Conversie Skyfox met PowerRotoR

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Bonechopper, 3 aug 2011.

  1. Heliguy

    Heliguy

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Koersel
    De DUIVEL

    Ja jullie lezen het goed, zijn eindelijk de lipo's vandaag binnen gekomen, is er toch niet één stuk zeker:mad:. Bestel ik eens iets van Hobby King, heb altijd al een slecht gevoel gehad met die chineese spullen, het toch maar eens gewaagd, en heb mee al de grote prijs gewonnen. Eerst de regelaar en nu een lipo, wanneer gaat dit eens stoppen.
    Ben eens benieuwd of we die kunnen terug sturen, en een ander kunnen ontvangen?
    Pascal:(
     
  2. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Pascal,
    Dit moet je zeker melden bij HK. Ik heb dit zelf ook gehad met een swash die aanliep. Gevraagd bij HK wat ik moest doen. Foto's maken en opgeven wanneer ontvangen met ordernummers etc. Toen werden er 2 nieuwe swash plates opgestuurd.

    Suc6.

    Grt Han
     
  3. Heliguy

    Heliguy

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Koersel
    HK

    Hallo Han, heb na lang zeuren met die mannen eindelijk het adres van het depot in duitsland gekregen. Is bijna nu 14 dagen weg dus, we zijn eens benieuwd.

    Pascal.
     
  4. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    392
    Hallo allemaal,

    Gisteren heeft de omgebouwde Skyfox Onverwachts zijn maiden gemaakt. Boven verwachting, meer kan ik er niet van zeggen. Heerlijk geluidje bij het optoeren en genoeg power voor een schaalromp. Het instellen van de Helicommand bleek toch nog een specialistisch klusje waarvoor dank aan Albertino voor de redding. Je kunt het hier lezen:

    Vario Forum • Toon onderwerp - Vario UH-1N met Skyfox PoweRotor

    De RPX is voorzien van een VStabi en wordt nu klaargestoomd om 10 juni te kunnen vliegen en we zijn druk bezig om ook een Vario EC-135 met Extreme mechaniek en electro conversie op te bouwen. Ook die maiden staat gepland voor ergens in mei. De projecten zijn te volgen op: Vario Forum • Forumoverzicht

    En natuurlijk te bewonderen op de RCHeliparts schaalmeeting, 10 juni in Hulten.

    Grz. Bone
     
  5. Heliguy

    Heliguy

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Koersel
    PowerRotoR Agusta

    [​IMG] Hallo Heren, zo ver staan we al met onze omgebouwde e-skyfox met de powerrotor conversie, alleen moeten we nu nog veel tijd insteken in het maken van de stikkers, daar deze nergens te vinden zijn, zelfs bij vario niet. Maar dit ter zijde, het bederft de pret niet, een geweldig vliegbeeld heeft de agusta, en zeker in een kleur uitvoering als het gele.:yes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hey hardstikke mooi, nu zien we ook een beetje waar al die verkochte PoweRotoR aandrijvingen naartoe gaan! Hou ons op de hoogte enne..... meer foto's alrijd welkom!

    Groeten, Marco.
     
  7. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Skyfox elec.

    Heb net een ombouwset besteld (heliparts)voor de skyfox. Ga mijn eurocopter tiger ombouwen naar electro,nu zie ik dat jullie in Halsteren zitten dichterbij dan verwacht. Mocht ik tegen problemen oplopen zijn jullie bereid om evt.wat tips te geven?

    Alvast vriendelijk bedankt.
     
  8. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Maar natuurlijk!

     
  9. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Electro skyfox

    Super,alvast bedankt. Ben al een eindje opweg ga een CC 120 HV gebruiken en heb nog een Scorpion Hk 4035 liggen met 560kv is deze combi oké met name de kv's of moet ik echt naar 510 kv?
     
  10. kknops

    kknops

    Lid geworden:
    13 sep 2010
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Beigem, Belgium
    Alleen opletten met de gaten van de motor, die verschillen namelijk met een scorpion motor, align heeft andere afmetingen van de gaten, de kit is gemaakt op een align motor 510kv of een 530kv bestaat er ook, en voor zover ik weet vliegt het zeer goed met een align motor. En ook zijn de ideale instellingen voor de combo toegevoegd bij de handleiding, Han en Marco weten er alles van :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2012
  11. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Motor

    Bedankt voor de tip!!
     
  12. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Zie PM, De kit is geschikt voor ca. 470 tot 510kV.

     
  13. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    En heeft hij al gevlogen met de PoweRotoR E-drive. Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van medevliegers.

    Groet,

    Han
     
  14. astonia

    astonia

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    165
    Heren Marco en Han.... er is een regelaar en motor onderweg. Vermoedelijk zaterdag naar Bosschenhoofd of een PoweRotoR setje aan te schaffen en dan vliegt komt er weer een electro SkyFox bij in Evolution uitvoering :D.

    Ow ja als het in de heli zit, wil ik graag een beroep doen op jullie afstelkennisvan de regelaar en motor :oops:
     
  15. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    PoweRotor

    Is het normaal als je de tandwielen gëinstalleerd hebt dat de riem aan de onderkant van het grote tandwiel loopt? Hij loopt er niet af maar precies aan de onderkant van het grote tandwiel of moet de riem in het midden lopen? Ik twijfel nl.of de ondiepe zijde van het grote tandwiel wel aan de bovenzijde gemonteerd moet worden? Klopt het ook dat er een tweede (motorplaat) tussen de motor en het motorframe moet worden gemonteerd? Dit staat nl.niet in de beschrijving!
     
  16. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Hallo,

    Het klopt dat de riem wat aan de onderkant zit van de grote poelie. Dit is bij mij en Bruteforce ook zo. Hij loopt er niet af want de riem wordt in positie gehouden door de flensen die op de kleine poelie zitten. Zoprg wel dat je de juiste riemspanning hebt.
    Als je dit erg storend vindt dan adviseer ik je het platte vlakje op de as van de motor wat groter te maken naar boven zodat je de kleine poelie wat verder op de motoras naar boven kunt schuiven. Dan gaat de riem vanzelf mee.

    Er zit in de motorsteun al een dubbele motorplaat voorgemonteerd. Deze moet dus niet apart gemonteerd worden.

    Suc6. en laat de eerste ervaringen maar komen met foto's en eventueel een filmpje natuurlijk.

    Grt Han
     
  17. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Hallo

    Gaan we zeker doen. Mechaniek is klaar om ingebouwd te worden. Moet nog effe de stuurstangen met een tussenhevel in de romp monteren inregelen en vliegen.
    Houd jullie op de hoogte en bedankt voor de tips.
     

Deel Deze Pagina