KDS Innova ( 550, 600 en 700)

Niet om dit draadje te vervuilen of om tegendraads te zijn...............
Maar ik vlieg al jaren met KDS450SV heli's.
Heb er een aantal met elk hun eigen set up omdat ik KDS elektronika totaal NIET meer vertrouw.
Van motor tot regelaar tot servo's...........bagger.
Voor lafjes hooveren als beginner zijnde: OKE.
Maar voor mijn ragwerk dus echt niet.

Nou is een KDS heli, ongeacht het type (S,SV.C) toch ECHT wel een kloon heli hoor.
Net zoals een HK heli dat is of een CopterX.
Dus ook een KDS550 of KDS700E zal een dikke vette KLOON zijn van al de gerenomeerde merk heli's zoals: Align,Mikado,Raptor,Gaui,Outrage...........etc etc.
Want ik durf hier hardop te zeggen dat de hardware van die KDS700E toch echt niet in dezelfde kwaliteits verhouding staat als bijv een Align Trex700E.

Dan toch een vraagje: hoe kom jij erbij dat een KDS GEEN kloon heli is????
Vr Gr Erwin
 
IK snap ook werkelijk niet dat bijna 99% Esky afkraakt maar KDS prijst :rolleyes:
zijn naar mijn mening dan allebei prut heli´s !
 
Wat is dan volgens jou de definitie van een kloon?
Het hoeft voor mij geen exacte kopie te zijn. Maar ik zie genoeg onderdelen die vrijwel exact gecopieerd zijn. De rest is versimpeld om de kosten te drukken.

Kijk hier nog maar eens
Zoals de HK heli's waarbij je dus de onderdelen tussen origineel en kloon kan uitwisselen. In de basis lijken veel heli's toch op elkaar en als er geen patent is, zoals Compass met de FBL kop, mag men het namaken.
Zo lang er (hier) niemand is die er al enige tijd ervaring mee heeft valt er toch weinig over de zeggen over hoe de kwaliteit/duurzaamheid is.
 
ik zelf vlieg al 1 jaar met 2x kds450c heb er echter niet zoveel problemen mee gehad dus dat het slechte heli´s zijn kan ik echt niet zeggen.
je kunt het ook niet verglijken met een align of mikado je vergelijkt toch ook geen opel corsa met een mercedes 500sl maar rijden alllebei:sleepy:
ligt er ook aan wat je van je heli verwacht wil je het echte 3-D dan zou ik ook zeker voor een align kiezen,maar voor wat gewoon rond vliegen en lichte 3D voldoet een KDS zeker.
ik word hier toch wel kribbig van het welles en nietus ieder zijn eigen:rolleyes:
hier worden appels met peren vergeleken naar mijn mening ;)
alleen de aanschaf prijs zegt toch al genoeg
 
Laatst bewerkt:
Het is echt niet bedoeld om te zeuren o.i.d., maar ik ga nog 1x proberen uit te leggen wat ik ervan vind (laatste keer ;) ).
De aanschafprijs, en dan met name het grote verschil in prijs tussen de diverse merken wordt grotendeels gemaakt, als je ze in KIT vorm koopt, door de bijgeleverde elektronica.
Je moet dus kijken naar het prijsverschil van een "Barebone" KDS700 en Bijv. een "Barebone" Trex700 of Logo600 of whatever....
De elektronica moet je dan daarna voor het gemak even los rekenen in alle varianten.
Als het prijsverschil dan nog steeds echt enorm is, tussen de diverse "barebone" uitvoeringen...

Heb je dat gedaan.
Dan ga je kijken naar de kwaliteit van de machinale bewerkingen, de passingen etc., de kwaliteit van bijgeleverde lagers, bevestigings materialen.
Dus alles wat bijdraagt aan een mooi lopende trillings arme heli te krijgen.
Dat allemaal meenemend, dan heb je een objectief beeld.
En dan kan je pas zeggen of iets beter of slechter is.
En of het het prijsverschil waard is om voor een bepaalde heli als deze KDS te kiezen.
Zo'n filmpje, of wie hem vliegt, zegt dus eigenlijk helemaal niets.
En de aanschafprijs als je bovenstaande uitleg hanteert uiteindelijk ook vrij weinig vermoed ik.
 
Het is echt niet bedoeld om te zeuren o.i.d., maar ik ga nog 1x proberen uit te leggen wat ik ervan vind (laatste keer ;) ).
De aanschafprijs, en dan met name het grote verschil in prijs tussen de diverse merken wordt grotendeels gemaakt, als je ze in KIT vorm koopt, door de bijgeleverde elektronica.
Je moet dus kijken naar het prijsverschil van een "Barebone" KDS700 en Bijv. een "Barebone" Trex700 of Logo600 of whatever....
De elektronica moet je dan daarna voor het gemak even los rekenen in alle varianten.
Als het prijsverschil dan nog steeds echt enorm is, tussen de diverse "barebone" uitvoeringen...

Heb je dat gedaan.
Dan ga je kijken naar de kwaliteit van de machinale bewerkingen, de passingen etc., de kwaliteit van bijgeleverde lagers, bevestigings materialen.
Dus alles wat bijdraagt aan een mooi lopende trillings arme heli te krijgen.
Dat allemaal meenemend, dan heb je een objectief beeld.
En dan kan je pas zeggen of iets beter of slechter is.
En of het het prijsverschil waard is om voor een bepaalde heli als deze KDS te kiezen.
Zo'n filmpje, of wie hem vliegt, zegt dus eigenlijk helemaal niets.
En de aanschafprijs als je bovenstaande uitleg hanteert uiteindelijk ook vrij weinig vermoed ik.

daar ben ik het grote deels mee eens;)
 
Helaas moet ik het met iedereen eens zijn dat de kwaliteit van een heli en zijn prijs niet echt een duidelijk verband laten zien.

Kortom je hele verhaal kan regelrecht de prullebak in.

Er bestaat geen correcte correlatie tussen prijs en qualiteit. Al helemaal niet in Nederland waar we nog eens fijn een dikke 19% belasting erbij mogen tellen.

Het gaat mij niet om KDS als merk, dat heeft ook zo z'n zwakke punten. Maar roepen dat je minimaal een bepaald bedrag moet besteden aan een heli om letterlijk qualiteit voor je geld te krijgen is echt keihard onzin.

Gevaarlijk is juist om zonder enige skepsis van dure heli's te verwachten dat het allemaal honderd keer beter is dan de goedkopere heli's. Dat noem je met een mooi woord 'naief'! :wink:

Het is ook hilarisch hoe sommigen hier menen in de portomonee te kunnen kijken van willekeurig 'clone' fans hier, alsof het gebrek aan geld de enige reden is waarom men minder geld wenst uit te geven. Er komt een hoop meer bij kijken.

Feit blijft dat de KDS Innova serie voorlopig overeind blijft als zijnde van zeer degelijke qualiteit, ondanks al de nee-roepers die er nooit ook maar een aangeraakt hebben. De electronica is iets minder, maar er zijn niet voor niets ook kits beschikbaar voor mensen die daar zelf controle over willen hebben. Dat is bij Align e.d. niet anders.

Maar een goed geoefende 3D piloot zet zijn setup vaak veel minder onder stress dan een beginnende sportpiloot of iemand die hovert met af en toe een punchout en een heftige pirouette gevolgt door een keiharde stop, Een slecht getimede/gestuurde flip of flips, honkebonk tictoc's. :wink:
Iemand die er mooi soepel mee rondvliegt op een lage headspeed kan af met wat minder zwaar spul over het algemeen.

M'n oog viel vandaag op nog iets in dit draadje.

Met het bovenstaande ben ik het toch echt niet eens. Zowel de pieken in amperes als de krachten die spelen bij bewust hard 3D vliegen zijn bij goed getimede 3D figuren echt niet minder heftig dan een beginner die een keer van vol positief naar vol negatief trekt, van mij part al pirouette draaiend (iets wat je bij bepaalde 3D figuren sowieso al doet, zij het meer bewust en beter gepland).

Zet eens een camera op je zender gericht en je zult zien wat ik bedoel. Een 'harde piro stop' stelt niet eens zoveel voor, denk aan de haast oneindige reeks reversals die je binnen figuren kunt doen, dan is er wel meer aan de hand dan bij een simple stop.

Ik ben het met je eens dat een meer gevorderde piloot ook in staat zal zijn rustiger en meer gecontroleerd 3D te vliegen, maar dat is geheel ongerelateerd aan de prestaties of stress van electronica of heli. Dat is het verschil tussen weten wat je doet en niet zo goed weten wat je doet. Maar dan nog heb je mensen die in 3D vliegen zeer gecontroleerd hun heli alle hoeken van het vliegveld kunnen laten zien hoor. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het heel fijn vinden als we het gewoon gezellig met elkaar kunnen houden. We hoeven het niet altijd eens te zijn met elkaar maar laten we elkaar wel in eigen waarde laten. Aub?
 
sluiten?

Er is al 3 maanden niks zinnigs gezegd in dit topic, en wát er gezegd werd, leidde vrijwel uitsluitend tot noodzakelijke acties van moderatoren...
Een week radiostilte om vervolgens met "daar gaan we weer" en een bierglas-emoticon gaan zitten wachten of er wat gebeurt vond ik een beetje nergens op slaan eigenlijk....

Suggestie: sluiten???? het onderwerp lijkt me uitgemolken en op ruzie's/mod-acties zit ook niemand te wachten volgens mij....

Groet, Bert
 
M'n oog viel vandaag op nog iets in dit draadje.

Met het bovenstaande ben ik het toch echt niet eens. Zowel de pieken in amperes als de krachten die spelen bij bewust hard 3D vliegen zijn bij goed getimede 3D figuren echt niet minder heftig dan een beginner die een keer van vol positief naar vol negatief trekt, van mij part al pirouette draaiend (iets wat je bij bepaalde 3D figuren sowieso al doet, zij het meer bewust en beter gepland).

Zet eens een camera op je zender gericht en je zult zien wat ik bedoel. Een 'harde piro stop' stelt niet eens zoveel voor, denk aan de haast oneindige reeks reversals die je binnen figuren kunt doen, dan is er wel meer aan de hand dan bij een simple stop.

Ik ben het met je eens dat een meer gevorderde piloot ook in staat zal zijn rustiger en meer gecontroleerd 3D te vliegen, maar dat is geheel ongerelateerd aan de prestaties of stress van electronica of heli. Dat is het verschil tussen weten wat je doet en niet zo goed weten wat je doet. Maar dan nog heb je mensen die in 3D vliegen zeer gecontroleerd hun heli alle hoeken van het vliegveld kunnen laten zien hoor.

Je haalt een oude post van mij omhoog, en je bent het er achteraf toch niet mee eens.....
En wijsheid zou zijn hier niet verder maar op in te gaan, omdat de meesten die het wel snappen ook niet doen en alleen maar denken...laat maar...
Ik ga hier in principe ook niet veel meer posten, mede dankzij azijnzeikers zoals jij.
Ik heb echter wat filmpjes zitten kijken van jou op Youtube...
En je bent lekker bezig hoor, je hebt er plezier in zie ik.
Maar eer jij op het niveau bent om constructieve uitspraken te kunnen doen over belastingen op de heli door toedoen van de piloot...
Dan zou ik zeggen kom over een jaar of 5 nog eens terug en geef dan je mening.
Dan neem ik je mening op dit vlak serieus.

Groeten,
Eric
 
Is er dan niemand die ondertussen een Innova heeft (gevlogen)?
Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan me herinneren dat een andere kloon (o.a. De 700 size) van Chaos bij heel veel mensen goed in de smaak viel. Echter daar ook in NL niets van gehoord.
Ook zou er een 450 Innova komen....
 
Er is al 3 maanden niks zinnigs gezegd in dit topic, en wát er gezegd werd, leidde vrijwel uitsluitend tot noodzakelijke acties van moderatoren...
Een week radiostilte om vervolgens met "daar gaan we weer" en een bierglas-emoticon gaan zitten wachten of er wat gebeurt vond ik een beetje nergens op slaan eigenlijk....

Suggestie: sluiten???? het onderwerp lijkt me uitgemolken en op ruzie's/mod-acties zit ook niemand te wachten volgens mij...

Groet, Bert

Hoi Bert,

Deze actie heb ik uitvoerig met Martin (burp) besproken en hij weet inmiddels dat het geen kwaad bedoelde actie was. Ik was niet in de veronderstelling dat deze tekst + smiley als een rode lap op potentiële herrieschoppers zou kunnen uitwerken. Deze tekst + smiley was oprecht bedoeld als een signaal dat we de zaken ontopic moesten houden. En ja Bert ben het met je eens dat ze deze topic beter kunnen sluiten omdat het onderwerp uitgemolken is maar erger nog heel veel respectloze discussies teweeg hebben gebracht.

Nogmaals deze tekst + smiley is dan wel verkeerd geïnterpreteerd enerzijds en onhandig geplaatst anderzijds maar wel met de beste bedoelingen ;)
Groet Danny
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bert,

Deze actie heb ik uitvoerig met Martin (burp) besproken en hij weet inmiddels dat het geen kwaad bedoelde actie was. Ik was niet in de veronderstelling dat deze tekst + smiley als een rode lap op potentiële herrieschoppers zou kunnen uitwerken. Deze tekst + smiley was oprecht bedoeld als een signaal dat we de zaken ontopic moesten houden. En ja Bert ben het met je eens dat ze deze topic beter kunnen sluiten omdat het onderwerp uitgemolken is maar erger nog heel veel respectloze discussies teweeg hebben gebracht.

Nogmaals deze tekst + smiley is dan wel verkeerd geïnterpreteerd enerzijds en onhandig geplaatst anderzijds maar wel met de beste bedoelingen ;)
Groet Danny

Hee, sorry, het was van mijn kant ook niet kwaad bedoeld. Ik zag jouw post en besloot niet te reageren, maar vanwege de 6 dagen tussen jouw reactie en die van Martin (Burp) dacht ik dat het om een mischien onbewuste, mischien bewuste, opstook actie ging. Daarna raakte ik 24 uur van internet afgesloten en het eerste wat ik zag was Niek zijn "veegactie", waardoor ik dacht dat er in mijn afwezigheid weer een uit de hand gelopen discussie was ontstaan. Die combinatie van factoren veroorzaakte mijn reactie. Niet puur en alleen jouw post dus...

Van mij mogen ze dit draadje sluiten (had ik dat allang gedaan als ik het kon zeggen....) want volgens mij is nu toch wel heel overtuigend aangetoond dat deze ook in de toekomst niks zinnigs, en alleen maar ellende oplevert.

Groet, Bert
 
Back
Top