MACH elektro paasrace

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Niels de Zwijger, 13 mrt 2013.

  1. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Lekker de tijd om te kwalificeren dus... Beter!!! Nu het weer nog een beetje omslaan naar echt lente weer...
     
  2. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Algemeen
    Let op
    Voor de start van elke heat en/of finale worden de lipo-accu’s gecontroleerd op
    voltage en temperatuur. De lipo’s mogen geen hogere spanning aangeven op de
    multimeter dan 8,40 Volt (maximale afwijking door meetonnauwkeurigheid van 0,04Volt).
    Het additioneel verwarmen(warmte toevoegen buiten de warmte die gecreëerd wordt door het laadproces) van een accu op welke manier dan ook is niet toegestaan.
    Bij geconstateerde overschrijding van een van deze twee regels volgt uitsluiting voor die betreffende heat of finale.

    Gaat het zo dat als je met een te hoge spanning in je accu bij de pitstraat komt,
    je dan met een paar keer gas geven op nieuw gemeten wordt?
    Als je het letterlijk leest is dat niet zo.
     
  3. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Maar betekend dit dan dat je het hele jaar geen 1 wedstrijd meer mee doet op de Mach? (aangezien het reglement echt niet meer gaat veranderen..) Als je nu gewoon mee gaat doen, dan is het ook niet zo raar meer als je een keer een andere clubwedstrijd mee pakt.;)
     
  4. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Niet in de tourwagen stock inderdaad :)
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Word tijd voor een hand-out auto.... ;)
     
  6. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    sorry dubbelpost.
     
  7. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    ach het hoort allemaal bij de spanning om weer lekker buiten te gaan rijden.. seizoen gaat weer beginnen en alles staat weer op zn kop. Als je motor gewoon legaal is hoef je je nergens zorgen over te maken. Lekker rijden en hopen op het beste weer!

    @martin: zo word het wel betaalbaar voor beginners ;)
     
  8. m@ntje

    m@ntje

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    80
    En hoe warm mag een lipo dan wel zijn om een wedstrijd te rijden ?

    Groetjes.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Net zo warm, als jij hem kunt krijgen door eerst maximaal te ontladen en weer opladen, in een goed geisoleerde lipozak. :p
     
  10. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    De race is nog niet eens gereden. Nu al 5 pagina's vol met discussies en 'gezeur' over reglementen etc. Prima dat reglementen duidelijk zijn. Maar zoveel discussie, is dat noodzakelijk ?? Werkt dat motiverend ?? Voor mij niet in ieder geval, en ben er dan ook niet bij...
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Je kunt het ook doe als de Nomac Rob, gewoon geen regelement online nog, voor 2013.... ;)
     
  12. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Reglementen dienen duidelijk, precies en controleerbaar te zijn.
    Zaken als niet te warm, niet teveel rpm's(?), etc. zijn niet te controleren zolang er geen meetbare waardes gedefinieerd zijn.

    Blijkbaar kan de wedstrijdleiding besluiten om je toch te diskwalificeren als een legale motor een niet gedefinieerde hoeveelheid rpm's(?) maakt.

    Mijn speedpassion motoren hebben allemaal een andere diameter rotor, daarnaast heeft de nieuwe ETS serie een andere sensorplaat. Al deze motoren worden door Speedpassion verkocht als 13.5 Versie 3.0. Er zit tussen deze motoren een significant verschil in snelheid.
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Even vooropgesteld dat het paasregelement mijnsinziens een aanvulling (en waar het dat toelaat een wijziging) moet zijn op het "normale" ZAC regelement is het voor mij allemaal duidelijk.

    Niet te warm....
    Het regelement voorziet in:
    Geen begrenzing op de laadstroom, dus laden met wat je lader laden kan.
    Verboden is het om de accu kunstmatig te verwarmen.
    Uiteraard wel in een lipozak laden.
    Dus de warmte die je er in krijgt hiermee, is waarmee je starten mag.
    Een accu op temperatuur meten is lastig, want je meet alleen de buitenkant, dus als ik hem verwarmd in de auto stop, en de meetbare buitenkant koel met een ijszak, kom ik door de meting heen?....
    als jij aan kunt tonen dat je de motor niet gemodificeerd hebt, ben je veilig toch?
    Want inderdaad vanwege die verschillen, is een bovenwaarde lastig aan te geven.
    En geef je wel een bovenwaarde, dan gaan mensen dus juist hun motoren modificeren tot ze die bovenwaarde halen.....

    Ik denk dat het ook tijd wordt voor:
    Een vorm van een toerenbegrenzer.....
     
  14. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Rob heeft wel een beetje gelijk... al dat gelul.. ga rijden en klaar ermee.. het is toch gewoon leuk om een beetje lol te maken met zijn allen..
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat?, rij jij voor je plezier dan?
    dit is keiharde competitie man, doe je toch niet voor de lol?....

    Prijzen, dat is wat we willen!....
    Desnoods, of nee, waar kan, d.m.v. valsspel.... dat snap je toch wel?....

    :D
    :D
    :D
    :D
    :D
    :D
     
  16. xray

    xray

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    168
    dan is er een clubwedstrijd brandstof , joost
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Brrr.....
     
  18. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Inderdaad. Gewoon rijden met z'n alle. Wie het best stuurt wint. Wie met de snelheid van het licht alle andere voorbij gaat... Ja die pak je d'r ff uit om te checken. Simpel toch ?!

    Zo probeer ik het bij de Nomac ook. Basis check voor iedereen. En ff eruit pikken voor een extra check als iemand belachelijk hard gaat. Vind je niks raars ? Dan is er niks aan de hand... Dan heeft diegene super geluk met alle goede spullen, of is super super super goed in 'valsspelen'. Nou ja en dat is dan leuk voor diegene als die daar z'n talent van wil maken, ipv het talent gebruiken om goed te rijden.
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik ben het wel met je eens Rob, maar blijkbaar is het dus zo dat als het regelement niet helemaal super waterdicht is, er dus (blijkbaar onvermijdelijke) discussies komen, die bij jou (en waarschijnlijk ook anderen) demotiverend werken, en waardoor dus rijders wegblijven......
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Sneller dan het licht?
    Belachelijk hard?

    Heb je het over de toerwagen modified of over de pro10?

    Ik moet mijn Flux Capacitor nog in mijn Hobbywing regelaar bouwen.
     

Deel Deze Pagina