MACH elektro paasrace

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Niels de Zwijger, 13 mrt 2013.

  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Des te makkelijker je kan winnen...:cool:
     
  2. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    oh oh roy ziet bekers!! ;)
     
  3. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Inkoppertje Jan...
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Die is 23 - 24 maart... :D

    Aangezien de paasrace op maandag 1 april gereden wordt doelde ik natuurlijk op het weekend ervoor (30 - 31 maart) ;)
     
  5. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Ik hoop op goed weer, dan ben ik ook van de partij!

    Ps. regelaars met toerenbegrenzers zijn er al jaren.. LRP heeft ze in meerdere regelaars zitten.

    Daarnaast zitten er al nieuwe rotoren in de nieuwe speedpassion 13.5 V3 motoren welke niet meer uitgeshimmed kunnen worden en compleet anders opgebouwd zijn. Ook hebben ze op gevoel een andere magneetkracht.
    Dus gedurende het jaar zullen er wel meer discussies komen over de motoren omdat er 3-4 versies door elkaar gebruikt worden.

    Ik zeg, Tijd om eens een ander merk motor te gaan rijden :) beginnen we weer allemaal
    van scratch.
     
  6. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Wanneer je aan de start komt met een motor die in zijn geheel is opgebouwd uit Speedpassion onderdelen die ook in een originele Speedpassion V3.0 13.5T te vinden zijn hoef je je nergens druk om te maken, je voldoet dan namelijk volledig aan de reglementen.
    De nieuwe meetapparatuur is er om sneller misstanden te constateren, de resultaten van de metingen zullen niet bepalend zijn voor een eindoordeel.

    Wanneer je twijfelt of je lader op de juiste spanning stopt met laden kan je het beste voor de wedstrijd met een geladen accu langs de technische keuring gaan. Over het algemeen hoef je dit alleen te controleren wanneer je een lader hebt waarvan de maximale laadspanning instelbaar is.

    Algemeen

    Voor de toekomst, als er vragen zijn mbt het reglement stuur even een mailtje naar de mach. Dan weet je zeker dat je het correcte antwoord krijgt.
     
  7. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Als je inderdaad dit jaar competitief wilt zijn dan zul je wel het laatste type motor moeten aanschaffen, die zijn gewoon een stuk sneller.

    Goed plan!

    Capricorn Tesla motor 13.5T

    ;):D
     
  8. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
  9. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    of deze [​IMG]
    of deze [​IMG]
    of deze [​IMG]

    er is duidelijk een reden dat de ETS steeds met een andere motor komt.
    Volgens mij is de Mach grotendeels democratisch,
    dus dat zal op zijn vroegst volgend jaar zijn.
     
  10. hopup

    hopup

    Lid geworden:
    4 feb 2011
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Hoofddorp
    Wat is (een stuk sneller) ?
    Heb je deze nieuwe motor al getest op de baan ?
     
  11. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Wellicht kan er een ander draadje gemaakt worden over de toerwagen stock reglement dan kan dit draadje over de paasrace blijven gaan..

    Er wordt bij de paasrace 3 klassen gereden:
    -Pro10 stock 10.5t
    -Toerwagen modified
    -Toerwagen stock 13.5t

    3 kwalificaties en 3 finales.

    Hopende op lekker weer:cool:
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb verlof kunnen regelen dus ik ben dat hele weekend + de maandag vrij. Lekker trainen dus op zondag en racen op maandag, nu alleen nog even mooi weer en dan kan het niet verkeerd gaan... :D
     
  13. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    …Hahaha, als je denk dat het bij een ander merk, het anders verloopt, dan kom je echt uit een …”ei”…!!! Word een ander merk een populaire wedstrijd motor...dan gebeurd precies hetzelfde…het heeft iets te maken met commercie…denk je ook niet!!!

    In 1 ding heb je gelijk…je begint dan weer,.. van vooraf aan…!!! :rolleyes:
     
  14. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    volgens de weerberichten is de temperatuur dan een stuk beter!! Droog en een graad of 5-10 vind ik op dit moment al heel prettig.. tis nu ongeveer -10 kwa gevoel :puppydogeyes:
     
  15. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Er gebeurd dan zeker hetzelfde daar ben ik niet bang voor. Maar aangezien iedereen al 3 jaar hetzelfde rijdt kent men de motoren door en door en ligt de markt ook op z'n gat. En een keer een andere motor rijden is toch niet heel raar :)

    Maar ik heb geen problemen met de speedpassion, ik wilde alleen melden dat er een nieuwe rotor is welke in de nieuwe levering 13.5 V3 motoren zit, dus houd daar rekening mee bij de technische keuring.

    Komend weekend zijn de vooruitzichten wel iets beter wat weer betreft.. dus hopen op een leuke paasrace!
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.797
    Locatie:
    Sassenheim
    Het sensorplaatje van de SP motor is vragen om een grote variatie van toleranties. Controle op modificaties is lastig omdat de hele motor eruit moet en dan de 3 schroeven los voordat je bij de sensor komt. De constructie van de sensoren bij een LRP X12 motor is minder mee te rotzooien als ook de achterplaat veel degelijker en meer precies zit. Wil je af van "gekloot met sensoren" moet je sensorless gaan rijden. Natuurlijk is iedereen hier op tegen maar de enige reden dat het schokkend optrekt is met een goede regelaar nauwelijks nog een issue en het enige moment dat je er last van hebt is bij de start.
     
  17. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    mischien moet er een ander topic voor de discussie over de motoren worden gemaakt...

    Paasrace! Weerbericht word met de dag beter! Dus lekker inschrijven en dan word het een leuke openingsrace voor het buiten seizoen!
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Ga jij in de ochtend trouwens nog eieren rapen Jan..?
     
  19. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    jazeker! Trek jij je konijnenpak aan om ze te verstoppen? :worship:
     
  20. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    hoi allen, ben dr niet bij met de pro10 maar wel in het wedstrijdhok, dus cheaters be aware!! ;-)
     

Deel Deze Pagina