nieuwe Blade 120 SR

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door MarcoFr, 28 jul 2010.

  1. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Kijk aan, dat is leuk om te horen !! Ik zelf vlieg ook nog niet erg lang en in het begin vloog ik ook on-gecontroleerd wat rond. Maar dat gaat snel vervelen en leerzaam is het niet.
     
  2. Bas v k

    Bas v k

    Lid geworden:
    29 jan 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    geldrop
    He hallo,
    Nu heb ik sind een week of wat een probleem met de besturing van mijn 120 sr.

    Als ik de heli op laat stijgen is er nog niks aan de hand, maar wanneer ik de heli ga corigeren/besturen dan lijkt t of de heli in een "wervelwind" terecht komt en rondjes begint te draaien.
    Ik heb niks veranderd aan mijn zender (dx6i) Wel heb ik de swashplate vervangen die was gesneuveld na een crash.
    Weten jullie raad of hebben jullie probleem ook wel eens gehad? Ik ben een beginner in de rc heli wereld. Maar in het begin kon ik de heli wel goed controleren, nu lukt t me echt niet meer alle vluchten eindigen in een crash.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Mvrg
    Sebas
     
  3. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Kunnen zoveel oorzaken zijn van het tollen. Door de crashes kan het één en ander kapot zijn, main shaft, flybar linkaga(balletje), tailrotor kapot.
    De zender zal het wel niet zijn, daar je hier nog wel mee gevlogen hebt.
    Naar alle waarschijnlijkheid zullen hier wel meerder adviezen komen waar je iets aan zult hebben, anders kun je altijd nog een filmpje plaatsen met wat de heli doet.

    Succes

    Edit;
    Wellicht door de crashes zijn de servo's van stand veranders en moet je deze weer bijstellen?
     
  4. Bas v k

    Bas v k

    Lid geworden:
    29 jan 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    geldrop
     
  5. Bas v k

    Bas v k

    Lid geworden:
    29 jan 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    geldrop
    Ik heb de heli al tig x gecontroleerd en kan er niks aan vinden wat afwijkend is. Ook ben ik in het bezit van een tweede blade 120 sr die ik heb gekocht (nieuw) voor reserveonderdelen.

    Ook daar is de besturing net zo'n ellende.
    Ik heb veel gelezen over tbe en de omschrijving komt overeen met wat ik nu ervaar met mijn heli.
    Maar hoe kan t dat ik er de eerste 3weken helemaal geen last van heb gehad en nu ineens wel.
     
  6. Bas v k

    Bas v k

    Lid geworden:
    29 jan 2012
    Berichten:
    95
    Locatie:
    geldrop
    Ik heb net de mainshaft, flybar en alle links vervangen.
    Hij vliegt weer zoals voorheen.
    EINDELIJK!!!
    Bedankt!
     
  7. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Mooi dat je het probleem gevonden hebt en dat het is opgelost.
    Gecotnroleerd en niks gevonden wat afwijkends is, is maar net hoe je het controleren interpreteerd. Soms lijkt alles goed te zijn terwijl er ergens al een heel klein scheurtje kan zitten.

    Kuin je de tweede 120 sr niet in orde krijgen zodat deze ook nog te vliegen is? Heb je altijd een reserve om mee te vliegen.

    Hoop dat je nog veel vliegplezier mag beleven aan je 120 sr
     
  8. kristof

    kristof

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    3
    blade 120 sr blijft om zijn as draaien.

    Hallo allemaal ik beb een probleem met mijn 120 sr.
    Als ik het gas openzet stijgt hij op maar hij blijft om zijn as draaien.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn alvast bedankt.
     
  9. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    draait de staart motor !! zo ja, heb je toevallig de staart propellor los gehad ?
     
  10. kristof

    kristof

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    3
    De staartmotor draait niet.
    De propellor is er niet afgeweest.
     
  11. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Dan weet je al waar je het zoeken moet. aan de staart motor zit een stekkertje met een rode drup lijm. krab voorzichtig deze lijm weg en trek met beleid het stekkertje uit elkaar en zet via de lipo met dunne draad spanning op het motortje. draaid die niet, voila !!! Motortje stuk.
     
  12. kristof

    kristof

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    3
    Ok bedankt.
    de motor is inderdaad stuk.
     
  13. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Probleem opgelost. let op bij het vervangen van de motor dat je de propellor goed om er op zet. Deze staat een beetje bol. als je deze verkeerd om zet, dolt de heli rondjes.
     
  14. ronin1

    ronin1

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Leusden
    Gistermiddag ook de 120sr binnen gekregen (kadootje) voor mezelf :)
    Ben zeker weten beginner en hoop het onder de knie te krijgen.
    Nu nog vooral bezig met aanpassen van de trim, dat ding gaat met maar een beetje gas al als een malle opzij trekken naar links. Gaat al wat beterder........
     
  15. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Ronin, je hebt het draadje weer leven in geblazen zie ik.

    Dat de heli naar links trekt als je iets gas heeft hoort zo. Kwestie van wennen. Gewoon wat ruimte om je heen en meer gas geven, evt. met naar rechts tegensturen.

    Grtz, Frans
     
  16. ronin1

    ronin1

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Leusden
    Ligt het dan aan mij (beginner zijnde) of aan de zender (de RTF Mode 1) dat de Aileron/Throttle stick moeilijk gedoseerd/gecontroleerd te bewegen naar rechts/links zonder dat je het gas vol open of dicht zet...? :n00b:
     
  17. Flyup

    Flyup

    Lid geworden:
    20 mei 2012
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Brecht

    Hoe zit het dan met het laden, gebruik je dan de originele lader ?

    Grtz:Fade-color
     
  18. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb vanmiddag mijn Blade 120SR weer even uit gelaten, helaas stond er toch meer wind dan ik dacht, hij kon zelfs niet tegen de wind in komen, met vol gas ging hij toch nog achteruit in plaats van vooruit.;)
    Ik gebruik nu de DX6i voor de 120SR, maar vraag mij af in welke mode hij dan vliegt bij mij RTF set zat een zender die je op 2 standen kon instellen, maar welke stand komt nu overeen met die van de DX6i?:cool:

    Heeft iemand nog een ideale setting voor het gebruik van de Blade 120SR met de DX6i ?:(
    Verder is het een super leuk helikoptertje.

    Jan
     
  19. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    met de originele zender heb je idd 2 standen. de 100% stand, en de rustige stand. dan gaat alles iets rustiger en zijn de uitslagen verminderd. dat komt het de DX6i overeen met de instellingen die je bij "D/R Expo" kunt instellen. als je alle schakelaars op stand 0 hebt staan (elevator 0 - rudder 0 - aileron 0) dan staat alles op 100% - inh. daar moet je dan niets aan wijzigen. dat is vergelijkbaar met de snelle stand op de rtf set. als je nu alle schakelaars naar stand 1 zet, staat er hetzelfde, maar deze ga je dan veranderen naar bv: 70% - +35. dat komt dan zowat overeen met de rustige stand van een rtf set.

    gr.
     
  20. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Ik heb net een 2e hands 120 SR op de kop getikt. Toen ik wilde vliegen bleek dat de staartmoter defect was. Die heb ik inmiddels vervangen en vandaag heb ik een paar rondjes gevlogen met de originele zender. Hij vliegt erg lekker, waarschijnlijk staat ie de rustige stand. Hij was een een jongen van 10 jaar, die er niet mee kon vliegen.

    Ik zet hem binnenkort over naar min DX6i zender, voorlopig ook in de rustigere stand, zodat ik eraan kan wennen en daarna langzaam de instellingen aanpassen.

    Het valt me wel op dat zelfs met bijna windstil weer de 120 SR toch erg gevoelig is voor wind en zich niet echt lekker laat besturen. Binnen vliegt ie als een zonnetje.

    Ik ben blij met de 120 SR
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012

Deel Deze Pagina