op hol geslagen heli

Ik weet op dit moment niet of ik wel verder wil met deze hobby, vind het op dit moment toch wel erg gevaarlijk worden.
Dit lijkt mij een hele begrijpelijke reactie. Heb zelf een akkefietje met een E550 gehad (zeg maar de elektrische versie van de Raptor 30) en die van jou is nog een slag groter. Ik stond achteraf ook aardig in mijn schoenen te trillen.
 
Dit lijkt mij een hele begrijpelijke reactie. Heb zelf een akkefietje met een E550 gehad (zeg maar de elektrische versie van de Raptor 30) en die van jou is nog een slag groter. Ik stond achteraf ook aardig in mijn schoenen te trillen.

ja op zo'n moment gaat er van alles door je heen, maar voor mij is dit de druppel.

wat mankeerde er achteraf aan jou heli? ik kan bij de mijne niks ontdekken, alles functioneert nog zoals ervoor.
 
ja op zo'n moment gaat er van alles door je heen, maar voor mij is dit de druppel.

wat mankeerde er achteraf aan jou heli? ik kan bij de mijne niks ontdekken, alles functioneert nog zoals ervoor.

Ik had haast omdat ik voor een aantal maanden mijn leaseauto kwijt zou zijn; snel even de boel afbouwen en testen, want daarvoor had ik eigenlijk alleen een 250 grootte gevlogen.

Op m'n vliegspot snel de boel uitgepakt en aan de slag. Die raptor maakte nogal een indrukwekkend geluid (rotor), maar ik dacht 'zal wel de grootte zijn oid' en ben toch verder gegaan. Beetje meer pitch en het ding knalde als een gek de lucht in. Hij had twee standen: of max omhoog, of max omlaag. Uiteindelijk naar 30 seconden knokken maar besloten hem (met motor uit) in een maisveld te laten crashen.

Eindconclusie: bladen verkeerd om gemonteerd (dus achterkant naar voren). :shock:
 
Ik heb wel eens iemand zien rommelen met opstijgen, en opeens wilde de heli niet meer 100% luisteren naar de zender
Netjes op de grond gekregen, bleek een servodraad niet goed in de ontvanger te zitten, en deze was er nu uitgekomen

Of een ander clublid gooide ff een andere ontvangerlipo in zn heli (hij gebruikt de aandrijfaccu's voor zn 450/vliegtuig als ontvangeraccu voor zn raptor .50)
Hij stijgt op, en meteen 0 controle.
Ding ging uit zichzelf compleet stuurloos opzij, boorde een skid in de grond, en bleef daar zo netjes staan
Na 8 minuten was de tank leeg, enigste schade was een kapot landingsgestel
Oorzaak: hk dean stekkers, degene op de accu die op dt moment in de heli zat was compleet lam, en viel er gewoon af.

Bij mezelf, 450, opeens 0 controle
Bleken alledrie de servo's zwaar overspannen, wat ervoor zorgde dat de bec eruit klapte, waardoor heel de besturing stopte

Vliegtuigen:
Nieuw vliegtuig, had al een maiden gehad maar had wat ontvangstproblemen. Men had wat gewijzigd, en ging voor een 2e maiden
Range checks waren 100% in orde, dus motor werd aangeslingerd en het ding ging de lucht in .
En pof, 0 ontvangst.
Na een zeer spannende tocht omlaag (alle servo's staan stil, dus het toestel gaat ongecontroleert loops maken, en de nitro motor bleef ook gewoon doorgaan) een stevige crash
Na zoeken bleek de aan/uit schakelaar het punt, deze sloeg uit door de trilling van de motor...

Zo hou je altijd wel wat "onzekere" factoren over, het is en blijft techniek
De kunst is de kans op een dergelijk iets zoveel mogelijk te beperken

En zeker die grote gehaktmolens hebben gewoon een andere manier van omgaan dan de kleine gehaktmolens
 
Eindconclusie: bladen verkeerd om gemonteerd (dus achterkant naar voren). :shock:
dat kan ik me nog wel voorstellen, vreemder is het als je net als ik een blad goed, en een blad fout had zitten:
full

't was een testvlucht na wat onderhoud, maar wat vloog ie slecht!
dit foutje merkte ik de volgende dag pas op... en toen viel het kwartje :rolleyes:
groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dinsdagmiddag krijg ik een mede forum lid over de vloer die serieus interesse heeft bij de heli.
:wink: en je zou zien, dat het goed gaat,
...met dit hobby stoppen gaat toch niet !!

Heb ook eens over weeeeeken met een motor grommelt, nu loopt hij weer,
en de OS 55 heeft meer dan 10 galonen nitro nodig gehad, tot hij bij mij
goed liep,
soms denk je het gaat niet verder, maar daaaan :zon::zon::zon:

edit: sorry, ik was iets te laat en heb iets over mijn hoofd gezien.
 
Laatst bewerkt:
:wink: en je zou zien, dat het goed gaat,
...met dit hobby stoppen gaat toch niet !!

Heb ook eens over weeeeeken met een motor grommelt, nu loopt hij weer,
en de OS 55 heeft meer dan 10 galonen nitro nodig gehad, tot hij bij mij
goed liep,
soms denk je het gaat niet verder, maar daaaan :zon::zon::zon:

edit: sorry, ik was iets te laat en heb iets over mijn hoofd gezien.

de raptor gaat niet weg, Ik heb Emil(van het forum) op visite gehad. Die is er achter gekomen dat ik een moertje ben verloren waar mijn gashendel mee vast hoort te zitten. Dit viel in eerste instantie totaal niet op.

erg dom, ik had hier beter op moeten letten. kan mezelf wel voor me kop schieten:snipersmile:

Emil heeft mij aangeboden om mij verder te helpen, het een en ander staat niet goed qua instellingen. Wij vliegen in dezelfde mode (gas en staart rechts op de zender), dit maakt het een stuk makkelijk. de meeste vliegen met gas links, dus kunnen ook geen test vlucht maken met de heli.

het voor gloeisysteem van align was ik niet kapot van, dit heb ik er afgehaald.

Binnen nu en een paar week heb ik een goedwerkende raptor staan, ik kan niet wachten:p:p
 
Dat gloeisysteem heb ik ook van mn trex afgehaalt...

1 dat gloeien zuipt stroom... Scheelt toch echt meerdere vluchten op 1 accu
2 de bec intern is eigenlijk wat krap

Verder goed ding, maar ik ben er mee gestopt
Haalde maar 4 vluchten uit een 2200 mah lipo, nu haal ik er minimaal 8 uit (nog niet precies aan de max toegekomen...)

Iig erg prettig dt je nu weet waar het zat
Soms kunnen het zulke kleine dingetjes zijn....

En als je zelf kijkt, kijk je er continu overheen
 
Tsja, afstelling, en instelling klopt geen donder van, dat was zonder me pitch meter wel te zien...

Helaas had hij hem dus wel bij de zaak waar mijn eerste mikado logo 10 ook weg kwam, dan weet je het wel...Ik heb er veel gedonder mee gehad, en toen maa rbesloten zelf een op te bouwen, volgens mijn eigen inzicht... eerst de 450 , later de 550.

Bedrading was ook drama, en schuurde nu al in op scherpe punten. Pitch en gascurves stonden gewoon standaard (0 25 50 75 100) zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben...
Servos stonden heftig te brommen in uiterste standen. Dus niet ingesteld..



Had de heli wel kunnen kopen tegen echt een heel leuk bedrag, maar dan zou ik niet meer slapen die nacht, en was het oplichting geweest... Iets wat ik niet kan doen... We hadden al eerder contact , over het afstellen van zijn motor, toen pbde ik hem ook al dat hij hier welkom was.. Een aantal maand niets gehoord, totdat hij de heli wou verkopen. (en bleek het dezelfde kerel te zijn!) Leek me wel leuk, puur voor erbij, maar toen ik het zag dat HIJ het was , was het echt een kwestie van opgelicht worden door de bekende shop. Ipv voorlichting , doet hij oplichting! Zelfs locktight was niet aangebracht op punten waar het moest. Echt pruts werk was geleverd. Echt zonde... Echt zo van red je zelf, ik verkoop je de duurste spul, en als he tstuk is koop je nog duurder, en is het je eigen schuld... Dus geprobeerd , om hem over te halen he tnog een kans te geven, vindt hij he tnog niets, dan koop ik het wel, geen probleem, Voor dat geld kan ik geen miskoop doen!!

Maar goed heb liever een mede modelbouwer erbij die tevree is , dan ik een goedkope heli erbij...



Maar goed... ik stel hem helemaal voor hem in, en dan stellen we de motor af, en dan ga ik ervanuit dat hij weer lol met de hobby heeft, en zo niet, koop ik de heli alsnog ;)
Nitro motoren kan ik wel dromen, in al die jaren dat ik nitro gereden heb...


Nee ik snap zulks niet, zo boor je een mooie hobby door iemands neus, net als hij met mij (en anderen) gedaan heeft 3 jaar terug.. Nee schandelijk...Zeker als ej ziet wat hij ervoor vraagt (de shop dan he ? )
 
Laatst bewerkt:
Aan die winkel moet je zo weing mogelijk woorden vuil maken. Dat is XXXXX niet waard ;)

Goed om te horen dat de heli binnenkort weer veilig de lucht in kan en dat ie nu in goede handen is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat winkelbespreking niet toegelaten is, maar volgens mij kan hier een uitzondering gemaakt worden zodat mensen deze winkel vermijden? Duidelijk dat het zo HEEL slecht kan aflopen!
 
Helaas, geen uitzondering....
Ik zal dit dus(als mod) ook gewoon verwijderen, mocht het er heel duidelijk staan welke winkel bedoeld word.....

Tip, we hebben pb functie, dus wil je wat weten kan je iemand altijd pb-en... ;)
 
Tsja, afstelling, en instelling klopt geen donder van, dat was zonder me pitch meter wel te zien...

Helaas had hij hem dus wel bij de zaak waar mijn eerste mikado logo 10 ook weg kwam, dan weet je het wel...Ik heb er veel gedonder mee gehad, en toen maa rbesloten zelf een op te bouwen, volgens mijn eigen inzicht... eerst de 450 , later de 550.

Bedrading was ook drama, en schuurde nu al in op scherpe punten. Pitch en gascurves stonden gewoon standaard (0 25 50 75 100) zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben...
Servos stonden heftig te brommen in uiterste standen. Dus niet ingesteld..



Had de heli wel kunnen kopen tegen echt een heel leuk bedrag, maar dan zou ik niet meer slapen die nacht, en was het oplichting geweest... Iets wat ik niet kan doen... We hadden al eerder contact , over het afstellen van zijn motor, toen pbde ik hem ook al dat hij hier welkom was.. Een aantal maand niets gehoord, totdat hij de heli wou verkopen. (en bleek het dezelfde kerel te zijn!) Leek me wel leuk, puur voor erbij, maar toen ik het zag dat HIJ het was , was het echt een kwestie van opgelicht worden door de bekende shop. Ipv voorlichting , doet hij oplichting! Zelfs locktight was niet aangebracht op punten waar het moest. Echt pruts werk was geleverd. Echt zonde... Echt zo van red je zelf, ik verkoop je de duurste spul, en als he tstuk is koop je nog duurder, en is het je eigen schuld... Dus geprobeerd , om hem over te halen he tnog een kans te geven, vindt hij he tnog niets, dan koop ik het wel, geen probleem, Voor dat geld kan ik geen miskoop doen!!

Maar goed heb liever een mede modelbouwer erbij die tevree is , dan ik een goedkope heli erbij...



Maar goed... ik stel hem helemaal voor hem in, en dan stellen we de motor af, en dan ga ik ervanuit dat hij weer lol met de hobby heeft, en zo niet, koop ik de heli alsnog ;)
Nitro motoren kan ik wel dromen, in al die jaren dat ik nitro gereden heb...


Nee ik snap zulks niet, zo boor je een mooie hobby door iemands neus, net als hij met mij (en anderen) gedaan heeft 3 jaar terug.. Nee schandelijk...Zeker als ej ziet wat hij ervoor vraagt (de shop dan he ? )

Is het niet een beetje voorbarig (misschien wel schandalig??) om zo hier een winkel volledig af te fakkelen? Ik zie in de begin post van de TS toch duidelijk staan dat er al aan gesleuteld was, dat eraan afgesteld was voordat jij hem zag. Toch? TS geeft zelfs aan dat hij zelf aan de motor heeft gedraaid om te kijken wat er veranderd.... Een schroefje dat mist, wat jij dan vond, kan een winkelier wellicht niks aan doen ivm de vele trilling.
Het beschuldigen van oplichting vind ik persoonlijk nogal iets en op basis van het verhaal zoals nu hier wordt beschreven zelfs vind ik het zelfs 'laster'. Tuurlijk kan een winkelier iets verkeerd doen, iets fout instellen, het kon wel eens een mens zijn... maar zoiets?
Daarnaast is het natuurlijk erg vervelend dat er een slechte ervaring is met een winkel, maar er zijn genoeg mensen (en ik ken er een flink aantal) die positieve ervaringen hebben. Het is echter erg makkelijk om zo makkelijk op een forum over een winkelier te praten zonder dat hij een weerwoord heeft. Ieder verhaal heeft 2 kanten, zo ook vast deze. Ik zal de betreffende winkelier eens een linkje sturen naar dit topic. Wellicht kan hij de andere kant eens vertellen. Hij kan in ieder geval iets doen aan zijn aftersales... :D

Overiegens top dat je je zo inspant om iemand het naar de zin te maken in de hobby! Daar kan ik wel respect voor opbrengen!
 
Laatst bewerkt:
Ieder verhaal heeft 2 kanten, en daarom is een winkel bespreking ook niet toegestaan. Met nog wat redenen, welke ik even achterwege laat...
Tevens even de 2 lichtelijke verwijzingen weggehaald, want zoals gemeld in post #33 , maken we geen uitzonderingen...

Triest detail is dat zijn broer ook nog een heli heeft, en daar is nooit verder aan gesleuteld , enkel dan door de winkel. Die zag er ook niet uit, klopte ook geen bal van...

Maar goed dat is niet te bewijzen, en dus doen, en als was het dat wel, we doen hier geen winkelbesprekingen...

Maar goed 1 kan toeval zijn en 5 vindt ik al geen toeval meer.. Maar goed he tis net als met mensen, sommigen mag je en somigen niet. Gelukkig bestaat de shop nog, en levert hoop ik voor de rest van de mensen prima service. En dat moet zo blijven. We zijn er niet op uit om winkels af te fakkelen, zoals jij dat zegt. Je houd altijd dat mensen niet tevreden zijn...
 
5 riekt idd niet naar toeval... maar dan nog is het geen oplichting... ;-) Dat is namelijk nogal een verwensing die, zeker met de online markt tegenwoordig, het redelijk snel onmogelijk maakt voor een shop. En nogmaals; petje af dat je hem helpt!
 
winkels hebben het echt niet makkelijk tegen online markt,
maar als ik van een online dealer meer info krijg
als van een winkelier, die alleen verkoopt en van niks wat weet,
vraag ik me toch af ..
iemand gaat na een (toch duurdere) winkel om gekwalificeerde info te kregen en goede hulp,
bijna heeft deze discussie starter zijn hobby weggeworpen,
en daarom nog eens dank aan Emil, dat je dat heeft kunnen beletten,
respect!
en sorry voor even offtopic
Uwe
 
het is jammer dat veel winkeliers alleen maar aan hun portemonnee denken, in deze tijd begrijp ik best dat het voor veel winkels niet makkelijk is om de kop boven water te houden.

De info die ik nodig heb die heb ik nooit gekregen. Mijn broer net zo, die krijgt te horen bij het ophalen van zijn heli, meneer voordat u de heli voor het eerst start wel even de rotorbladen demonteren voor u veiligheid. Dat zegt al genoeg toch:confused: De motor heeft dus nooit gelopen, laat staan de rest van de afstellingen (bladspoor, strakheid gyro etc.)

Maar goed, ik ben allang blij met de hulp die ik van emil krijg. dus ik zet een punt achter het winkel verhaal, dat komt mij langzamerhand een meter de strot uit.

Even het volgende, Mijn gashendel zit met een moer vast. deze moer ben ik verloren. de lokale ijzerhandel kan deze niet leveren i.v.m. fijn schroefdraad.

Waar kan ik dit moertje weg halen? ik weet niet hoe het eruit heeft gezien.
Leek-20120731-00400.jpg

dit lijkt erg veel op mijn gashendel, alleen staat niet bij of dat moertje ook wordt geleverd.
rc.png


wie kan mij verder helpen? wie weet een site waar deze te krijgen zijn?(geen ebay) mag eventueel ook een complete carburateur wezen.
 
in jou handleiding voor de heli / motor staat meest een lijst
met alle onderdelen,
anders ga zo'n handleiding downloeden,
als je die moer gevonden hebt, heeft deze ook een bestellnummer,
met deze bestellnummer kan je via google of een groote
onlin-vliegwinkel (bv rc-heliparts) zoeken naar dit onderdeel,
in andere winkels zou je minder geluk hebben,
succes darmee, Uwe
 
Ik heb net even gekeken, maar helaas staat het onderdeel die ik nodig heb niet in mijn handleiding. Met een beetje geluk heb ik het goede onderdeel morgen. Heb net een telefoontje gehad.
 
Back
Top