatste deel van het citaat kan het best weleens zo wezen dat je als je echt het maximale eruit wil halen toch echt niet onder een appel uitkomt.... D'r is een dataconnectie tussen je appel en ESC en het is vrij makkelijk om de ESC zonder die connectie op een aagepaste software variant te laten draaien..... Verschillende profielen al dan niet automatisch zijn allang gemeengoed in de ESC's ..... Lijkt er toch op dat het niet zo makkelijk is als zender/ontvanger wisselen
tuurlijk , als je geen telemetrie nodig hebt , wel. Nogmaals met zulke snelheden ga je niet op je display kijken als je aan het rijden bent.Tenzij het later als " data" kan worden uitgelezen , en mbt omzeilen: hoe wil je dan evt de data uitlezen? , zal ziezo een interface moeten komen om van Ios naar bv android te gaan , laat staan dat je android toestel past in de houder.Maar de hackers zullen het vast wel lukken, alhoewel de ios5 en hoger ook steeds meer hackers de nodige kopzorgen bezorgt . Denk dat traxxas dat best wel goed heeft overwogen en voor het ios platform hebben gekozen, of zou het voor de makkelijker interface zijn?
Misschien is dit wel een volgende stap in de cross-over tussen telecommunicatie en modelbouw; een samenvoeging van de technieken van telefoon fabrikanten en een RC fabrikanten. We zien steeds vaker dat moderne communicatie wordt betrokken in de modelbouw: - timing systemen live op het internet - webcams op clubs - Losi 5-ive T met ingebouwde telemetrie - De Spektrum STi App voor de iPhone/iPod/iPad Vergis je niet dat een mobieltje tegenwoordig goedkoper is dan een zender/ontvanger, terwijl er veel meer (dezelfde?) techniek in zit.. En omdat de techniek steeds meer op erkaar gaat lijken is het ook eenvoudig om 'dezelfde' soort technieken toe te passen... (camera's, telemetrie, positie bepaling, etc..) Ik denk dat we nog veel van dit soort communicatie gaan zien in de toekomst...
Er is een telemetrie connectie maar is er daarmee ook een dataconnectie voor de snelheidsbegrenzing? En dan, als het om een signaaltje gaat zie ik het gebeuren dat er een "filter" komt. Maar ja, als ik het zo zie is het een kwestie van of een andere zender of een andere regelaar. (of misschien alle 2....) Ik vraag mij eigenlijk af als dit wel zomaar kan. Het is met die Amerikanen natuurlijk wachten op de eerste rechtzaak vanwege de koppeling met een Apple product. Het zou mij niets verbazen dat in een nabije toekomst Traxxas gedwongen wordt om de koppeling met een Apple product ongedaan te maken.
Lijkt mij niet; ze melden het duidelijk en je bent zelf vrij om te beslissen of je het product wel of niet koopt. Als je het wel koopt ben je op de hoogte van de noodzaak om een Apple te gebruiken om de restricties op te heffen. Nu vraag ik me af of je niet gewoon even van iemand een Apple kan lenen om de auto voorgoed te 'unlocken'....
Het is natuurlijk vrij eenvoudig tegenwoordig om zoiets te implementeren , de connectie is er al en een signaaltje terug naar de ESC voor een aangepaste map/profiel kan via dezelfde connectie..... Ook verschillende maps/profielen is niks nieuws in de ESC's. Gezien de tekst bij de intro van de auto en de nadrukkelijke opmerking dat er voor die 100+mph een appel nodig is doet mij vermoeden dat er een signaaltje vanuit de app richting ESC gaat via de telemetrie connectie. Het zal wachten zijn op de eerste hackers die aan de slag gaan met het spul
Ik vraag me af hoe dit ding zich op een normaal (buiten) circuit gaat gedragen. Of de auto op het circuit bestuurbaar is. Of dat je er gewoon niets aan hebt of je moet een enorm lange oprijlaan voor je huisje hebben liggen .
Aerodynamisch gezien is er best wel wat werk in de auto/bodemplaat gestoken... I.c.m. de mooi gestroomlijnde kap moet er volgens mij nog wel aardig meer ond te rijden zijn al dan niet na wat tweaken aan de afstelling en banden.
Yep, alleen een vlakke plaat onder het hele chassis is al voldoende om te merken dat je auto bij 50km/u al beter aan de weg kleeft. Een hele vreemde gewaarwording als je de 180 graden bocht einde rechte stuk bijna met vol gas houdend kan nemen
Dus, als ik jullie goed begrijp zal deze auto een modified van de baan blazen. Lijkt me dus voor de verveelde modified rijder weer een uitdaging om de XO-1 over het circuit te jagen voor de minder van de prijs van een modified auto. Hoera/Zucht (streep door wat van toepassing is ) weer een nieuwe klasse geboren. Over het iPhone verhaal: Hier ligt het eraan of een intelligent protocol tussen de zender en de iPhone wordt gesproken. Als dat niet zo is, is het een kwestie van tijd. Dan is het afluisteren van het verkeer tussen de 2 genoeg om erachter te komen hoe je het ding unlocked kan worden. Als het een intelligent protocol ( certificaten, encryptie e.d. ) is wordt het wachten dat Traxxas het protocol vrijgeeft zodat er een android app gemaakt kan worden. Het dus nu wachten dat de XO-1 in de winkels komt en dat iemand een XO-1 koopt. Spannende tijden.
Het zal me niets verbazen als het zoiets simpels is als een ander profiel in de ESC activeren wat via de iPhone gebeurd en wat uiteindelijk ook via een Castle Link kan. Ik denk niet dat ze zo dom zijn hun verkopen te beperken tot alleen iPhone bezitters.
Toch hebben ze het qua verkopen slim met apple geregeld... ik zou er niet op komen alleen voor de koper is het iets vervelender...