leuk idee, moeten we wellicht ook invoeren bij de Groep C.
Even terugkomende op wat je aangaf dat je de kappen niets vind en dat het niets met Groep C te maken heeft. Ik heb een vergelijking gemaakt van enkele kappen.
Mercedes C11
Er waren meer kleurschemas dan de Silberpfeil
AEG mercedes C9
Michelin mercedes C9
Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 in Michelin kleuren
en ja ik had de koplampen af moeten plakken maar gaat om het beeld, koplampen wordt nog bestickerd
De achterspoiler had ik deels doorzichtig kunnen laten zoals ik het nu eigenlijk altijd doe met de nieuwere kappen die ik spuit.
Lancia LC2
Groep C kap Nissan P35 Geinspireerd door Lancia LC2
Deze keer de spoiler deels transparant gelaten voor een mooier effect. Stickers kloppen niet maar het gaat om het algeheel beeld wat je wilt bereiken zonder avonden bezig te om de juiste logo te zoeken/schalen/uitprinten etc etc.
Peugeot 905B
De eerste versie kwam met een enkele spoiler, deze dubbeldekkers kwamen later.
de peugeot 905B met de schep voorop
Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce en Peugeot 905B High Downforce (met de schep voorop)
Sponsoring is anders etc maar de lijnen zijn er.
Mijn allereerste groep C kap van 4-5 jaar geleden. Peugeot 905B Medium Downforce. Niet helemaal gelukt maar het idee is er.
BMW V12 LMR
Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce in BMW V12 LMR geinspireerde kleurenschema.
En zo zijn er door rijders op de MACH ook diverse zeer mooie kappen gemaakt die lijken op de 1:1 auto of die geinspireerd zijn op een bepaald kleurenschema omdat er geen kap bestaat van de type auto.
Porsche 956
Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 (zonder voorspoiler) geinspireerd op de Canon porsche 956 (van kees)
Bij bepaalde kappen brengen we zijvleugels aan aan voor de stabiliteit in de bochten. Daar ontkom je niet echt aan. De gurney's op de achtervleugel zijn optioneel, dat is ook aan de rijder. Op het circuit daarentegen heb je met een correcte paint scheme een mooie selectie Groep C auto's staan die er goed uitzien. Dat het in je hand niet 100% hetzelfde is klopt, vanaf de rijderstelling en waar het publiek staat ziet het er mooi uit en daar gaat het om. Te veel werk aan een kap die je wellicht in een paar wedstrijden afschrijft doet men ook niet vaak.
Het beeld dat je schetst dat het nergens op lijkt is een beeld wat mijn inziens dan niet klopt (met alle respect) en wellicht gebasseerd op de kappen die je een keer gezien hebt (fluor/vlammen etc) Bovenstaande photo's laten zien dat het ook anders kan.
Ik hoop dat ik hiermee je beeld iets heb recht gezet en dat de Groep C kappen die we gebruiken wel degelijk op bestaande Groep C auto's zijn gebasseerd. Met hier en daar een tweak erin om de rijeigenschappen en duurzaamheid te verbeteren. Lijkt me niets mis mee, dat gebeurd in alle klasse en zelfs in de F1. Daar zijn ook niet alle maatvoering 1:1 overgenomen.
Dat je Groep C/GTP Lemans dan nog niets vind is je goed recht. Ik vind de huidige formule 1 auto's ook niks. Desalniettemin heb ik nog alle wedstrijden bekeken
Even terugkomende op wat je aangaf dat je de kappen niets vind en dat het niets met Groep C te maken heeft. Ik heb een vergelijking gemaakt van enkele kappen.
Mercedes C11


Er waren meer kleurschemas dan de Silberpfeil
AEG mercedes C9

Michelin mercedes C9

Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 in Michelin kleuren
en ja ik had de koplampen af moeten plakken maar gaat om het beeld, koplampen wordt nog bestickerd

De achterspoiler had ik deels doorzichtig kunnen laten zoals ik het nu eigenlijk altijd doe met de nieuwere kappen die ik spuit.




Lancia LC2

Groep C kap Nissan P35 Geinspireerd door Lancia LC2
Deze keer de spoiler deels transparant gelaten voor een mooier effect. Stickers kloppen niet maar het gaat om het algeheel beeld wat je wilt bereiken zonder avonden bezig te om de juiste logo te zoeken/schalen/uitprinten etc etc.


Peugeot 905B
De eerste versie kwam met een enkele spoiler, deze dubbeldekkers kwamen later.

de peugeot 905B met de schep voorop

Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce en Peugeot 905B High Downforce (met de schep voorop)
Sponsoring is anders etc maar de lijnen zijn er.

Mijn allereerste groep C kap van 4-5 jaar geleden. Peugeot 905B Medium Downforce. Niet helemaal gelukt maar het idee is er.
BMW V12 LMR


Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce in BMW V12 LMR geinspireerde kleurenschema.




En zo zijn er door rijders op de MACH ook diverse zeer mooie kappen gemaakt die lijken op de 1:1 auto of die geinspireerd zijn op een bepaald kleurenschema omdat er geen kap bestaat van de type auto.
Porsche 956

Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 (zonder voorspoiler) geinspireerd op de Canon porsche 956 (van kees)

Bij bepaalde kappen brengen we zijvleugels aan aan voor de stabiliteit in de bochten. Daar ontkom je niet echt aan. De gurney's op de achtervleugel zijn optioneel, dat is ook aan de rijder. Op het circuit daarentegen heb je met een correcte paint scheme een mooie selectie Groep C auto's staan die er goed uitzien. Dat het in je hand niet 100% hetzelfde is klopt, vanaf de rijderstelling en waar het publiek staat ziet het er mooi uit en daar gaat het om. Te veel werk aan een kap die je wellicht in een paar wedstrijden afschrijft doet men ook niet vaak.
Het beeld dat je schetst dat het nergens op lijkt is een beeld wat mijn inziens dan niet klopt (met alle respect) en wellicht gebasseerd op de kappen die je een keer gezien hebt (fluor/vlammen etc) Bovenstaande photo's laten zien dat het ook anders kan.
Ik hoop dat ik hiermee je beeld iets heb recht gezet en dat de Groep C kappen die we gebruiken wel degelijk op bestaande Groep C auto's zijn gebasseerd. Met hier en daar een tweak erin om de rijeigenschappen en duurzaamheid te verbeteren. Lijkt me niets mis mee, dat gebeurd in alle klasse en zelfs in de F1. Daar zijn ook niet alle maatvoering 1:1 overgenomen.
Dat je Groep C/GTP Lemans dan nog niets vind is je goed recht. Ik vind de huidige formule 1 auto's ook niks. Desalniettemin heb ik nog alle wedstrijden bekeken

Laatst bewerkt door een moderator: