Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Een stoomstrijkijzer en een mcpx.. past dat zamen?!
Ik krijg daar van die platte voorstellingen van..
 
Wat zijn jullie ervaringen trouwens met vibraties in de kop?

Ik heb het gevoel dat de main shaft krom is want de kop vibreert enorm vanaf een bepaald toerental en kan zelfs niet opstijgen maar heb de as er eens uitgehaald en heb niet de indruk dat deze krom is? Speling op de swash heb ik opgelost met canopy grommits op de 2 voorste balletjes te schuiven en dan pas de link erop te klikken, ball link aan de elevator servo heb ik een grommit doormidden gesneden want anders was het te dik. Kan het evt zijn dat het frame wat gebogen is en de as daardoor scheef zit?

Ben aan het twijfelen, mcpx gewoon stock vliegklaar fixen dat hij perfect vliegt en verkopen. Of een boel upgrades (MH swash, xtreme bladegrips, xtreme rotorhub, xtreme body & skids) erop en evt brushless ? Ik vind het gewoon veel geld voor zo'n klein ding en weet niet of de kost het hele gedoe gaat rechtvaardigen.
 
Ook een doorgespleten mainshaft zoals mij. Kun je de kop heen en weer wiebelen? Anders heb je denk ik een kromme feathering shaft. Een hole carbonnen buis zie ik nog niet direct krom gaan :p

Hoogst waarschijnlijk zal het een losse kop, kromme feathering shaft of gescheurde dempers. Al lijkt dat laatste me wel heel uitzonderlijk.
 
Mja als ik de heli laat draaien zonder de kop erop dan wiebelt de as... zijn het de lagers in het frame? Ik weet het niet, kan me moeilijk voorstellen dat de gear dit veroorzaakt.
 
Ik zie er niet echt iets aan als ik em over een vlak oppervlak rol. Dat is het net

En hun je hem heen en weer wiebelen in het frame? Haal de lagers er eens uit en doe ze rond schaft en kijk als ze nog goed spinnen.

En misschien ook eens de mesh van de tandwielen checken? Hopelijk vind je het probleem snel.
 
Vandaag nieuwe blade grips en feathering spindle erop gezet, omdat er een lagertje in een blade grip was overleden. Vanmiddag wat aan het testen om een vibratieprobleem op te lossen, schieten ineens mijn bladen eraf :eek:
Eentje vloog 10 meter de tuin in en de andere heb ik nog steeds niet kunnen vinden...

Geleerde les: blade grips altijd goed vastzetten.
 
Heb ik ook al een keer gehad. Het schroefje in de feateringshaft was los gekomen. Gelukkig had ik dit voor bij het landen en niet op een grote hoogte.
Succes met de zoektocht :p
 
Nou, ik ga het ook beleven, ik heb zojuist de mcpx gekocht.
ik vlieg al wat grotere (trex 450/500) maar dit leek me een erg leuk machinetje die veel kan hebben.

ik geloof het dat het tijd wordt dit topic eens door te pluizen :)
 
Deze morgen op het gemak opgestaan, daarna koffiekoeken gegeten en vervolgens met m'n mCPx gaan vliegen in parkje hier 200m verder op. Heerlijk in zo'n ochtend zonnetje :D

Inverted flight begint goed te lukken en zelfs voorzichtig weg lukt het om met een halve piroflip naar inverted te gaan.
 
Inmiddels de andere wiek gevonden. De ene was via de tuindeuren de achteruin in gegaan die andere vond mijn meisje in de voortuin. Blijkt via het bovenlichtje daar terecht gekomen te zijn.
Moet er niet aan denken dat ik een van de twee tegen mijn hoofd had gekregen.
 
Heeft iemand ervaring met een andere tailmotor te steken die wat meer macht heeft maar wel nog brushed is en dus ook op het standaard printboard werkt?

Bedankt
 
Ugh, mijn mCPx heeft zijn beste ook wel gehad. Mijn staart houdt om een of andere reden erg slecht.

Was daarnet inverted achteruit rondjes aan het vliegen. Ik was nog niet opeens snelheid en had een blowout. Heli recht de grond op de tailboom. Mijn splinter nieuwe Astroid Design carbon tailfin gebroken en het frame is geplooid waar de tailboom inzit.

Daarna de tailboom terug kunnen plooien om nog m'n lipo's leeg te vliegen. De staart was aan het driften en had tail wag tegelijkertijd. Staartmotortje is 15 vluchtjes :/

Binnenkort maar eens inkopen doen om de mCPx terug in orde zetten zodat ik hem kan meenemen op reis.
 
Heb vandaag mijn lader eens op de laptop aangesloten en een Turnigy 300mAh 35C en een Hyperion 250mAh 25C uitgetest door ze met 5A op hun donder te geven. Opvallend dat de Turnigy binnen de kortste keren tot op 3,0V dook terwijl de Hyperion toch lang rond de 3,3V bleef.
Ik had al het idee dat de Hyperions wat meer punch hadden.

Als ik de 300mAh Miniaviation die ik heb besteld binnenkrijg (en zin heb), zal ik eens wat meer uitgebreide ontlaadtests doen.
 
Ik heb beide (nano-tech en hyperion) uitgetest met hard 3D en de hyperion's hielden zich over de hele vlucht beduidend beter als de nano's ..
 
Back
Top