op hol geslagen heli

Emil heeft de heli nagelopen, bedrading netjes terug gemonteerd(dit was spaghetti) etc.

Helaas motorisch nog steeds problemen, motor loopt stationeer goed, reageert goed, wil de lucht ook wel in. maar na verloop van tijd zakt hij in toeren. hier loop ik al maanden mee te knoeien. Wat een ellende nitro. Het zal vast goed kunnen lopen, maar ik ben niet van plan om hier nog meer tijd in te steken.

Ik heb besloten om binnenkort een elektro heli aan te schaffen. De raptor sloop ik, zoals servo's en dergelijke kan ik gebruiken op mijn nieuwe heli.

Emil heeft zijn best gedaan, meer dan dit kon hij ook niet. Hij heeft er absoluut iets moois van gemaakt, bedrading zit er heel netjes op. Ik hoor geen gebrom meer van servo's, ben zeer tevreden over zijn werk. Nogmaals mijn dank;)
 
Laatst bewerkt:
Motor is idd vreemd, Nog niet eerder meegemaakt. Terwijl ik geen onbekende ben in nitro motoren..
Het enige wat ik lees is dat deze motoren vaker "picky" zijn, en dan sommigen dat oplossen met een andere carburateur, of over te gaan op een ander mengsel. (lees merk en type brandstof)

Wat ook voorkomt is dat deze type carbs wel eens stuk gaan, aar daar heeft deze nog geen last van zoals ik het kan zien... Alles luchtdicht. Compressie geneog in koude en warme toestand, dus je zou zeggen dat het gewoon moet werken. Temperatuur is ook niet echt een probleem. Hj word wel warm, en zeker niet te heet.

Wel weet ik wel waarom ik over ben gegaan van nitro naar electro met mijn wagenpark ;)
Wat een takke herrie, en je klauwen vettig... ;)

Wbt de bedrading (daty is persoonlijk natuurlijk) Maar de servo endpoints, dat was een drama, overal bindende servo's Echt jammer, zo stel je servo's niet af.. De rest buiten beschouwing gelaten, want dat was ook niet echt netjes en conform de bouwbeschrijving. Maar goed hier zullen we niet verder over uitwijken, omdat niet na te gaan is hoe de afspraken tussen shop en klant geweest zijn... ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit is een ThunderTiger motor.
Dit heeft lang geduurd voordat ik hem door had.
In tegenstelling tot andere motoren loopt het bereik van de kleine naald ver in het hover gebied.
Dus zet de grote naald op standaard en ga hoveren
Als hij heet wordt dan KLEINE naald vetter, AFKOELEN en verder gaan.
Pas als je het hover gebied dan koel hebt de grote naald tunen.

Toen ik dit eenmaal door had heb ik veel TT motoren hiermee successvol kunnen afstellen.
 
Ach kijk aan...Waardevolle info!
Denk dat ik hier ook tegen aan loop dus..

Toevallig ook nog een brandstof merk en type wat goed werkt met dit beestje ?

Maar goed geen idee of het nog nodig is, want hij wil hem verkopen...
Kan me indenken als je het gemak van electro kent, die stap heb ik zelf ook gemaakt...

Meer vanwege het lawaai in mijn geval,(niet vanwege het gemak) dit omdat de buurt het niet zo prettig vondt,kreeg klachten, en dat wil je niet als wild vlieger en of wild rijder..

Dus dan de keus verder weg gaan, of over op electro. We hebben het laatste dus maar gedaan... Ideaal hoor in de buurt kunnen vliegen varen en of rijden!

Moet wel zeggen da tik in me eentje begon en er een jaar later we al met 5 man stonden te raggen....
Dus ja dan is de lol voor de buurt er ook snel af.. En we wonen al in een beetje kak buurt ;)
 
Ik heb besloten om binnenkort een elektro heli aan te schaffen. De raptor sloop ik, zoals servo's en dergelijke kan ik gebruiken op mijn nieuwe heli.
Je zou je bestaande Raptor 50 naar de elektrische versie (E620) om kunnen bouwen. 90-95% van de onderdelen van je Raptor 50 kan je daarbij hergebruiken.

Volgens mij heb ik de onderdelen die je nodig hebt nog wel liggen. Met uitzondering van de motor en snelheidscontroller voor de E620 zou je de rest denk ik wel voor verzendkosten mogen hebben. Stuur even een PM als je daar interesse in mocht hebben.

Maar eh, zou die dan niet wat groot worden? Het voordeel is dat een grote heli lekker stabiel ingesteld kan worden. Het nadeel is dat je zware akku's en snelheidsregelaar hebt (en natuurlijk een LiPo lader). Ik denk dat je een E620 op minimaal 8S (8 cell LiPo akku) wilt, omdat je anders je akku's sloopt. Misschien zelfs 10S (dat is de standaard opzet voor de E620) of zelfs 12S (dan kan je twee goedkopere akku's in serie gebruiken die je b.v. ook in een TREX 500 o.i.d. kunt gebruiken).

Je zou hem eventueel nog tot een E550 (Raptor 30 formaat) kunnen verkleinen (kortere staartbuis en kortere rotorbladen), dan kun je ook op een enkele 6S akku vliegen.
 
Denk voor recreatief vliegen dat een 6s lipo nog wel moet kunnen, align had ook de eerste 600 size in 6s, en die deed nog vrolijk 3d.... De 550 een klein beetje kleiner, doet het ook op 6s lipo. Lijkt me haast dat voor recreatief vliegne 6s wel moet lukken...

Denk dat ombouw naar electro nog wel een goed plan is, zeker als je, dit via jouw aanbieding , relatief goedkoop kan
doen!
 
Laatst bewerkt:
Dit is een ThunderTiger motor.
Dit heeft lang geduurd voordat ik hem door had.
In tegenstelling tot andere motoren loopt het bereik van de kleine naald ver in het hover gebied.
Dus zet de grote naald op standaard en ga hoveren
Als hij heet wordt dan KLEINE naald vetter, AFKOELEN en verder gaan.
Pas als je het hover gebied dan koel hebt de grote naald tunen.

Toen ik dit eenmaal door had heb ik veel TT motoren hiermee successvol kunnen afstellen.

Je bent goed bezig,
heb bij mijn OS55 van de T Rex ook de kleine naald voor de
temperatuur in het bereik hoveren,
verder boven stel ik met de grote naald in,
is deze veel te rijk, koelt de motor af onder 60 graden en loopt niet meer,
is deze te arm, krijg je hitte pieken,
die je op de grond niet meer terug vind, als je temperatuur meet.
Voor mij logisch, Uwe
 
Je zou je bestaande Raptor 50 naar de elektrische versie (E620) om kunnen bouwen. 90-95% van de onderdelen van je Raptor 50 kan je daarbij hergebruiken.

Volgens mij heb ik de onderdelen die je nodig hebt nog wel liggen. Met uitzondering van de motor en snelheidscontroller voor de E620 zou je de rest denk ik wel voor verzendkosten mogen hebben. Stuur even een PM als je daar interesse in mocht hebben.

Maar eh, zou die dan niet wat groot worden? Het voordeel is dat een grote heli lekker stabiel ingesteld kan worden. Het nadeel is dat je zware akku's en snelheidsregelaar hebt (en natuurlijk een LiPo lader). Ik denk dat je een E620 op minimaal 8S (8 cell LiPo akku) wilt, omdat je anders je akku's sloopt. Misschien zelfs 10S (dat is de standaard opzet voor de E620) of zelfs 12S (dan kan je twee goedkopere akku's in serie gebruiken die je b.v. ook in een TREX 500 o.i.d. kunt gebruiken).

Je zou hem eventueel nog tot een E550 (Raptor 30 formaat) kunnen verkleinen (kortere staartbuis en kortere rotorbladen), dan kun je ook op een enkele 6S akku vliegen.

bedankt voor het aanbod, maar denk niet dat ik dit ga proberen. Net wat je zelf zegt wordt het sowieso ff kijken wat voor accu en dergelijke ik dan het beste kan gebruiken, het is dus proberen of het goed gaat werken.

Ik ga geen geld meer uitgeven zonder de zekerheid te hebben of iets goed gaat functioneren, vandaar de keus dat ik een andere heli ga kopen.
 
Tip: Gooi de TT eruit en stop er een degelijke OS in en je gaat JAAAAAAAAAAREN mee. Ben al meerdere jaren gebruiker van een OS50 Hyper, weet niet of precies dat type nog gemaakt wordt maar zo kun je je (voorlopig althans) de overstap naar electro en de aanschaf van dure laders en accu's nog wat uitstellen. Vliegtijden op nitro zijn ook langer, nooit verkeerd als je wil leren vliegen :)
 
goed !! @willem-jan:

(met mijn 600n vlieg ik 45 min en ben thuis in 15 min klaar met opladen en schonmaken, met mijn 700e is het anders om!)
 
Tip: Gooi de TT eruit en stop er een degelijke OS in en je gaat JAAAAAAAAAAREN mee. Ben al meerdere jaren gebruiker van een OS50 Hyper, weet niet of precies dat type nog gemaakt wordt maar zo kun je je (voorlopig althans) de overstap naar electro en de aanschaf van dure laders en accu's nog wat uitstellen. Vliegtijden op nitro zijn ook langer, nooit verkeerd als je wil leren vliegen :)

mijn besluit staat vast, ik ben niet van plan om nog geld in deze heli te pompen. de raptor staat ondertussen te koop, mocht ik hem binnen 2 maand niet kwijt kunnen. gaat hij uit elkaar.
 
Een Raptor 50 is een prima heli om mee te leren vliegen, jammer dat je 'm wegdoet want als je volgende heli ook even goed/slecht is afgesteld, wat ga je dan doen? Ook weer verkopen? Zelfs de duurste heli ter wereld zal niet/zeer slecht vliegen indien niet goed afgesteld.

Ben zelf ook met een TT39 motor begonnen echter na 2 weken had ik al in de gaten dat het niet goed ging komen en heb in mijn toenmalige Raptor 30 een OS32 geplaatst en voor zover ik weet leeft die tot op heden nog steeds.

Schrik niet van de afschrijving die je doet op een heli, ook al heeft ie nauwelijks airtime, gebruikt is gebruikt en je gaat maar een fractie terugzien van de aanschafprijs. Voor de overbodige afschrijving die je doet kun je met gemak een degelijke OS-motor kopen. En de uitlaat, ik weet niet welke je gebruikt maar destijds werd er een 3-delige geleverd. Had je een goede, dan bleven de 3 stukken tot het einde van de vlucht 1 geheel, had je pech dan was je tank halfleeg en verdubbelde het geluid en halveerde je vermogen, een signaal om de lange bout in de lengterichting door de uitlaat weer aan te draaien.

Destijds een zimmermann muffler icm een OS32 gekocht en dat was echt waar een droom van een heli.
 
Als je op zich zo'n Thunder Tiger Raptor leuk vond, dan is dit misschien een optie. Nog niet te koop in Nederland, maar dat zal wel niet zo lang meer duren.

screenshot20120831at606.png


Dat plaatje heeft het leuk over 'top-notch 3D performance', maar op de Thunder Tiger site staat er toch echt 'Sport ARF' (almost ready to fly) boven. 3D performance hoef je niet te verwachten, maar voor sport vliegen zou die uitermate geschikt moeten zijn. Met die zwarte (vrij zware) flybar paddles is die sowieso redelijk rustig en die motor is geen krachtpatser.

Ik kan me echter ook goed voorstellen dat je het even met Thunder Tiger gehad hebt en/of b.v. Emil je beter met een ander merk heli zou kunnen helpen.
 
Een Raptor 50 is een prima heli om mee te leren vliegen, jammer dat je 'm wegdoet want als je volgende heli ook even goed/slecht is afgesteld, wat ga je dan doen? Ook weer verkopen? Zelfs de duurste heli ter wereld zal niet/zeer slecht vliegen indien niet goed afgesteld.

Ben zelf ook met een TT39 motor begonnen echter na 2 weken had ik al in de gaten dat het niet goed ging komen en heb in mijn toenmalige Raptor 30 een OS32 geplaatst en voor zover ik weet leeft die tot op heden nog steeds.

Schrik niet van de afschrijving die je doet op een heli, ook al heeft ie nauwelijks airtime, gebruikt is gebruikt en je gaat maar een fractie terugzien van de aanschafprijs. Voor de overbodige afschrijving die je doet kun je met gemak een degelijke OS-motor kopen. En de uitlaat, ik weet niet welke je gebruikt maar destijds werd er een 3-delige geleverd. Had je een goede, dan bleven de 3 stukken tot het einde van de vlucht 1 geheel, had je pech dan was je tank halfleeg en verdubbelde het geluid en halveerde je vermogen, een signaal om de lange bout in de lengterichting door de uitlaat weer aan te draaien.

Destijds een zimmermann muffler icm een OS32 gekocht en dat was echt waar een droom van een heli.

Ik doe hem weg omdat het afstellen van de motor niks voor mij is, en waar ik knettergek van wordt, is dat alles keer op keer onder de vette bende zit.

de heli is goed afgesteld(op de motor na). ik had alleen nooit een brandstof heli moeten aanschaffen maar meteen een elektro. maar goed, mocht ik hem niet kwijt raken beland hij misschien ook wel op zolder, dan kan ik later altijd weer kijken wanneer ik er aan toe ben.
 
Als je op zich zo'n Thunder Tiger Raptor leuk vond, dan is dit misschien een optie. Nog niet te koop in Nederland, maar dat zal wel niet zo lang meer duren.

screenshot20120831at606.png


Dat plaatje heeft het leuk over 'top-notch 3D performance', maar op de Thunder Tiger site staat er toch echt 'Sport ARF' (almost ready to fly) boven. 3D performance hoef je niet te verwachten, maar voor sport vliegen zou die uitermate geschikt moeten zijn. Met die zwarte (vrij zware) flybar paddles is die sowieso redelijk rustig en die motor is geen krachtpatser.

Ik kan me echter ook goed voorstellen dat je het even met Thunder Tiger gehad hebt en/of b.v. Emil je beter met een ander merk heli zou kunnen helpen.

Hij ziet er absoluut goed uit, vindt het model van de raptor erg mooi.

Het merk maakt mij op zich niet zoveel uit, wat belangrijk is is of er genoeg onderdelen te krijgen zijn, en kwaliteit speelt natuurlijk ook mee. Ding moet niet van ellende uit elkaar vallen.
 
Back
Top