F550 valt uit de lucht

Ik ken je 550 niet.

Met wat voor lipo vlieg je ?

Kou kunnen namelijk niet goed hebben , en als je al dicht bij de grens zit wat de lipo kan leveren bij warmer weer , gaat het bij kou fout .

Mvg Johan
 
Hallo

Bedankt voor jullie reactie's

@Gorelroni Ik was inderdaad met de GPS aan het vliegen.

@Plotterwelt, Ik vlieg met de Extreme Ways 2800mah 30C, deze accu's heb ik gekocht bij VNIX. Maar tijdens mijn eerste vlucht ongeveer 10 min voor de crash heb ik met de zelfde merk accu gevlogen.

Tijdens deze vlucht had ik alleen de videozender aan, geen andere accessoires
 
Ik weet niet wat jij voelde op dat moment? Dus moeilijk te zeggen wat er misging. Aan het geluid te horen werkt alles naar behoren, behalve geratel wat niet goed is.

Ik zie je multi rustig rollen alsof jij dat doet. Heb jij wel gecorigeerd? Vloog jij op carefree en verdraaide de richting omdat je te dichtbij vloog?
 
Denk dat er geen motor of regelaar is uitgevallen.
Zou kunnen dat er een props is losgekomen of de Naza/Gps dat doorflipt.
Elektronika kan niet zo goed tegen de koud , dat kan ook de oorzaak zijn.
Soms gebeuren er rare dingens met multi's waar je de oorzaak niet vindt.

Heb het overlaatst ook gehad met de Tbs.
 
Ik weet niet wat jij voelde op dat moment? Dus moeilijk te zeggen wat er misging. Aan het geluid te horen werkt alles naar behoren, behalve geratel wat niet goed is.

Ik zie je multi rustig rollen alsof jij dat doet. Heb jij wel gecorigeerd? Vloog jij op carefree en verdraaide de richting omdat je te dichtbij vloog?

Op het eerste moment zo rond de 0:15 seconden heb ik geprobeerd tegen te sturen dit lukte echter niet. Maar toen hij in een rotgang naar beneden ging kon ik nog een beetje sturen richting het weiland.
 
Hij rolt veel te langzaam om te zeggen dat prop of motor uitvalt. Er wordt niet tegen gestuurd van wat ik zie.

Bij carefree op gps is links altijd links zeg maar maar als je precies boven je zelf vliegt kan links ineens rechts worden.
 
lipo kan het in ieder geval prima aan, een f550 trek gemiddeld zon 45-50 ampere in volgas.

heb je niet per ongeluk naar manual overgeschakeld? daar vind ik het een beetje op lijken.
 
Je zou gelijk kunnen hebben vincent want quad maakt meer dan 45graden hoek als ik het nogmaals bekijk.
 
Sinds ik brushless motoren in de modelbau gebruik (de eersten zelf gemaakt) heb ik een A meter .

En 6 motoren op volgas willen wel eens veel stroom trekken als er bv een te grote prop genomen word .

En als je niet weet wat je motoren trekken kan je ook de lipo niet bepalen.

Ik vlieg mijn Hexa met 3S5000 35C

Bij Digitech geven ze een 3S2200 bij de Xmaxdeal van de F-550
Zou mij duidelijk te weinig zijn .

Mvg Johan
 
Het klonk niet echt als volgas hier in filmpje ;).

Bij een lipo die het niet aankan merk je bij spanningsdip meestal dat een van de motoren wat zwakker wordt en je multi ineens naar links of rechts helt, maar sneller als dit. In ieder geval bij een quad, heb geen ervaring met hexa.
 
lipo kan het in ieder geval prima aan, een f550 trek gemiddeld zon 45-50 ampere in volgas.

heb je niet per ongeluk naar manual overgeschakeld? daar vind ik het een beetje op lijken.

Ik heb de schakelaar altijd op GPS, onder de andere knop zit de Fail-Save. Dus hij kan niet naar M Handmatig zijn gegaan want die is gewoonweg niet ingesteld.
 
Het klonk niet echt als volgas hier in filmpje ;).

Bij een lipo die het niet aankan merk je bij spanningsdip meestal dat een van de motoren wat zwakker wordt en je multi ineens naar links of rechts helt, maar sneller als dit. In ieder geval bij een quad, heb geen ervaring met hexa.

Ik vlieg bijna nooit volgas, hij stijgt en vliegt al goed als de stick op halvewege staat.
 
Sinds ik brushless motoren in de modelbau gebruik (de eersten zelf gemaakt) heb ik een A meter .

En 6 motoren op volgas willen wel eens veel stroom trekken als er bv een te grote prop genomen word .

En als je niet weet wat je motoren trekken kan je ook de lipo niet bepalen.

Ik vlieg mijn Hexa met 3S5000 35C

Bij Digitech geven ze een 3S2200 bij de Xmaxdeal van de F-550
Zou mij duidelijk te weinig zijn .

Mvg Johan

Ik vlieg met de standaard 8inch props, en alle props zijn heel gebleven na de crash.
 
Volgens mij ook een slippende prop. Crash gaat 'te geleidelijk' naar mijn idee...

Overigens geen reclame voor het vliegen/crashen met een multirotor zo boven een woonwijk...of haal ik nou weer oude koeien uit een (deels bevroren) sloot???
 
Back
Top