FL-extra 330S

wat het schema gaat worden staat ondertussen ook vast:

301620_138485619579222_100002533542707_210651_3326202_n.jpg


nu was ik aan het kijken welk blauw van oracover ik ga nemen, dark blue (links), of corsair blue(rechts)

760b53002407868de1c83b2173dcc536.jpg
f493bedb466690567f672fe2541ddec4.jpg


Ik denk dat corsair blue wat te donker gaat uitvallen, terwijl dark blue dan misschien toch ook niet hetzelfde is..
Ik denk dat ik best eens naar de modelwinkel ga, met een foto en daar beslis :)

Ik weet dat ik me met dit schema heel wat werk op mijn nek haal, maar het gaat het allemaal waart zijn als het af is ;)

edit: als ik het nu zo onder elkaar zie, lijkt het mij wel duidelijk dat dark blue het beste in de buurt komt..
Grt
 
Laatst bewerkt:
het kan aan mij liggen, maar op de kist gebruikt hij volgens mij ook twee verschillende kleuren blauw. achter de cockpit is het donker en dat wordt lichter.
maar is wel een mooi schema, zeker ook met die strepen op de vleugels!!
 
ja, was mij ook al opgevallen, maar dat ligt aan diegene die hem gespoten heeft voor Gernot..
in het echt is het wel gewoon dezelfde kleur als het goed is.. ;)

Extra-330-600x387.jpg


49872.jpg
 
heeft misschien ook wel iets ja :)
0833c3b69baaa4b67f90b08a08be83ea.jpg


maar ik vermoed dat die laatste foto nogal bewerkt is, en dat de echte kleur toch geen parelmoer is..
ik ga kijken als ik de oracover voor me heb
 
Ik zou als ik jou was de dark blue in ieder geval niet nemen, want ik heb die laatst gekocht. en in de winkel zag hij er redelijk donker uit, maar buiten bleek hij een stuk lichter te zijn.
Die parelmoer kleur is wel erg mooi.

Pim
 
ik heb een goldberg ulti met parelmoer gedaan, erg mooi, maar die kleur is haast niet te spuiten, en omdat je de romp moet spuiten, zou ik voor een egale kleur gaan,

wil je parelmoer, dan moet je een basis lak gebruiken, (mat) daaroverheen het parelmoer effect, (transparant) en dan zeker drie lagen blanke lak, om het effect tot uiting te brengen,

dat zijn 5 dekkende lagen, das veeeel gewicht, en vergt enorm veel ervaring in het spuiten, als 1 van de eerste lagen niet goed egaal gespoten word, krijg je vreselijke kleur verschillen...
 
ok, parelmoer gaat hem dan dus al niet worden :)
volgens mij heb ik nog wat dark blue liggen, moet ik eens opzoeken en kijken of ik het donker genoeg vind..
 
vandaag nog een beetje aan de FL gewerkt,
de horizontale plaat om de elektronica op te bevestigen zit er ingelijmd met epoxy (met balloons), er komt nog een schuine plaat achter zodat er een ruimte ontstaat waar de mufflers in kunnen.

DSC06826.JPG


mal gemaakt:

DSC06829.JPG


25grams glasmat langs de ene kant (ligt nu uit te harden)

DSC06828.JPG


DSC06830.JPG


Langs de onderkant wordt de verbinding van deze met glasvezel gelamineerde platen en de romp nog verstevigd met carbon strengen (misschien ook langs de bovenkant).

Grt
 
langzaam maar zeker gaan we vooruit, de het schuine gedeelte zit er nu ook in :)

575329_3350173026766_1042070902_32893859_1781790124_n.jpg


Nu nog voor de buis vastlijmen en carbonstrengen langs de onderkant en dan is dit deel klaar.
Het volgende is ofwel de cockpit, of rudder servo houder.
 
vandaag weer het een en ander kunnen doen:

De platen zitten er nu helemaal in, en zijn langs de onderkant verstevigd met carbon strengen:
522177_3414372911723_1042070902_32916572_1748321187_n.jpg


Dit lag op zijn kop te drogen, dus kon ik aan de motorkap beginnen werken:

529677_3414374431761_1042070902_32916574_1577674388_n.jpg


Dit is het romp stuk waar de kap blind op gemonteerd zal worden met een M3 bout, net achter de prop:

527523_3414373911748_1042070902_32916573_1673164041_n.jpg


En dan nog triplex plaatjes in de romp voor de cockpit bevestiging

306202_3414372151704_1042070902_32916571_1394537407_n.jpg


485669_3414370751669_1042070902_32916568_2093079752_n.jpg


Grt
 
nadat alles getekend was, heb ik het 2x geprint om de schaal te laten kloppen, en die klopt nu aardig.

524172_3450040323386_1042070902_32931215_1582080970_n.jpg


Waar ik over twijfel is het volgende
Er zijn 2 opties
- de vleugel eerst helemaal wit overspannen en de witte gedeeltes uit het rode snijden
- de vleugel eerst helemaal rood overspannen en de witte delen elk apart uitsnijden

Beide hebben voor en nadelen, als ik wit op rood doe dan kan het rode gaan door drukken en zullen de witte delen misschien sneller lossen en als ik het andersom doe heb ik kans op blazen in de rode oracover omdat ik dan oracover op oracover doe (of ik moet miljoenen gaatjes gaan prikken in de onderliggende witte oracover..

wat denken jullie?

Hier nogmaals het voorbeeld :)

301620_138485619579222_100002533542707_210651_3326202_n.jpg
 
mijn advies, neem de tekening mee naar een reclame bureau en je vleugel helft, zij kunnen dit perfect pas maken middels een foto van je kist en de tekening die je hebt, ook kunnen ze de folie snijden en dan is het een koud kunstje om het passend te krijgen.

zelf heb ik mijn vorige extra ook met reclame folie bespannen... gaat prima, en waarschijnlijk kunnen ze ook de oracover snijden.

mocht je dat niet willen doen, dan geef ik de voorkeur aan eerst wit, rood er overheen leggen, aftekenen, dan het wit er onderweg snijden, zodat je overal een overlap hebt van een halve centimeter
 
ja, ik had al gehoord bij een reclame bureau, maar 350 euro had ik er niet voor over ;)

iemand bij ons in de club heeft een snijmachine dat oracover snijdt (1,5 meter op 60 cm)
dus dat is groot genoeg :)
 
Deze week wil ik al wat aan de stabilo bevestiging doen. Dit moet uitgemeten worden, er staan wel wat punten op de romp maar ik merk dat die links en rechts van de romp niet even hoog liggen..
Wordt een lastig klusje om mooi uit te lijnen dus.. ik twijfel nog of ik de stabs tegen de romp aan zou vijzen, of langs 1 kant de buis in de huls lijmen en in de buis vastschroeven aan de andere kant
 
Zo, de huls zit te drogen (nu hopen dat het met de stabs erop ook nog recht is :) )
nu zijn de buizen op elkaar uitgelijnd, volgende stap is de invalshoek van de stabs op 0 graden zetten.

578355_3496187717042_1042070902_32949554_1602766613_n.jpg


526747_3496187997049_1042070902_32949555_519866826_n.jpg


562489_3505330065595_1042070902_32950422_70200630_n.jpg


536535_3505334425704_1042070902_32950423_1097583227_n.jpg


546734_3520258118787_1042070902_32952524_387056996_n.jpg
 
Back
Top