NK Electro ronde 3 op Zondag 17 Juni 2012 bij RCHotwheels in Deventer

leuk idee, moeten we wellicht ook invoeren bij de Groep C.

Even terugkomende op wat je aangaf dat je de kappen niets vind en dat het niets met Groep C te maken heeft. Ik heb een vergelijking gemaakt van enkele kappen.

Mercedes C11
Merc_C11_530.jpg


c11_1.jpg


Er waren meer kleurschemas dan de Silberpfeil

AEG mercedes C9
1988LM61T_car.jpg


Michelin mercedes C9
4200334636_d0b710d205_z.jpg


Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 in Michelin kleuren
en ja ik had de koplampen af moeten plakken maar gaat om het beeld, koplampen wordt nog bestickerd :D
De achterspoiler had ik deels doorzichtig kunnen laten zoals ik het nu eigenlijk altijd doe met de nieuwere kappen die ik spuit.
P1050633-1.jpg


P1050632-1.jpg


P1050630.jpg


P1050635.jpg




Lancia LC2

lan_lc2_mar04_8501.jpg


Groep C kap Nissan P35 Geinspireerd door Lancia LC2
Deze keer de spoiler deels transparant gelaten voor een mooier effect. Stickers kloppen niet maar het gaat om het algeheel beeld wat je wilt bereiken zonder avonden bezig te om de juiste logo te zoeken/schalen/uitprinten etc etc.

P1050536.jpg


rene035.jpg



Peugeot 905B
De eerste versie kwam met een enkele spoiler, deze dubbeldekkers kwamen later.
peu905_9302_01.jpg


de peugeot 905B met de schep voorop
Motorsports_torrent-2747_jpg_Peugeot_905_01_display.jpg



Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce en Peugeot 905B High Downforce (met de schep voorop)
Sponsoring is anders etc maar de lijnen zijn er.
Puegeot905GTP.jpg


Mijn allereerste groep C kap van 4-5 jaar geleden. Peugeot 905B Medium Downforce. Niet helemaal gelukt maar het idee is er.
full


BMW V12 LMR
1826.jpg


199920BMW20V1220LMR_25.jpg


Groep C kap Protoform Peugeot 905B Medium Downforce in BMW V12 LMR geinspireerde kleurenschema.

P1040888.jpg


Benelux003.jpg


Benelux002.jpg


Benelux001.jpg



En zo zijn er door rijders op de MACH ook diverse zeer mooie kappen gemaakt die lijken op de 1:1 auto of die geinspireerd zijn op een bepaald kleurenschema omdat er geen kap bestaat van de type auto.

Porsche 956
956_Canon_2.jpg


Groep C kap Andy Sauber Mercedes C11 (zonder voorspoiler) geinspireerd op de Canon porsche 956 (van kees)
ngoys8.jpg




Bij bepaalde kappen brengen we zijvleugels aan aan voor de stabiliteit in de bochten. Daar ontkom je niet echt aan. De gurney's op de achtervleugel zijn optioneel, dat is ook aan de rijder. Op het circuit daarentegen heb je met een correcte paint scheme een mooie selectie Groep C auto's staan die er goed uitzien. Dat het in je hand niet 100% hetzelfde is klopt, vanaf de rijderstelling en waar het publiek staat ziet het er mooi uit en daar gaat het om. Te veel werk aan een kap die je wellicht in een paar wedstrijden afschrijft doet men ook niet vaak.

Het beeld dat je schetst dat het nergens op lijkt is een beeld wat mijn inziens dan niet klopt (met alle respect) en wellicht gebasseerd op de kappen die je een keer gezien hebt (fluor/vlammen etc) Bovenstaande photo's laten zien dat het ook anders kan.

Ik hoop dat ik hiermee je beeld iets heb recht gezet en dat de Groep C kappen die we gebruiken wel degelijk op bestaande Groep C auto's zijn gebasseerd. Met hier en daar een tweak erin om de rijeigenschappen en duurzaamheid te verbeteren. Lijkt me niets mis mee, dat gebeurd in alle klasse en zelfs in de F1. Daar zijn ook niet alle maatvoering 1:1 overgenomen.

Dat je Groep C/GTP Lemans dan nog niets vind is je goed recht. Ik vind de huidige formule 1 auto's ook niks. Desalniettemin heb ik nog alle wedstrijden bekeken :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kappen zien er mooi uit, Groep C heeft mij persoonlijk altijd wel getrokken. Toen ik vroeger nog aan de Tamiya Cup meedeed (toerwagen) reden ze met de F103 GT (met rubber), dat trok me toen ook al.

De laatste tijd heb ik toch gekozen voor de F1, om enkele redenen. Ten eerste is het goed betaalbaar, ten tweede omdat er in Deventer een leuk groep F1 rijders is, ten derde omdat ik vorig jaar met de DTC meedeed en tenslotte omdat we voor heel weinig geld nog met brushed motoren en regelaars rijden. De fun-factor is hoog, en de snelheden nog goed controleerbaar. Overigens zal de overstap bij de F1 naar brushless een kwestie van tijd zijn, ook in Deventer.

Dit neemt niet weg dat ik altijd nog wel een zwak heb voor de Pro10, en zondag ook heb staan genieten van de mooie gevechten. Een overstap zou me op dit moment behoorlijk wat geld kosten, en in Deventer zijn er vrijwel geen Pro10 rijders, dus voorlopig zeker nog F1.

Mvg
Marcel
 
Hey Alex, begrijp me niet verkeerd. Ik ben een groot Group-C fan. Ik baseer mijn bevindingen op afgelopen zondag en wat ik jaren geleden heb gezien op NK's en EK's. Persoonlijk vind ik dat je de mooie lijnen van de meeste Group-C modellen niet terugvind in lexaan. Ook de reden waarom ik de F1 modellen van de huidige generatie niet mooi vind.
Zelf rijden we Mini-Z en heb ik diverse zeer fraaie Group-C bodies, waaronder mijn favoriet: de Mazda 787b
 
De formule 1 klasse op Deventer zag er heel leuk uit zaterdag en zondag. Helemaal niks mis mee, het is altijd leuk om rijders fanatiek bezig te zien in een (niche) klasse. We kunnen elkaar wat dat betreft de handen schudden :D.
 
Ook ik was aanwezig op het nk in deventer. Ik reed met een F1 die de meeste tijd langs de kant stond vanwege een hardnekkige storing. (de zwart/geel/witte F1).
Ik vond de Pro10 erg mooi om te zien. Ik vind Group C wagen sowieso erg mooi. Zit er soms ook naar te kijken om een dergelijke kap op de F1 te zetten. Maar voorlopig hou ik het ook bij de F1.
De races in Deventer zijn erg leuk. Dit was mijn tweede F1 race en ik heb erg genoten (als de auto reed;)).

Aanstaande zondag is er weer een clubrace en om het allemaal nog een beetje realistische te laten lijken heb ik een safetycar in mekaar geknutseld. Ik heb er een filmpje van gemaakt:

[URL="
safetycar 1/10 - YouTube[/URL]

Deze zal zondag te zien zijn:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn dochter rijdt zondag niet mee.
Maar er is vast wel een liefhebber te vinden die even met de safetycar een rondje wil rijden :D
 
We hebben ook een voorstel voor volgend seizoen: F1 bodies moeten moeten dan in bestaande teamkleuren van de echte F1 worden gespoten en bestickerd.

Mijn persoonlijke mening is dat dit (veel) te ver gaat. Ik verf mijn bodies op basis van zichtbaarheid. Ik heb respect voor de mensen die veel werk in een realistische body steken, maar om dat te verplichten?
 
Back
Top