hobbyking heli

Door een minimale speling te bewerkstelligen ! speling heb je nodig, anders loopt het zwaar en kost dat energy. Met de miniemste speling heb je toch een lichte loop en de minste kans op strippen.
Het is een pielwerkje maar o zo belangrijk. Waarschijnlijk heb je ook wat slinger in de tandwielen, dus stel ze zo dicht mogelijk op elkaar af met toch behoud van ietsje speling.
 
hallo,
ivbm die tandwielen vertelden jullie mij dat ze niet te hard tegen elkaar mogen staan. Maar ook niet te ver van elkaar. Hoe kan ik namelijk de juiste afstand weten van hoe dicht de tandwielen tegen elkaar moeten staan?

Hey

Je pakt een stuk A4 papier, knipt daar een dun strookje vanaf, dat strookje draai je tussen je tandwielen en vervolgens zet je je tandwielen vast met het papier er nog tussen!!
Nu kan je het papiertje eruit halen en dan zou je een hele acceptabele speling over moeten houden!

Groeten
 
oke, bedankt. dit zal ik vanavond dan eens op mijn gemak bekijken. verder heb ik nog een vraag :p wat zijn eigenlijk de onderdelen dat ik het best in reserve bestel? omdat ik morgen in hc zal bestellen. wat ik al heb zijn nieuwe rotorbladen een nieuwe rotorkop een nieuwe main shaft, ook flybar rods en tailblades. zijn er nog dingen dat ik nodig heb? hoe zit het met de levensduur van tandwielen? en hoe zit het met de belt? ik ga denk ik ook nog een reserve bestellen, maar kan het kloppen dat voor de 450 class dat als je de belt wilt bestellen dat je ook het hele staartgedeelte moet bestellen? of kan dat geen kwaad? breek je dat ook gemakkelijk? :p
 
feathering shaft, mainshaft, bladen, staartbladen, staartbuis, ...
Een belt gaat meestal wel een seizoen mee zonder crashes, en normaal kan men ook gewoon een losse belt kopen hoor..
De tandwielen zijn meestal wel gestript bij een crash dus dat is ook wel handig om op voorraad te hebben.
 
ok, maar zou er misschien iemand willen helpen bij het opzoeken op hk ik vindt 3 dingen niet. de belt die los te koop is ALLE tandwielen en de staartbuis, wel geen carbon
 
hallo, bedankt voor de tandwielen, maar wat ik nu wel nog niet vindt bij de tandwielen zijn die tandwielen die van het main gear de belt aan drijven. Verder had ik nog een vraag. De tailblades en de rotor schroeven. Vijzen jullie die volledig vast? Of zorg je ervoor dat ze nog kunnen bewegen en dat ze door de middelpuntvliedende kracht recht komen?
 
Laatst bewerkt:
Hey

Aan de reacties te lezen zijn de tandwielen erg fragiel!
Misschien is het een optie om er gelijk echte Align's in te zetten!

Groeten
 
zal ik zeker doen. Maar hoe zit het nu met de rotor en tail blades. Laten jullie die nog lichtjes los zodat die kunnen scharnieren? Of spannen jullie ze volledig vast? Wat is het beste
 
Paar dingen kan je eigenlijk het beste van align bestellen, eigenlijk alles wat je nu in reserve zou kopen koop je best van align, dan heb je dat toch al. Maingear (dus alles incl lager), mainshaft, featheringsshaft, flybar met de paddles enz...

Tailboom kan je gerust zo kopen bij hobbyking, maar als je toch bezig bent...
 
Of de originele van align van autorotationgear naar belt:
Metal Tail Drive Gear Assembly [H45099] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Is overigens de (naar mijn idee) beste webshop die er is.

Past niet in de PRO.

Bladen: hoofdblades muurvast dat ze echt vast zitten, gewoon zelf goed strekken voor het vliegen, de rest doet ie zelf wel., tailblades maakt niet uit.

Waarom muurvast, mocht je een keer crashen, raakt je blad de grond en is gelijk alle energie eruit. heb je ze los zitten, hakt ie ook nog makkelijk zn eigen staart eraf.
 
hey, heb vandaag weer gevlogen met mijn heli, maar ik zit met een probleem volgens mij is mijn belt wat slapper geworden, wanneer ik gewoon rustig stuur is het geen probleem, maar wanneer ik met mijn staartrotor volledig einde uitslag geef, slipt mijn riem door. heb ook de tanden van de riem gecontroleerd, en deze zijn nog in orde. is dat normaal of niet?
 
Back
Top