red cat

Als je de Fazer en de Blast met elkaar vergelijkt, welke vind je dan beter rijden? En welke heeft de stilste transmissie, dus minder geluid?
 
ben even wezen rijden achter op het pad
eerste indruk de lrp is stiller en zo uit de doos is de weg ligging van de lrp ook beter heb gereden met 2s ik denk als ik een 3s in de lrp doe dat er bijna niet meer mee te rijden is op volle snelheid maakt de lrp iets meer lawaai maar dat meer te maken met de toeren denk ik want de kobra is lang zo snel niet die heeft 4100 kv en de lrp 4350
de kobra trekt ook erg naar links met het gas open gooien dus ik denk dat er ergens iets niet helemaal goed vast zit hij rijd verder wel goed recht uit
 
Opvallend dat de LRP stiller is, mijn Lazers, voorganger/familie-lid van de Fazer, zijn erg stil en de LRP Blast rammelt en rinkelt juist wat meer. Ook mijn oudere Kyosho auto's zoeven meer dan dat je ze echt hoort.

Wegligging van de Fazer wordt mogelijk wat gehinderd door de banden van iets harder rubber, meer op slijtvastheid gemaakt dan op grip. De LRP heeft juist banden met veel meer grip. Misschien verklaart dit ook de problemen bij het optrekken?
 
probleem gevonden aandrijf as zat los bij het achter diff.
deze lrp rammelt echt niet, misschien dat de lrp later wat meer lawaai gaat maken dan de kobra dat zou natuurlijk ook kunnen. maar ik vind het toch moeilijk inschatten omdat de lrp veel sneller is en ik ga ervan uit dat de kobra kwa materiaal beter zou moeten zijn dan de lrp en de banden van de kobra zijn inderdaad harder kan ook de banden van de lrp er op zetten om te proberen had toch 2 lrp's gekocht 1 uit elkaar gehaald voor onderdelen altijd makkelijk hoef je nooit te wachten heb ook 2 hongnor's
van de mugen ook 2 nu nog een kobra erbij voor onderdelen
 
LRP banden op de Kobra zetten lijkt me een goed idee.

Het geluid van de Blast is meestal meer een soort rinkelen, metaal op metaal. Ik ben er nog niet achter waar het vandaan komt. De auto rijdt verder goed, maar de Lazers zijn stiller. En meestal geldt, hoe stiller, hoe minder weerstand in de aandrijflijn, en dus minder verliezen. Kan ook zijn dat later geproduceerde auto's het niet meer hebben.

Slim om een 2e auto te nemen voor parts, LRP en Kyosho zijn qua onderdelen vrij duur. Voor Kyosho kun je dan nog uitwijken naar het buitenland, maar bij LRP is die optie er niet.
 
Voor LRP kun je toch ook naar Duitsland uitwijken evt?

En misschien zit er in de auto met meer herrie wel meer metaal/metalen tandwielen?
Dat maakt ook meer herrie dan plastic op plastic.
 
dogbones maken ook herry, meestal zitten en van die kleine oranje helastiekies in.
deze heb ik nieuw gekocht en dit was de eerste rit.
super hoe dat ding rijdt... vergelijkbaar met een blast of een fazer maar dan makkelijker en de kwaliteit is beter.
ik hoor geen gerammel ;)
trouwens... dit moet je niet doen met een blast mits je om de 5 minuten een nieuwe spur en pinion wilt monteren
TEAM C - 1:10 EP Buggy "Minion" TR04 BL RTR - 4WD - BRUSHLESS | -Team C 1:8 & 1:10 (RTR) | PRO-Buggy / RC-Store-Online
succes en fun ge-garandeerd!

voorbeeldje :D

cam0107.jpg

cam0105.jpg

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het dust cover bij de Blast erop zet, en eventuele kieren afplakt, heb je ook een stofvrije gearbox. Sinds dat ik dat heb gedaan nog geen stofje er tussen gehad. Het is alleen jammer dat de dust cover er niet standaard bij zit, dat heeft de Team C en de Fazer dan wel weer voor op de Blast.

Wist trouwens niet dat je ook al een Fazer had gehad, poebe. Gezien dat je zegt dat de Team C betere kwaliteit is dan de Kyosho. Die Minion ziet er zeker goed uit, en ik sluit niet uit dat ik hem ook ga proberen, alleen wacht ik nog wel even af hoe alles het houdt in jouw handen, dat lijkt me een goede test. Immers, de Twister heeft het ook vrij lang bij je uitgehouden, en blijkt inderdaad een goede wagen, althans, voor mij 1 van mijn beste auto-aankopen ooit.

Gerammel is trouwens niet echt de goede omschrijving, het is meer gieren+rinkelen. En het is ook een beetje een ding van me, hoe stiller de auto, hoe beter. Bij sommigen is het juist andersom, die vinden een electro auto te stil. ;)

Maar het zou best kunnen komen door de metalen tandwielen, diff crown gear en de tandwielen op de cardan-as zijn allebei metaal, en maar spaarzaam gesmeerd, meen ik me te herinneren.
 
met het kassie in mijn handen gaat het; zie 30 sec
ik ben ook goed met camera's ;) camera's welke niet van mij zijn haha

ik heb ook geen fazer gehad maar ik heb hem wel in mijn handen gehad.
... vergelijkbaar. eerst testen dan kan ik er meer over zeggen.

he indoor stuur me trouwens ff een pb over die banden en brushless set mocht je er iets mee willen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top