LRP elektro algemeen

is dit sinds een korte tijd of altijd al. stale pinion/spur in combinatie maakt veel lawaai. dat is normaal

Al vanaf het begin. Maar op het moment dat ik met de Blast begon te rijden had ik geen andere auto's rijklaar dus geen direct vergelijkingsmateriaal.


Volgens mij heeft de blast gewoon een plastic spur?

Klopt, spur is kusntstof. En het lawaai komt ook niet van de metalen diff/aandrijftandwiel combi. Met het achterdiff eruit was het lawaai gelijk. Als je het gas langzaam opvoert, dan gaat er bij een bepaald toerental wat extra trillen, en bij hogere toerentallen komt die trilling er wat pulserend doorheen. Het is niet zo dat je met oordopjes op moet rijden, maar ik weet dat het veel stiller kan, en extra geluid betekent meestal ergens extra weerstand. Vandaar mijn zoektocht naar de oorzaak.


1 ding posotief... binnekort heb je heel mooi setje banden voor de blast ;)

Ik weet nog niet of die banden op de Blast gaan komen als het huidige setje "af" is. Ik heb ook nog een set LRP banden met zwarte velgen liggen, met smalle voorbanden met profiel. Die komen of op de Twister, of op de Blast. Maar dat setje banden waar je het over hebt, zal zeker goed terecht komen. Of op de Blast, of op een andere auto. ;)
 
Ik snap dat niet iedereen elkaar even aardig vindt, of altijd even tactvol is, maar kan het verder via pb of de meldknop (rode driehoekje) gebeuren? ;)
 
Klopt, nu maar weet ontopic :)

Kan het niet zijn dat de dogbones wat meer rinkelen in de cups?
Misschien dat je blast ook een wat grotere pitch gebruikt dan de Twister, en wat meer herrie maakt?
En de gearmesh is goed?
 
Pitch is anders, dat klopt. De Twister is zelfs zonder vet op spur en pinion al stiller dan de Blast met gesmeerde achterdif en pinion/spur.

Het zijn niet de dogbones, ook zonder die is het geluid hetzelfde, dat had ik al getest. Ik verdenk het voorste diff, dat is het enige wat ik niet recent los heb gehad. Het zijn trouwens 2 geluiden, het "rinkelen" is sinds het vastzetten van het centrale lager van het spur minder, alleen zijn er op bepaalde toerentallen flinke trillingen, en giert de aandrijving.

Of het komt door de outdrives van de diffs, daar zit relatief veel speling op. Ik kijk er nog een keertje naar, en daarna leer ik er wel mee leven. De auto rijdt verder op zich goed, maar ik ben nu eenmaal een perfectionist.
 
Die speling zou inderdaad ook wat meer lawaai kunnen geven.
Misschien dat er toch een lager niet helemaal goed is?
 
Pitch is anders, dat klopt. De Twister is zelfs zonder vet op spur en pinion al stiller dan de Blast met gesmeerde achterdif en pinion/spur.

Het zijn niet de dogbones, ook zonder die is het geluid hetzelfde, dat had ik al getest. Ik verdenk het voorste diff, dat is het enige wat ik niet recent los heb gehad. Het zijn trouwens 2 geluiden, het "rinkelen" is sinds het vastzetten van het centrale lager van het spur minder, alleen zijn er op bepaalde toerentallen flinke trillingen, en giert de aandrijving.

Of het komt door de outdrives van de diffs, daar zit relatief veel speling op. Ik kijk er nog een keertje naar, en daarna leer ik er wel mee leven. De auto rijdt verder op zich goed, maar ik ben nu eenmaal een perfectionist.
Valt u ook iets op op deze foto?
buggy-minion-tr04-kit-tr04kit_b_4.jpg

je hebt het al eens gehad over die hoek bij die dogbones.
omdat deze altijd onder spanning staat zal er minder snel speling op komen (vermoed ik) maaar das niet alles....
 
Als daar echt veel spanning op staat krijg je veel wrijving en slijtage. Daarom heeft Team C als hop-up CVD's om dit deel te vervangen. Bij de Blast zit er weinig speling op dat gedeelte, alleen hangt het diff vrij losjes, daar is nog wel winst te behalen.
 
Als daar echt veel spanning op staat krijg je veel wrijving en slijtage. Daarom heeft Team C als hop-up CVD's om dit deel te vervangen. Bij de Blast zit er weinig speling op dat gedeelte, alleen hangt het diff vrij losjes, daar is nog wel winst te behalen.

Wou je een pm sturen met een vraag maar je inbox is blijkbaar vol :)
 
haha zei ik hem net ook al

kan het jou misschien ook wel vragen want als ik mij niet vergis heb jij ook ervaring met de lrp blast?

In ieder geval:

Ik zou toch graag eens een 2wd buggy hebben,nog nooit gehad en ook geen ervaring mee...
Ook vind ik dat zoals bij indoor de blast redelijk wat lawaai bij heeft en om de een of andere reden lijkt het ook alsof deze nogal "zwaar" loopt of gewoon zwaar is in zijn totale gewicht.Als ik ermee rijd blijft deze super mooi rollen enz,het is enkel meer het gevoel want er is niks mis mee,8 keer gereden ofzo en vond het al van in het begin.
Nu denk ik dat een twister wat meer zweverig is en ook sneller omdat het 2wd is.Ik mag van de vriendin geen auto meer bijkopen ivm plaatsgebrek en dacht dan om de blast in te ruilen voor een twister (of verkopen en daarvan een twister kopen).Enkel wil ik nu van iemand die de 2 heeft of heeft gehad,weten of dit een goeie switch zou zijn.Of is de twister eerder een leuke wagen voor erbij maar zou ik bij een ruil achteraf spijt kunnen hebben?
 
ehhhh jij bent mooi onder de duim.
ik heb er voor 1 dat weet je he?

een twister met 1.6kg is super scheuren hoor met 70km per uur... ik kan het weten
 
ehhhh jij bent mooi onder de duim.
ik heb er voor 1 dat weet je he?

een twister met 1.6kg is super scheuren hoor met 70km per uur... ik kan het weten

Mjaah tis niet alleen dat,huis verbouwen enz... dus moet het even wat minder.
Binnen een maandje ofzo trekken we erin dus dat heeft voorrang :)
Ik weet inderdaad dat je er een te koop hebt.
Maar zie jou niet direct een ruil doen met mijn blast :) moet ik deze eerst nog verkopen,maar ben een beetje bang dat ik er spijt van krijg want op zich vind ik het een leuke auto,alleen mis ik wat snelheid en misschien wil ik ook wel eens dat "tricky" gedoe van een 2wd hebben.
De team c jekyll zag ik ook staan op conrad,lijkt me ook wel wat.
 
Laatst bewerkt:
staat net niet net wel spanning op. gewoon goed
maar zie je het nog niet?

Dat ze de achterste chassis brace hebben weggelaten op deze foto?


Wou je een pm sturen met een vraag maar je inbox is blijkbaar vol :)

Ik ben iets te populair met PBs de laatste dagen, ik kan bijna niet wissen tegen wat er direct weer binnen komt. ;)


kan het jou misschien ook wel vragen want als ik mij niet vergis heb jij ook ervaring met de lrp blast?

In ieder geval:

Ik zou toch graag eens een 2wd buggy hebben,nog nooit gehad en ook geen ervaring mee...
Ook vind ik dat zoals bij indoor de blast redelijk wat lawaai bij heeft en om de een of andere reden lijkt het ook alsof deze nogal "zwaar" loopt of gewoon zwaar is in zijn totale gewicht.Als ik ermee rijd blijft deze super mooi rollen enz,het is enkel meer het gevoel want er is niks mis mee,8 keer gereden ofzo en vond het al van in het begin.
Nu denk ik dat een twister wat meer zweverig is en ook sneller omdat het 2wd is.Ik mag van de vriendin geen auto meer bijkopen ivm plaatsgebrek en dacht dan om de blast in te ruilen voor een twister (of verkopen en daarvan een twister kopen).Enkel wil ik nu van iemand die de 2 heeft of heeft gehad,weten of dit een goeie switch zou zijn.Of is de twister eerder een leuke wagen voor erbij maar zou ik bij een ruil achteraf spijt kunnen hebben?


ehhhh jij bent mooi onder de duim.
ik heb er voor 1 dat weet je he?

een twister met 1.6kg is super scheuren hoor met 70km per uur... ik kan het weten

Ik zou het moeilijk vinden om te kiezen. De Twister is een leuke, relatief onderhoudsvrije auto, en kan met een sterkere setup ook hard, zoals poebe aanhaalt. Maar de 4WD van de Blast kan het vermogen wel beter op de weg kwijt. Als ik echt zou moeten kiezen tussen 4WD en 2WD, zou de balans net naar 4WD doorslaan, vanwege de betere grip in de meeste omstandigheden. Maar ik ben erg blij dat ik niet hoef te kiezen, want ik zou wel met pijn in mijn hart dan afstand doen van het Twistertje. :(
 
Mjaah tis niet alleen dat,huis verbouwen enz... dus moet het even wat minder.
Binnen een maandje ofzo trekken we erin dus dat heeft voorrang :)
Ik weet inderdaad dat je er een te koop hebt.
Maar zie jou niet direct een ruil doen met mijn blast :) moet ik deze eerst nog verkopen,maar ben een beetje bang dat ik er spijt van krijg want op zich vind ik het een leuke auto,alleen mis ik wat snelheid en misschien wil ik ook wel eens dat "tricky" gedoe van een 2wd hebben.
De team c jekyll zag ik ook staan op conrad,lijkt me ook wel wat.

geen belang bij een blast dat wist je ook al ;)
 
Back
Top