Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 8 nov 2010.

  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Zo een tekno chassis blijft toch de max. Ziet er goed uit!
     
  2. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Hoe bevalt de FTW body?
     
  3. rene0402

    rene0402

    Lid geworden:
    12 apr 2012
    Berichten:
    30
    Locatie:
    rotterdam
    body bevalt prima past perfect op het chassis alleen moet je toch aan de zijkanten klitteband plakken voor de extra versteviging anders gaat de body een beetje flapperen aan de zijkanten
    en moest de voorruit eruit knippen voor de nodige koeling :)

    mvg

    rene
     
  4. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Aha, ik heb de kap sinds vorige week ook thuis alleen nog niks mee gedaan... Wilde de kap zonder klittenband gebruiken maar wellicht moet ik het toch gaan overwegen!
    Voor de koeling zal ik ook het een en ander aan gaatjes erin draaien!
    De body voelt in ieder geval heel degelijk aan!
     
  6. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Tijdens mijn oriëntatie in dit topic over de aanschaf van een MBX6 Eco kreeg ik via pb een mooi aanbod van Stewie voor de overname van zijn Eco.
    Gaandeweg de "onderhandelingen" werd het uiteindelijk een geweldige deal. Dit kon ik niet aan mij voorbij laten gaan en vanmorgen was het dan zover.

    Ik heb dus sinds vandaag ook een Eco. Vanmiddag ff stukje wezen rijden en in ėėn woord GEWELDIG !!! Wat een kwaliteitswagen is dit en wat rijdt ie heerlijk.

    [​IMG] [​IMG]

    @Stewie,
    Nogmaals bedankt voor de zeer nette communicatie en alle info en extra's. Ik ben erg blij met de wagen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Slim hoor, van deze krijg je echt zeker geen spijt, tenminste als je em gebruikt waar ie voor gemaakt is.
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Blij dat je tevreden bent ermee.
    Veel plezier ermee!

    Btw, thanks voor de koffie :)
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
  9. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Dat gaat wel lukken. ;) ach graag gedaan hoor :worship: :worship:
     
  10. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Van het weekend de kap gedaan.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
  11. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    bombed out... I like!
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit!
     
  13. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    hallo iedereen.

    Natuurlijk heb ik eerst wat bij de faq's liggen zoeken maar ik kan het zo gauw niet vinden,daarom kom ik maar eens bij de mugen rijders horen.

    Ik zit met een zeer vreemd probleem,betreft 2x 2 cellen lipo (dus 4 in totaal) in een 1/8 truggy.

    Het probleem is dat de wagen regelmatig in liposave valt,je weet wel dat je wagen plots bijna geen power meer heeft en dat je dan meestal nog even stapvoets kunt rijden.

    Dan komt (voor mij) het bizare,als je dan even wacht, 20 sec. dan kan je weer gaan voor een paar minuten en dan heeft valt hij weeral in die liposave,20sec. wachten enz.........

    De lipo's zelf zijn gewoon goed,in andere auto's werken ze gewoon normaal al gebruik ik ze dan wel enkel, 2 cellen dus.Verder van bekabeling zie ik niets abnormaal aan deze auto,stekkers (traxxas) enzo allemaal in orde.

    Het setje is een hobbywing ez-run sensored,dat is alles wat ik er van weet,ik heb deze auto een half jaar terug 2ehands gekocht en daarom kan ik niet meer getallen en nummertjes geven van het ez-run setje

    ik heb al enkele keren met deze wagen probleemloos gereden al was het toen nog wel echt winter,koud dus maar niet nat geweest en enkel op rc banen dus geen gebash,het enige verschil dat ik merk is dat de buitentemperatuur 10° hoger is.

    ik hoop dat deze info genoeg is voor mijn probleem,alvast bedankt.

    Groeten,

    Patrick.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
  14. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Laadt je de lipo's op de balance stand op?
    Zit er niet gewoon 1 slechte cel tussen of 1 lipo bij die een stuk zwakker is?
     
  15. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    ja ik laad m'n lipo's in ballance stand op en met al div laders geprobeert,heb ze al eens laten uitlezen door iemand die zo een uitleesdingapparaatje (of hoe noem je dat) heeft en alles is in orde,lipo's zijn ook zo oud nog niet en daarom ben ik nogal zeker dat het niet aan de baterijen ligt.

    trouwens dat was een snelle reactie :cool:
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Meet je lipo's eens onder belasting... auto in de lucht flink gas geven tegelijkertijd de lipo's meten. Dan weet je het pas zeker.
     
  17. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    zal ik zeker eens doen.

    Ik moest er mischien nog even bij zeggen dat dus wel meerdere lipo's heb,6 in totaal en zou daarom zeer vreemd vinden dat er plots aan alle 6 iets fout is.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Hoeveel C zijn de LiPo's?
    En de vertanding is niet te zwaar of te ligt?
     
  19. snoezzle

    snoezzle

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    92
    Locatie:
    noord-antwerpen
    5800 mah 35c

    bij ons in de club zijn er meerdere mensen met die accus en die ondervinden geen problemen,en de vertanding is niet veranderd 14/46
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.383
    Locatie:
    Zwolle
    Hmm, dan zou ik het niet weten.
    Kan u niet met een ESC van een clubgenoot even testen?
    En/of een motor, om zo dingen uit te sluiten?
    Het kan zijn dat de LiPo cut off wat vroeg is afgesteld?
     

Deel Deze Pagina