BEVRC Skywalker met carbon neus en Go Pro HD

Ik ben nogsteeds erg tevreden over m'n Skywalker. Ik heb nogsteeds de met kevlar verstevigde versie, wat me al een paar keer heeft behoed voor schade aan mijn apparatuur. Twee weken gelden had ik een n-1 tijdens het opstijgen wat ik te laat door had, dus toen stallde hij met een nosedive in het weiland tot gevolg (vanaf +/-15m hoog), alles heel maar vleugelbasis en staart losgebroken. Een nieuwe skywalker zit denkik wel in het verschiet, gezien hij zo waanzinnig stabiel is (dyhedral hoogdekker met een laag zwaarte punt) Ik hoef niets anders, bovendien zorgen de flaps (ik heb twee standen door een 3 weg schakelaar) voor makkelijk opgooien en 'stapvoets' landen.

De nieuwe versie heeft een aantal handige aanpassingen waaronder de cockpit die nu van elapor is en een dikkere staart, wat hem wat stijver zou moeten maken. In elk geval nog steeds enthousiast erover dus ;) Ik heb wel de vleugel bevestiging veel steviger gemaakt want twee kruislingse elastieken vertrouw ik niet. Mocht je tips bij het bouwen nodig hebben, feel free...:D

hier is wel een mooie compilatie van beelden van de skywalker in vlucht gemaakt door een falcon en de skywalker zelf (alle zijwaardse beelden zijn van de skywalker)

de rest staat hier: Kanaal van fpvftw - YouTube


He wat leuk, nog een vlieger in de buurt ! Kom je uit loosdrecht ?

Hele mooie filmpjes. ik film nog steeds met de zx1 in de easystar maar ben daarbij gebonden aan dat het toestel binnen gezichtsveld blijft
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja geboren en getogen ;) Waar vlieg jij dan? Zo'n kodak kan heel goed werken, vooral met een groothoek lensje ervoor, wordt het ook een stuk prettiger kijken direct!
 
Ben vorig jaar pas begonnen. En onlangs verhuisd naar centrum hilversum.

Voor dit jaar staat in de planning een fpv set aan te schaffen. Zo te zien heb jij daar wel ervaring mee ;-)

Met de kodak al wel wat leuke filmpjes gemaakt, maar ik ben te bang dat ik het toestel kwijtraak doordat ik het niet meer zie. De gopro hd hero 2 zal misschien later aan de orde komen maar voor die tijd heb ik nog een boel uit te zoeken !

Vloog vorig jaar vaak op de hei van bussum, voor in Hsum moet ik nog een goed plek vinden.
 
Maurits,
Welke versie is dit eigenlijk? Die van 168cm of die van 190cm wingspan?
Ik las dat je aan een goede 1600gram zat...
Daarnet mijn Acromaster op de weegschaal gezet en die zit ook aan dat gewicht :-O
Greetz,
Maarten
 
Maurits,
Welke versie is dit eigenlijk? Die van 168cm of die van 190cm wingspan?
Ik las dat je aan een goede 1600gram zat...
Daarnet mijn Acromaster op de weegschaal gezet en die zit ook aan dat gewicht :-O
Greetz,
Maarten

Ik heb de 168cm, dat is al zo moeilijk te hanteren als je hem ergens mee naar toe wilt nemen. 190cm lijkt me helemaal moeilijk mee te nemen. Welke gewicht bedoel je? Leeg of met alles aan boord? Want dan is hij wel zwaarder dan 1600 gram (met name met een 5ah. accu aan boord). Maarja hij kan het prima hebben, nooit problemen gehad met opgooien.

Is dat trouwens niet wat zwaar voor een acromaster? ;)


Cheers,

Maurits
 
Thx! Welja ik denk inderdaad dat die een beetje te zwaar uitgevallen is :-) Ja, alles aan boord weegt ie (met batterij 2200mAh) zo'n 1605gram. Volgens de specs zou het ongeveer 910 moeten zijn (all up weight).
Gisteren de maiden geprobeerd, maar m'n zwaarte punt lag te ver naar achter.
Ga eens verder luisteren bij de andere met een AM om te zien of die 910 ook niet héél weinig is. Wat hout en wat verf gaan het nu toch ook niet maken... of toch :-) ?
 
Thx! Welja ik denk inderdaad dat die een beetje te zwaar uitgevallen is :-) Ja, alles aan boord weegt ie (met batterij 2200mAh) zo'n 1605gram. Volgens de specs zou het ongeveer 910 moeten zijn (all up weight).
Gisteren de maiden geprobeerd, maar m'n zwaarte punt lag te ver naar achter.
Ga eens verder luisteren bij de andere met een AM om te zien of die 910 ook niet héél weinig is. Wat hout en wat verf gaan het nu toch ook niet maken... of toch :-) ?

heb je het nou nog over alleen de AM of ook de Skywalker?
 
heb je het nou nog over alleen de AM of ook de Skywalker?
Sorry voor mijn late reactie, blijkbaar is er een notification gemist...
Neen ik had het puur over de AM. Achteraf gezien bleek dat de weegschaal op de verkeerde unit stond. Hij is een stuk zwaarder dan de 900 gram die men voorschrijft, maar nu ook geen 1600 gram :-)
 
Hoe staat het met de skywalker?

Ik heb mijn easystars verkocht en ben nu zwaar aan het twijfelen tussen een paar modellen.
Ik heb het idee even opzij gelegd omdat het vliegtuig van China moet komen. Dat staat meestal garant voor een reeks taxen, zeker als het grotere objecten betreft. De kleine doosjes van HobbyKing bijvoorbeeld komen er meestal wél zonder problemen door, tenzij er A-merk materiaal in zit (vb. ontvanger van Futaba).

Vanwaar de verkoop van je easystars? (versie 2?)
 
Nee ik had twee easystar 1's
Ik wilde graag een wat groter model. In de hoop dat dat rustiger/slomer zou vliegen en doordat het zwaarder is misschien wat minder windgevoelig.

Ik heb via een ander forum een EPP fpv overgekocht, zat nog een UHF antenne in de vleugels, was met 1400kv motor en 60a regelaar. Ben nu daarmee bezig om de vleugels middels plastic bouten vast te zetten ipv de normale rubbers.

Ook heb ik een rq-11 raven gekocht, deze komt uit de vs. Dit is een kopie van de raven waarmee de NL landmacht vliegt. Deze lijkt op de epp fpv/skywalker maar is grotendeels glasvezel met hout. Echt een leuk ding maar of ik deze ga bouwen of niet weet ik nog niet.
 
Back
Top