Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zu mooi zijn, succes :xmas:
Je zou je bestaande Raptor 50 naar de elektrische versie (E620) om kunnen bouwen. 90-95% van de onderdelen van je Raptor 50 kan je daarbij hergebruiken.Ik heb besloten om binnenkort een elektro heli aan te schaffen. De raptor sloop ik, zoals servo's en dergelijke kan ik gebruiken op mijn nieuwe heli.
Dit is een ThunderTiger motor.
Dit heeft lang geduurd voordat ik hem door had.
In tegenstelling tot andere motoren loopt het bereik van de kleine naald ver in het hover gebied.
Dus zet de grote naald op standaard en ga hoveren
Als hij heet wordt dan KLEINE naald vetter, AFKOELEN en verder gaan.
Pas als je het hover gebied dan koel hebt de grote naald tunen.
Toen ik dit eenmaal door had heb ik veel TT motoren hiermee successvol kunnen afstellen.
Je zou je bestaande Raptor 50 naar de elektrische versie (E620) om kunnen bouwen. 90-95% van de onderdelen van je Raptor 50 kan je daarbij hergebruiken.
Volgens mij heb ik de onderdelen die je nodig hebt nog wel liggen. Met uitzondering van de motor en snelheidscontroller voor de E620 zou je de rest denk ik wel voor verzendkosten mogen hebben. Stuur even een PM als je daar interesse in mocht hebben.
Maar eh, zou die dan niet wat groot worden? Het voordeel is dat een grote heli lekker stabiel ingesteld kan worden. Het nadeel is dat je zware akku's en snelheidsregelaar hebt (en natuurlijk een LiPo lader). Ik denk dat je een E620 op minimaal 8S (8 cell LiPo akku) wilt, omdat je anders je akku's sloopt. Misschien zelfs 10S (dat is de standaard opzet voor de E620) of zelfs 12S (dan kan je twee goedkopere akku's in serie gebruiken die je b.v. ook in een TREX 500 o.i.d. kunt gebruiken).
Je zou hem eventueel nog tot een E550 (Raptor 30 formaat) kunnen verkleinen (kortere staartbuis en kortere rotorbladen), dan kun je ook op een enkele 6S akku vliegen.
Tip: Gooi de TT eruit en stop er een degelijke OS in en je gaat JAAAAAAAAAAREN mee. Ben al meerdere jaren gebruiker van een OS50 Hyper, weet niet of precies dat type nog gemaakt wordt maar zo kun je je (voorlopig althans) de overstap naar electro en de aanschaf van dure laders en accu's nog wat uitstellen. Vliegtijden op nitro zijn ook langer, nooit verkeerd als je wil leren vliegen![]()
Een Raptor 50 is een prima heli om mee te leren vliegen, jammer dat je 'm wegdoet want als je volgende heli ook even goed/slecht is afgesteld, wat ga je dan doen? Ook weer verkopen? Zelfs de duurste heli ter wereld zal niet/zeer slecht vliegen indien niet goed afgesteld.
Ben zelf ook met een TT39 motor begonnen echter na 2 weken had ik al in de gaten dat het niet goed ging komen en heb in mijn toenmalige Raptor 30 een OS32 geplaatst en voor zover ik weet leeft die tot op heden nog steeds.
Schrik niet van de afschrijving die je doet op een heli, ook al heeft ie nauwelijks airtime, gebruikt is gebruikt en je gaat maar een fractie terugzien van de aanschafprijs. Voor de overbodige afschrijving die je doet kun je met gemak een degelijke OS-motor kopen. En de uitlaat, ik weet niet welke je gebruikt maar destijds werd er een 3-delige geleverd. Had je een goede, dan bleven de 3 stukken tot het einde van de vlucht 1 geheel, had je pech dan was je tank halfleeg en verdubbelde het geluid en halveerde je vermogen, een signaal om de lange bout in de lengterichting door de uitlaat weer aan te draaien.
Destijds een zimmermann muffler icm een OS32 gekocht en dat was echt waar een droom van een heli.
Als je op zich zo'n Thunder Tiger Raptor leuk vond, dan is dit misschien een optie. Nog niet te koop in Nederland, maar dat zal wel niet zo lang meer duren.
![]()
Dat plaatje heeft het leuk over 'top-notch 3D performance', maar op de Thunder Tiger site staat er toch echt 'Sport ARF' (almost ready to fly) boven. 3D performance hoef je niet te verwachten, maar voor sport vliegen zou die uitermate geschikt moeten zijn. Met die zwarte (vrij zware) flybar paddles is die sowieso redelijk rustig en die motor is geen krachtpatser.
Ik kan me echter ook goed voorstellen dat je het even met Thunder Tiger gehad hebt en/of b.v. Emil je beter met een ander merk heli zou kunnen helpen.