Alpha f850 of alpha s852

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ymro, 18 mrt 2013.

  1. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Kan dat niet met koud weer dan?
    Als ik hem voor verwarm moet het geen kwaat kunnen toch?
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het is niet aan te raden als je lang plezier van je motor wil hebben , het hoe en waarom is al veelvuldig uitgelegd in bergen soortgelijke topics.
     
  3. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Jaa had het al gezien. Wacht wel eff tot het 10 graden is haha.
    Gr
     
  4. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Moet er onder een turbo glowplug ook een ringetje?
    In de verpakking bij de plug zat namelijk geen ringetje
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Turbo pluggen hebben geen ring , die maken gebruik van de conische passing.

    Bekijk je plug maar eens goed....
     
  6. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Okee dank je.
    Nu ben ik ook nog aan het kijken voor ee lipo als ontvanger accu.
    Welke zal ik daar voor moeten nemen en kan ik die direct in me ontvanger drukke?
    Ik hoorde dat je met 2 stuks een hwle dag kan rijden.
    En het beter en betrouw baarder was dan de normalen accus.
    Ik heb nu 5 stuks 1600 accutjes.

    Het probleem is dat ik me accus die ik nu heb ook moet opladen.
    Alleen kan ik geen lader vinden die aangeeft of deze vol of leeg is. En ik wil er meerdere te gelijketijd opladen als dat kan.
    Gr ymro
     
  7. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Voordeel van een Lipo, of een Lifepo accu is dat deze een constante hogere stroom geven waardoor je servo's constanter werken en niet "minder" worden naarmate de NiMh accu leger wordt.

    Voor Lipo en Lifepo heb je wel een geschikte lader nodig en advies is om deze accu's altijd gebalanceerd te laden.

    Voor een Lipo heb je daarnaast High Voltage servo's nodig (Lipo geeft 7,4 volt), of een voltage regulator. Ik heb ook diverse mensen gehoord die gewoon met Lipo op normale servo's rijden en dat schijnt ook goed te gaan, voor hoe lang...dat is de vraag. Daarnaast moet je even controleren of je ontvanger het hogere voltage aan kan.

    Voor Lifepo heb je daarentegen geen High Voltage servo's nodig (Lifepo geeft 6,6 volt...vergelijkbaar aan NiMh). Lifepo heeft dezelfde voordelen als Lipo terwijl je niet direct geld hoeft uit te geven aan andere servo's of een voltage regulator. Ook bij Lifepo geldt dat je een lader moet hebben die deze gebalanceerd kan laden en je check voor de zekerheid ook of je ontvanger 6,6 volt aan kan.

    Daarnaast voor zowel Lipo als Lifepo moet je goed op de afmetingen letten, deze zijn vaak anders dan NiMh en dat wil nog wel eens problemen geven dat ze niet in je auto passen.
     
  8. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Okee dus het is gewoon verstandiger om lipo te gebruiken in ontvanger.
    Of kan ik gewoon me oude accus blijvenrijden in een wedstrijd en om het half uur vervangen?
    Want zo tehoren zal het allenaal wel duur zijn
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het is geen vereiste om Lipo of Lifepo te gaan zoveel verschil zal je niet merken, zeker als je nog geen wedstrijd ervaring hebt...in jou klasse gaat het om seconden en niet om tienden van seconden.

    Daarnaast rijdt volgens mij minimaal de helft van de rijders nog steeds gewoon lekker op NiMh en ze zijn er zeker niet langzamer op geworden. Je hebt 5 humppacks, daar kom je makkelijk de dag mee door. Ik zou lekker (in ieder geval het eerste jaar) op je NiMh humppacks blijven rijden.

    PS: Als je nu zou overstappen zou ik voor LiFePo gaan en niet voor LiPo.
     
  10. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Betekend dit dat je vijf losse accus hebt van 1,2V dus penlite`s die je in een houder steekt?
    Zo ja, dan meteeen iets anders kopen...
    Een accupakket van 6Vhoeft niet duur te zijn (20euro max)
    En dan een gewone accu pakken en geen Life of Lipo ivm de kosten van de lader, aangezien je de kosten laag wil houden.
     
  11. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Super dankjewel.
    Dan blijf ik nog eff op me oude humppacks rijden
    Nu even wachten tot het 10 graden is en dan me nieuwe motor inrijden!
     
  12. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Ook belangrijk mocht je over willen schakelen op lipo is zeker weten dat niet alleen je servo's er tegen kunnen maar ook de ontvanger van je zender.
    Anders zeker een voltage regelaar er tussen zetten.
     
  13. ymro

    ymro

    Lid geworden:
    5 nov 2012
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Almere
    Okee dankjewel. Ik denk wel dat ik verlopig nog met deze accus rij.
    Kost wel aardig iets zag ik.
    Bedankt
     

Deel Deze Pagina