Ik ben op zoek naar een nieuwe wedstrijdmotor voor een 1/10de 200mm. Deze is bedoeld voor lokale clubwedstrijden. De laatste jaren verblijf ik vrij veel in het buitenland voor mijn werk. Ik ben dan ook lid van een club die dicht bij onze buitenlandse vestiging ligt. Het niveau is er niet de absolute top maar het is er vrij spannend. Ik zoek dus geen "basic" of "stock" motor. Op heden rij ik met een Novarossi 12-3 SCT en een Sirio evo 4. Die eerste heeft zijn beste tijd nu wel al gehad. Die tweede loopt nog behoorlijk maar ik zou toch al graag uitkijken naar een nieuwe. Anderen rijden een beetje met vanalles: Novarossi, picco, Sirio, Boss, OS,... Maar tegenwoordig zijn er zo een aantal merken bijgekomen dat ik niet meer goed weet wat te nemen (merken zoals Orcan, Boss, Capricorn, Shepis,...). Ik dacht aan 300 euro incl uitlaat om te beginnen. Enkele mogelijkheden die ik al gevonden heb: - Novarossi plus 353 voor 185 euro. Dit niet meer de nieuwste Novarossi motor maar ik veronderstel dat voor deze prijs het nog een behoorlijk goeie motor is. (een uitlaat hiervoor is dan iets van 70 euro dacht ik) Bestaan er verschillede soorten 353? Ik zie namelik ook nog een 353 Race die een pak duurder is. - Sirio XXX nemesis tuned + uitlaat: 320 euro (mijn evo 4 vond ik altijd een goeie motor) - Novarossi flash of nieuwer: rond de 350euro (incl uitlaat). Ik hoor hier echter af en toe negatieve reacties over. - Max power. Heb ik jaren geleden nog gehad en was een goeie motor. Wel aan de dure kant. - picco: persoonlijk ooit een slechte ervaring mee gehad. - ... Iemand ervaring met bovenstaande motoren of opmerkingen op bovenstaande motoren? Of evetnueel andere suggesties?
Ik zou gaan voor de N12T1 de stock motor van de Nomac. Goedkoop snel en makkelijk af te stellen. Wel belangrijk om een goede koppeling te bouwen. Ik rij daar nu mee in de Nomac klasse en heb hier veel meer plezier mee dan voorheen met die getunede motoren.
Een kennis is onlangs begonnen met een dergelijke stockmotor om het RC-rijden te leren. Hij is inderdaad makkelijk af te stellen maar qua snelheid komt deze toch iets achter de andere (duurdere) motoren. Ik zoek dus een motor die een beetje mee kan met het duurdere segment. Ik zoek niet de allerduurste en meest getunde maar toch wel iets die boven een stock motor staat. (als iedereen met een stock-motor zou rijden, zou ik het ook nog overwegen)
Flash PT of een Keep On. zijn normaal vrij dure motoren alleen heb ze maar liggen hier. Ook een uitlaat over. Beide gloednieuw. PM me maar
Ik weet niet waar je vandaan komt, bij een aantal clubs zijn er initiatieven voor stock-motoren. Qua Stock klasse zijn er twee echte "stock" motoren, de Novarossi en de Sonic. Prijzen ontlopen elkaar niet veel, de snelheid overigens wel SONIC - Nitro Engines
Nou dan moet je die stock Nova maar eens goed afstellen. De snelste tijden worden ook door de stock motor gereden. Ik reed met zeer snelle hand getunde wedstrijd motoren, en de standaard motoren waren bijna net zo snel, scheelde niks.
Das ook weer waar. Maar vorig jaar op het NK Groningen 1:10 reed een ervaren rijder met de stock motor mee in het NK (dus tussen de snelle jongens) en hij reed zeer snelle tijden.
De stock novarossi kan ik wel niet. Ik maakte vergelijking met een stock motor van een ander merk. Deze was dan misschien nog meer "stock".
Op de RACO2000 werdt er tijden het laatste NK met een stock motor van Novarossi een 15,8 gereden en met de getunde motoren een 15,4 dus niet echt veel verschil. En op de MACH waar nu erg veel met deze motor wordt gereden is het verschil erg klein met het verleden en de bommen van motoren. Laatst is er een top gemeten met een stock motor van 105 km/uur. Stuur me maar een PBtje als je een keer wil racen op de RACO2000 tegen een stock motor. Mag jij een bom van een motor mee brengen. Wat ik ook al zei afstellen van de stock motor en koppeling, ben ik inmiddels, ook achter is erg belangrijk maar dan loopt het wel hard en betrouwbaar. En zoals Nismo ook al schrijft er zijn clubs die hiermee racen en in Duitsland worden er veel wedstrijden alleen deze motoren georgainseerd.
Op de Mach is al 16,1 gereden met de basic, 16,3 is dagelijkse koek. De toppers rijden met vrije motoren volgens mij af en toe 15,8 a 15,9. Als je geen top 10 rijder bent van een club dan heb je helemaal niks aan een dure motor en ben je waarschijnlijk sneller met een Novarossi Basic N12T1, motor kost 100 euro..
In eerste instantie dacht ik bij stock-motor aan het soort motor die bij bvb een RTR auto zit. De stock novarossi zal dan wel van een ander niveau zijn. Ik zal dan toch eens moeten gaan kijken naar die stock motor.
Stock is een breed begrip, als je met elkaar afspreekt om als stockmotor de snelste getunde Novarossi te pakken heb je ook een stock klasse, stock wil niets anders zeggen dan een verplichte motor voor een stukje gelijke prestaties. De N21T1 is de onderkant van Novarossi productlijn maar nog steeds een stuk beter dan de vele RTR motoren van SH, Force en noem al die Aziatische merken maar op.