F550 valt uit de lucht

Ja dat denk ik wel ;)
Maar kan geen kwaad...


Vindt het ook eerlijk gezegd best wel soepel gaan, en hij maakt best wel een grote hoek op sommige punten. Wel ze ik de felle zon, zeker weten dat je naza aan de linkerkant is afgeplakt ? Ze kunnen niet erg goed tegen de zon... Maar dan zou een stoot volgas het geheel wer moeten kunnen recht trekken. Dan zou de draai komen omdat je te weinig vermogen hebt. Dus doro de weinig lift de draai, en doordat hij wellicht denkt te hoog te zitten , heb je op half gas dus nu een sterke daling. Toch is he twel een heel end, meestal is he tnooit meer an een meter of 3. max. Mischien een combi me tde kou dat he tnu meer word ? Of mischen de baro even van slag ???
 
Volgens mij ook een slippende prop. Crash gaat 'te geleidelijk' naar mijn idee...

Overigens geen reclame voor het vliegen/crashen met een multirotor zo boven een woonwijk...of haal ik nou weer oude koeien uit een (deels bevroren) sloot???


Vliegen doe ik altijd boven het land zoals je ziet in het eerste stuk, alleen nu trok hij zelf richting de woonwijk en had ik gewoon geen tijd om verder richting het land te gaan omdat het zo snel na de start plaats vond.

Hoe kan ik een slippende prop herkennen, als ik de motor met de hand rond draai en vervolgens direct stop dan stoppen alle props ook.
 
Ja dat denk ik wel ;)
Maar kan geen kwaad...


Vindt het ook eerlijk gezegd best wel soepel gaan, en hij maakt best wel een grote hoek op sommige punten. Wel ze ik de felle zon, zeker weten dat je naza aan de linkerkant is afgeplakt ? Ze kunnen niet erg goed tegen de zon... Maar dan zou een stoot volgas het geheel wer moeten kunnen recht trekken. Dan zou de draai komen omdat je te weinig vermogen hebt. Dus doro de weinig lift de draai, en doordat hij wellicht denkt te hoog te zitten , heb je op half gas dus nu een sterke daling. Toch is he twel een heel end, meestal is he tnooit meer an een meter of 3. max. Mischien een combi me tde kou dat he tnu meer word ? Of mischen de baro even van slag ???

Hallo

Ik heb de heli verder niet afgeplakt, heb ook in de volle zon en warme temparaturen in augustus zonder problemen gevlogen dus de zon lijkt me geen probleem.

De eerste vlucht tien minuten voor de crash ging zonder problemen, bleef mooi hangen.
Ik vlieg met een 3 cells accu, wat gebeurd er tijdens een vlucht als 1 cell kapot gaat.
 
Hoe kan ik een slippende prop herkennen, als ik de motor met de hand rond draai en vervolgens direct stop dan stoppen alle props ook.

Motor met de hand vasthouden en dan proberen de prop te draaien, die zou niet moeten kunnen bewegen!

Maar als ik dat filmpje zo eens goed bekijk zou dit wel eens een hele simpele duimstoring kunnen zijn!
Quad draait eerst 180 graden op de yaw as en dan word er vervolgens een kant in gestuurd (de verkeerde...), en vervolgens meer stuurinput gegeven omdat ie niet die kant in gaat die je denkt te sturen lijkt t wel. Vervolgens hangt de quad al op zn kop met alle gevolgen van dien...
 
Hoe kan ik een slippende prop herkennen, als ik de motor met de hand rond draai en vervolgens direct stop dan stoppen alle props ook.

Motor met de ene hand vasthouden aan de bel en met de andere hand de prop proberen te draaien .

Dat moet heel stroef gaan (DJI motors hebben geen ribbels , dus houden ook niet 100% vast)

Mvg Johan

Markjuhh @ niet zo snel tippen.:D
 
Motor met de hand vasthouden en dan proberen de prop te draaien, die zou niet moeten kunnen bewegen!

Maar als ik dat filmpje zo eens goed bekijk zou dit wel eens een hele simpele duimstoring kunnen zijn!
Quad draait eerst 180 graden op de yaw as en dan word er vervolgens een kant in gestuurd (de verkeerde...), en vervolgens meer stuurinput gegeven omdat ie niet die kant in gaat die je denkt te sturen lijkt t wel. Vervolgens hangt de quad al op zn kop met alle gevolgen van dien...

Hallo

Ik vloog de heli op GPS, dan kan ik niet meer dan 45 graden (kan minder zijn) vooruit en zijwaarts maar hij kwam nu bijna loodrecht omlaag en dat kan niet.

Het kan ook niet zijn dat ik per ongeluk de handmatig switch heb geactiveerd, omdat die niet is ingesteld. Ik kan alleen op de GPS en Fail-save vliegen.
 
Het kan ook niet zijn dat ik per ongeluk de handmatig switch heb geactiveerd, omdat die niet is ingesteld. Ik kan alleen op de GPS en Fail-save vliegen.

Je moet toch ook manueel kunnen vliegen in het geval van storing. Of werkt dat bij de Naza anders?

Hoe vervelend ook, het lijkt mij gewoon een stuurmansfout; gedesoriënteerd raken. En dan helpt het ook niet als je Lipo's al wat kouder zijn.
 
Ik heb weer tijd gehad om de heli weer volledig in elkaar te zetten (was verder niks gebroken) maar had hem voor de zekerheid volledig uit elkaar gedraaid omdat hij vol sneeuw zat.

eerder vanmiddag een poging gedaan om te vliegen maar hij slaat direct om, op het moment dat hij van de grond komt, alle props draaien wel maar het lijkt erop dat de linker niet hard genoeg draait.


Uploaded with ImageShack.us
 
Back
Top