Nicky, Lommel was net iets te vroeg voor mij, en de Bidule was er nog niet klaar voor.
De Moki 60 vliegt inmiddels met een iets ingekorte Xoar 24x10, nu 23,25x10, en 6600 rpm. Indrukwekkend vermogen, en een zeer gemakkelijke starter.
Landen met volle flaps is niet nodig. 1/4 tot 1/2 flap, en met gas het dalen regelen voor minimale uitloop.
Het landingsgestel heeft inmiddels een spansnaar gekregen, zodat de veer karakteristiek stugger wordt. Dit verhelpt het tijdens de landing opspringen, dat de Bidule na enkele wat hardere landingen begon te ontwikkelen.
Gisteren 5x een kleine zwever omhoog gebracht. Circuit vliegen met vinger in neus! Linksom, rechtsom, serpentine klimmen tegen de wind, geen enkel probleem.
Totaalgewicht is momenteel 10.75 kilo. Dit is wat hoger uitgevallen door de toch iets zwaardere en langere tweecilinder, en dientengevolge extra lood in de staart.
Van de cockpit kap waren plotseling de twee centreer pennen verdwenen. Lijmsporen kon ik nergens ontdekken, dus ik neem aan dat er tijdens de productie gewoon FF geen lijm meer was. Gelukkig was de kap er niet volledig afgevlogen.
Nieuwe beuken deuvels gemaakt (5.5mm diameter), en netjes ingelijmd. Alles andere houdt zich goed.