FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door F.Paternoster, 26 jul 2012.

  1. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hoi,

    Ik heb toch maar de regelaar en BEC gekocht

    TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC
    Turnigy HV SBEC 5A Switch Regulator (8-42V input)

    De spanning voor de BEC is selecteerbaar,

    Als ik hem een aparte voeding geef, bv 3 cells.
    Hoeveel mAh zou ik deze moeten minimaal nemen, zonder hem na elke vlucht te moeten opladen

    Mvg

    Ferdinand
     
  2. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    91A is nogal wat zeg. Dat wordt het een kort vluchtje!

    Ik zou normaliter proberen om de A's wat geringer te houden. Dus minder KV, meer V of anders prop'en.
    Wat je ook vaak merkt is dat de bovenste 20% geen snelheidswinst meer oplevert, maar een ton extra A's. Dus je zou na je eerste ervaringen je throttle curve kunnen aanpassen van 0 tot bijv 80%. Levert veel vliegtijd op.
     
  3. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Die 91A is static inflight gemeten 64A met WOT :D
     
  4. Jappe

    Jappe

    Lid geworden:
    14 dec 2012
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Bornem
  5. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hallo,

    De afgelopen week bezig geweest met het landingsgestel.

    Ik heb hem nu zover dat de gears in staggered mode up of down gaan en de deuren in P-51 style.

    Gebruik hierbij ook een microswitch ( normally open ) om mijn deuren dicht te sturen als de gears volledig up zijn, deze switch wordt geplaatst bij de gear welke het laatste binnen is.



    Als de deuren open staan doet 1 servo nog binden, welke ik nog niet goed krijg, en moet nog uit vogelen waarom ik de uitslag van de deur servo's niet groter krijg, wil nog iets meer ruimte hebben tussen de openstaande deuren en de gears. Maar via de seqeuncer lukt het mij nog niet

    Groetjes Ferdinand
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. peerdeman

    peerdeman

    Lid geworden:
    28 feb 2008
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Warmenhuizen
  7. nielsjansen

    nielsjansen

    Lid geworden:
    10 dec 2012
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Gramsbergen.
    Dat is zeker niet één van de kleinste modellen. ;)
     
  8. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    116
    Ferdinant, bij mij liep het uiteinde van het servostangetje bij de z-bocht tegen de binnenkant van de wielkast. Stukje eraf geknipt en geen probleem meer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  9. F.Paternoster

    F.Paternoster

    Lid geworden:
    16 mrt 2012
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als ik de servo's van de deuren rechtstreeks op de ontvanger aansluit dan gaan de deuren maximaal open, zodra ze op de seqeuncer aangesloten zitten gaan ze maar voor ongeveer 80% open.
    Tijdens programmeren van de microgear zou ik via travel moeten bij kunnen stellen, maar ook al staan deze dan op de130% maakt het geen donder uit.

    Uitslag blijft hetzelfde.

    Krijg van de week een andere zender binnen, miss dat het daarmee wel gaat:cool:

    Grt Ferdi
     
  10. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    116
    Ik heb de deuren ook via mijn zender geprogrammeerd dus vandaar dat ik wel volledige Travel heb dan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  11. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    http://www.rcplanes.be

    Bij Home zijn ze ook gespecialiseerd in FMS, de prijzen zijn ook erg interessant, de Mustang 1400mm kost € 239,00, en de 1700mm € 389,00

    Jan
     
  12. digitalles

    digitalles

    Lid geworden:
    8 apr 2012
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Julianadorp
    Vandaag ook weer op pad gegaan met mijn ASW zwever mijn cessna corvalis en de p51
    Helaas de p51 iets te weinig snelheid gegeven voor de landing
    Met als gevolg dat hij net boven de grond over de tip viel en zo de vleugel afbrak
    En vervolgens op zijn neus viel 4 props kapot
    Nog wel pas gebalanceerd
    Al met al een fijne middag gehad de P51 is weer klaar alleen nog de prop balanceren

    Mario
     
  13. struggleforlife

    struggleforlife

    Lid geworden:
    19 feb 2011
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Gennep/Nijmegen
    Vleugel afbrak? dat moet een flinke smak zijn geweest....
     

Deel Deze Pagina