esc instellen?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door r.marijnissen, 12 mei 2012.

  1. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb hier een turnigy SK 380kv motor.
    Met een 80A superbrain esc tevens van turnigy.

    Nu heb ik het verschijnsel dat hij netjes oppakt etc en dan plots bij volgas zakt het toerental in naar bijna niks.

    Pas bij gashendel omlaag en weer omhoog luisterd ie weer naar zijn gas?

    Zou het kunnen dat het voltage inzakt bij volgas en de esc denkt dat hij leeg is?

    Iemand een idee?
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.118
    Even een voltmeter op de accu en meten...
     
  3. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Nee dat is het niet, althans het voltage zakt altijd wat in natuurlijk.
    Denk dat de esc te gevoelig is of staat.
    Heb ook telemetrie en voltage zakt normaal in.
    Opties zijn:


    Startup (Default Standard/Soft/hard)
    Low Voltage cutoff (Default 6.0/7.2/8.4/9.0/12.0/15.0/18.0V)
    Current limiting (Default Standard/Very sensitive/Insensitivity/Disabled)
    Brake (Default None/Soft/Hard)
    PWM rate (8/12/16 KHz)
    Timing (Default Auto/Low/Middle/High)
    Cutoff type (Default Hard/Soft)
    Governor mode (Default Auto/Low/Hig
    h


    Zou het in de current limiting zitten?
    Heb nu gevlogen op stand: standard en insensitivity.
    Bij beide soms gas uit.


    current limiting= stroom begrensing?


    Staat nu ingesteld op:

    Startup Soft
    Low Voltage cutoff
    18.0V
    Current limiting
    Insensitivity
    Brake
    None
    PWM rate (
    8KHz)
    Timing
    High
    Cutoff type
    Soft
    Governor mode
    Auto




    Edit:
    LVC is ook in te stellen en staat op:
    18v 6Lipo.


    Lvc= Limiting volt current?
    dat zou beteken bij een 6 cell 3volt de cell onder belasting.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.118
    Als de spanning niet te veel inzakt, dan denk je al snel aan een verkeerd ingestelde LVC spanning.

    Volgens de handleiding kan die voor gebruik met Li-Po's op twee manieren worden ingesteld, automatisch of op een vast cellenaantal.

    Verder zag ik op de site van HC dat er firmware voor de ESC wordt aangeboden. Is de ESC voorzien van de laatste versie van de firmware?
     
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Ja had die firmware update ook gezien en net de nieuwste erop gezet.


    Na een korte test van een minuut of 5 bleef hij bij vol gas lopen.
    Langer zal ik maar niet doen voor de buren..........:D
    Na wat gelees ligt het toch echt aan de esc en niet aan de instelling.
    Wordt te heet boven 75% gas denken er een paar.

    Zie b.v onderstaande reactie van een ander op hc met hetzelfde probleem zie ik nu:
    11/05/2012
    seand
    (45)
    Is anyone having problems with the motor randomly slowing down to an almost stop with this ESC?

    I initial found, during it’*s first flight, that the motor would randomly slow, that a quick pulse on the throttle would generally recover the throttle.
    I reviewed the recorded data on the ESC and found that when the RPM’*s dropped, the recorded throttle setting was dropping to minimum value, even though it was still at max on the transmitter stick. Additionally, the display on my DX7 was indicted the throttle was still max.
    To eliminate the transmitter and receiver, I connected a servo and the ESC’*s throttle lead in parallel using a Y lead to the receiver throttle output. During testing, the servo always moved in unison with my throttle input and when the RPM’*s dropped, the servo remained in the correct position* therefore Tx/Rx all good.
    I’*ve updated the ESC’*s firmware too. I’*m now at a loss. Any ideas folks?


    Weet niet welke firmware hij erop heeft gezet want er zijn er door de tijd 3 uitgekomen, ik heb in elk geval de nieuwste.
    Of dit het inhouden stopt zal ik van de week nog testen.

    Heb nog 1 probleem met de esc.
    Als de prop volledig stil staat dan slipt hij 1 op de 3x door.
    Je weet wel zon piepend geluid. Van 0 naar volgas in 1 ruk doet ie dit altijd en bij langzaam gas omhoog soms.
    bij draaiende prop heeft hij er geen probleem mee.

    Dit doet hij nu met de nieuwe firmware ook nog.
    Motor heeft 14 magneten dus een high timing zou goed moeten zijn.
    Staat nu op standaard startup, high startup maakt het logisch dan nog erger, softstartup is geen vliegen maar zelfs daarmee heeft ie het volgens mij.


    Nu is dit in de lucht geen probleem gezien dat de prop altijd draaid doordat de brake uit staat en hij dan draaid door de luchtstroom.
    Maar ja niet echt fijn. Weet niet of een instelling dit echt kan verkomen heb al veel geprobeerd.
     
  6. jake

    jake

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Heinkenszand
    Dat probleem dat de motor niet aan de gang wil en gaat piepen heb ik ook,soms gaat hij achteruit draaien.
    Dit heb ik met een model met nog geen 10 vluchten,de eerste 5 vluchten geen probleem,daarna begon het.
    Ik heb ook zo'n Turnigy Super Brain maar dan 60Amp,motor Ray 3548-06.

    m.vr.gr.
     

Deel Deze Pagina