motor herken punt

Discussie in 'Speedboten' gestart door gerritzwolle, 30 aug 2012.

  1. gerritzwolle

    gerritzwolle

    Lid geworden:
    28 aug 2012
    Berichten:
    161
    ook hier een slot graag .
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2012
  2. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
  3. gerritzwolle

    gerritzwolle

    Lid geworden:
    28 aug 2012
    Berichten:
    161
    re:

    ja die site had ik ook al gevonden .
    maar daar is die zwarte kop met letters gegrafeerd , en die wat hij heeft de verkoper dus die is gewoon zwart zonder die letters erop , dat is dus ook mijn twijfel punt of het wel een beast is .

    heb er zelf geen verstand van dat is jammer .

    en wat is zon motor nog waard 2e hands ?
     
  4. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Haast niets...

    De reden is als een zenoah echt goed getuned is, moet je om de 5-7 liter al de zuigerveer vervangen en om de 15-20 liter de zuiger + topend, lagers + keerringen.
    Daarbij moet de krukas uitgeklokt worden.
    Zenoah is best een leuke motor, maar erg zwak materiaal.

    Voor grofweg 100 piek (als je het zelf assembleerd) heb heb je weer een std Zenoah Pum 26cc.

    Mvg,

    John.
     
  5. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Aan de buitenkant kan je helemaal niets zien van de tuning.
    Je kan het alleen zien als de motor open is, of als die gestart is.

    Ik tune al een poos Zenoah's en deze lopen echt hard (afhankelijk van welke mod je neemt)
    Echter adviseer ik een RCMK te nemen, deze zijn kwalitatief veel beter en zal je meer lol aan hebben zo uit de doos.
     
  6. gerritzwolle

    gerritzwolle

    Lid geworden:
    28 aug 2012
    Berichten:
    161
    oke duidelijk .

    zal die rcmk motoren is opzoeken op google , kijken wat daar zo anders aan is .
     
  7. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Kijk voor de RCMK R254 of de nieuwere K30.

    Het verschil: Betere kwaliteit alu, nicosil in de cilinder, veel betere zuigerveren, betere krukas, 4 lagers (ipv 2 met 2 keerringen).

    Zenoah: 2.5 PK de RCMK K30 6.5PK
    Prijsverschil: Zenoah 260 Pum €225.- en de RCMK K30 €277.-

    Dus voor voor € 52.- meer heb je veel betere kwaliteit en vermogen / toeren.
     
  8. gerritzwolle

    gerritzwolle

    Lid geworden:
    28 aug 2012
    Berichten:
    161
    meer toeren betekent eerder slijtage toch ?
    hoe kan het dat de rcmk 4pk meer heeft dan ?
    en voor die 50 euro meer is de keus snel gemaakt denk ik .

    en zijn de onderdelen dan weer duurder van de rcmk ?

    ga het even zoeken nu .
     
  9. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Zenoah ontwikkeld niet meer, het zijn nog steeds iets verbeterde bosmaaiers.
    De kwaliteit is gewoon zwak...

    RCMK is de RC ingestapt en blijft haar producten door ontwikkelen, materiaal is veel beter en kost niet veel meer, ook niet voor reserve onderdelen.
    Slijtage word beperkt omdat er een nicosil laag in de cilinder zit, deze is kneiterhard en slijt niet snel... dus gaat het langer mee.
     
  10. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ga dan voor een echt blokje :rolleyes:.

    Page 204

    ze zijn duur maar dan heb je wel het beste van het beste.
    en zo uit de doos.

    een k30 standaart 6,5 Pk?? ik betwijfel het.

    gr Sander.
     
  11. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    755
    Locatie:
    Lent
    En appels met peren vergelijken is ook niet netjes, de standaard Zenoah Pum is 26CC, de K30 is 29.5CC

    Maar een normale RCMK s254 EVO met 26CC is wel sneller als een 26CC Zenoah.
    De K30 zal alleen veel minder toeren draaien..
     
  12. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    @ Lexo,

    Het ging mij om de prijs en kwaliteitsverhouding, prestatie / motor inhoud klopt het wat je zegt. Maar voor 5 tientjes meer dan een Zenoah, heb je wel veel meer kwaliteit in handen.
     
  13. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    4.017
    Locatie:
    Zwolle region
    Appels, peren, pruimen en meloen, misschien moet je iets met electro gaan doen! Veel meer vaarmogelijkheden. Regio Zwolle kent vele stille watertjes waar je ongestoord met electro aan de slag kan. Daarnaast zijn er meer electrovaarders die je zeker bereid zijn waar nodig op weg te helpen.
     
  14. victorymarc

    victorymarc

    Lid geworden:
    8 feb 2003
    Berichten:
    755
    Locatie:
    Zeeland
    Een Zenoah “Beast” motor van CC Racing kun je aan een aantal punten herkennen. Oa de nummers die er in gegraveerd zijn. Dan is een email naar Carlo C snel verstuurd om een bevestiging te krijgen (dat het om één van zijn motoren gaat). Of vraag aan de verkoper minimaal het aankoopbewijs.

    Als die Beast motor zogenaamd “haast niets waard is” wil ik hem graag van je overnemen!

    RCMK is geen motor voor een beginner. De Beast van CC Racing overigens ook niet.
    RCMK motoren zijn in de basis geen slechte motoren (en leveren standaard iets meer vermogen als een standaard Zenoah) maar hebben last van kinderziektes en dus ben je als koper van een 2e hands of nieuw erg afhankelijk van een goede ondersteuning van de dealer en/of fabrikant. Dat is wel bij RCMK wel goed geregeld maar kan tot frustraties aan de waterkant leiden als er weer een defect optreedt.

    Zenoah’s hebben zich bewezen. Van standaard tot sterk gemodificeerd, spreken de wedstrijd uitslagen en echte praktijk ervaringen boekdelen. Zelfs 24 uurs vaarwedstrijden (met één motor) worden moeiteloos afgewerkt.

    Wees wijs, koop een bewezen goed varende boot met of zonder gemodificeerde motor. Stop er een standaard blokje in (past 1 op 1) en ga daar mee leren varen. Als je genoeg ervaring hebt verzameld, monteer dan de gemodificeerde motor en dan heb je een goede snelle boot.
    Overigens je kunt de meest fantastische motor monteren, zonder de juiste setup en prop-keuze heb je daar helemaal niets aan. En die setup ga je vinden als je ook voldoende ervaring hebt verzameld.
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Goed punt Marc,

    Eerst maar beginnen, leren varen en er van genieten.

    Maar Zenoah beter dan RCMK.... lange na niet.
     
  16. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    John, waar je de fabel vandaan haalt dat een vol tune zenoah al na 7 liter al de veer versleten heeft, en na 20 liter op is weet ik niet, ik heb diverse motoren, die al meer dan 100 liter hebben gedraaid en nog als nieuw zijn... ook de motor uit de 24 uurs boot die in een etmaal meer dan 60 liter had verstookt, zag er nog als nieuw uit... en ja dat was een gewone volledig getunde zenoah, (door André Abtmeyer gedaan..)

    en zolang RCMK het niet voor elkaar krijgt om een cylinder zonder aanpassingen op een carter te laten passen, kun je nou niet spreken van een vele malen betere kwaliteit...

    Appels en Peren....
     
  17. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Peter,

    Als je daarin wil blijven geloven, gelijk heb je... goed voor de handel ;)
     
  18. gerritzwolle

    gerritzwolle

    Lid geworden:
    28 aug 2012
    Berichten:
    161
    hoi

    ja indd die beast gaat al niet door , verkoper is een beetje vreemde vogel .
    heb nu iemand die mij een k30 aanbied inclusief een cat .


    alleen deze is met infuuszak , en daar snap ik effe niet veel van , hoe vul je die met benzine ?
    kan dat nergens vinden op google .

    en als je die vult dan komt er toch lucht bij in wat niet goed is ?
     
  19. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Die vul je met een handpomp (benzine uitvoering).

    Je trekt het eerst leeg, dan kan je hem vol pompen.

    Hou er wel rekening mee dat een infuuszak niet het eeuwige leven heeft. ;)
     
  20. Bombero

    Bombero

    Lid geworden:
    20 okt 2006
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Sittard
    Gerrit,

    dit is de pomp die bedoeld wordt :
    Pump | *********RCimport.NL**************Hardware & Accessoires

    en dat is eigenlijk heel erg simpel, ik gebruik ook in de lazer een infuuszak. Er zit altijd een vulnippel in, daar sluit je de benzineslang vanuit de pomp/tank op en dan maar draaien. Als je de zak half vol heb, zet jet de boot zodanig dat alle lucht in de infusszak zich verzameld bij de vulnippel. Dan draai je anders om met de pomp en zuigt alle lucht uit de infuuszak. Daarna draai je weer in de andere richting en vult de zak met benzine tot dat deze 3/4 vol is en dan heb je genoeg benzine om rondjes te draaien. Je kunt eventueel nog alle lucht eruit halen, dan moet je weer doen zoals boven omschreven.
    De infuuszak gaat inderdaad niet altijd mee, maar in het plaatselijke ziekenhuis zijn genoeg lege infuuszakken op voorraad die kun je wellicht daar laten verzamelen.

    de groeten
    Jan

    ps mijn lazer is er nog.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2012

Deel Deze Pagina