Zonet een test uitgevoerd op de testbank: Setup: - Fan jetfan 90 - Motor: XK4082-1600KV Brushless Inrunner van turnigy - Esc: cc ice 2 HV 120a Getest op een 8s 4500mah 30c turnigy lipo. De cijfers: De vragen: - 132.2 a max: de regelaar kan maar 120a aan en de motor ook. Is dit een probleem? - 87251 rpm, kan dit? - 3576 watt, max wat zoals weergegeven op de website van hobbyking: 2665 watt. Is dit een probleem? Alvast bedankt voor de reacties
En vergeet niet dat die motor maar tot 22,2v is dus je zit over al over de specs heen wat denk je zelf.
als je een te hoog voltage op je motor zet gaat hij heel onefficent werken daarvoor is die maximale voltage ergens bij elektronica staat een heel verhaal waarom waarschijnlijk kun je beter als je meer rpm wil een hoger kv motor nemen of een andere motor die meer stroom kan hebben. verder een jet fan 90 is een mooi apparaat zeg ik ben benieuwd naar je bevindingen maar waarom neem je geen standaard combo? dan weet je zeker dat het werkt.
Ik zou de Ampere waarden van de ICE regelaar niet blindelings vertrouwen, hang er voor de zekerheid maar eens een aparte amperemeter tussen. Mijn Habu gaf ook 130 ampere aan terwijl een aparte amperemeter 105 ampere aangaf. Ik moet Castle Creations nog vragen waardoor dit komt. Er zijn verder 2 versies Jetfan 90, indien je stator 5 bladen heeft heb je versie 2, deze heeft een beter rendement. Met 6 stator bladen heb je je versie 1. De stator is niet het grootste verschil tussen de beide versies, de werkelijke verbetering zit in het materiaal van de rotor. Met een 1680kV motor trekt de Jetfan V2 ca 100 ampere, ofwel met jou motor van 1600Kv zul je waarschijnlijk rond de 90 ampere uitkomen, tel daar nog eens 10 ampere bij voor de inbouw, dan verwacht ik dat je in werkelijkheid rond 100 ampere zult trekken. Ofwel ca 2,75KW. Het toerental klopt ook niet, je moet het juiste aantal polen opgeven. Waarschijnlijk moet je het aantal polen verdubbelen. Een toerental van 43000 lijkt me echter ook nog iets aan de hoge kant, maar komt aardig in de richting (is wel erg veel power) PS: Ik moet mijn 1680Kv op 8s nog laten lopen. Succes, Emile
Test het eens op 6S i.pv. 8S. Volgens mij blijf je dan wel binnen de spec`s van je spullen. even voor Robert: spanning in volt(s) en stroom in ampere(s) groetjes Richard
@ robert: is een standaard combo, de motor werd me aangeraden door de mensen van ejet zelf. Ik had hen ook de vraag gesteld als 8s geen overkil zou zijn maar blijkbaar zou dit geen probleem zijn (hebben ze letterlijk bevestigd via mail). @ Richard: op 6s blijft alles mooi binnen de normen, ik probeer enkel een 1 op 1 (stuwkracht/gewicht) te bekomen en daarvoor zal ik naar 8c moeten vrees ik. @ Emile: het is de versie 2. Ik zal er morgen eens mij wattmeter aan leggen.
Qua afmetingen en gewicht van die motor zou ik ook zeggen dat ie het opgegeven vermogen (voor EDF toepassing) aan moet kunnen. Met dat vermogen zijn je accu's toch in 3,5 minuut leeg, niet vergeten om "stationair" na te koelen na iedere vlucht. Waarom het opgegeven MAX voltage echter zo laag is vergeleken bij de MAX stroom vind ik echter wel vreemd. Met een hoger kV zou ik dat wel snappen. Ik zou zeggen uitproberen en temperatuur in de gaten houden. Maar wat is die motor VERSCHRIKKELIJK zwaar zeg, ik zou zelf voor een HET-700-68-xxxx motor gekozen hebben? Succes, Emile
Ejets Als ze je deze combo bij Ejets letterlijk hebben aangeraden zou ik ervan uitgaan dat het ok is. Rico heeft heel veel motoren uitgetest op de fan. In het Edf gebeuren draaien veel motoren boven hun kunnen omdat ze optimaal gekoelt worden(kan ook zoveel seconden vol gas zijn). Je regelaar zou ik inderdaad een amp tang aan hangen kan nog wel eens schelen. Als je regelaar het niet meer zou trekken gaat hij in over temp beveiliging. Mocht je zover zijn laat ons ook meegenieten met het WOESCHHH sound via een filmpje. Mvg
Ik heb deze middag mijn meter er aan gehangen. Ik kreeg andere cijfers: - amp: max 107 - Watt: max 2800 Dit zijn cijfers die eerder bij deze motor passen.
Vandaag mijn setup getest ... trekt ingebouwd 110 ampere op 8s 5000 (45c) en 3,2KW ... 37500 toeren. Zonder amperemeter er tussen haalt ie 38500 toeren. Helaas niet airborne kunnen gaan ivm aanhoudende regen. Tevens wil ik de retract bevestiging gaan veranderen, ze moeten dieper in de vleugel ... de wielen staan nu te zeer naar binnen. Werk aan de winkel dus ... Grtz, Emile