KMP/Esm fw-190

ga je ook een bouwverslag bijhouden? ik heb hem ook besteld bij Erik trouwens

Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd :) (De mijne heeft een ruim een half jaar in de bestelling gestaan)
Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.

Succes met de bouw.
 
Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd :) (De mijne heeft een ruim een half jaar in de bestelling gestaan)
Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.

Succes met de bouw.
Ja ik heb er ook eventjes op gewacht, maar ze waren eind maart begin april weer binnengekomen, hoe uitgebreid ga je hem maken? cockpit ect?
en wat voor motor ga je gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb er ook eventjes op gewacht, maar ze waren eind maart begin april weer binnengekomen, hoe uitgebreid ga je hem maken? cockpit ect?
en wat voor motor ga je gebruiken?

Dit is mijn bedoeling:
Motor: ASP 160 Twin met onboard glowsystem en 16x8 prop
Servo's: 7x SM-S4315M Analog (15.1 kg / 0.17 sec / 61 gr)
Ontvanger: AR12120 12-channel met 2 x Life 6,6V
Retracts: ESM elektrisch v3 serie

Met deze set up hoop ik tussen 6 á 7 kg uit te komen.

Mocht de motor het makkelijk aankunnen dan heb ik nog een full-scale cockpit met piloot liggen. Deze ga ik er dan later pas inzetten.

Wat wordt jou set up ?
 
Dit is mijn bedoeling:
Motor: ASP 160 Twin met onboard glowsystem en 16x8 prop
Servo's: 7x SM-S4315M Analog (15.1 kg / 0.17 sec / 61 gr)
Ontvanger: AR12120 12-channel met 2 x Life 6,6V
Retracts: ESM elektrisch v3 serie

Met deze set up hoop ik tussen 6 á 7 kg uit te komen.

Mocht de motor het makkelijk aankunnen dan heb ik nog een full-scale cockpit met piloot liggen. Deze ga ik er dan later pas inzetten.

Wat wordt jou set up ?


Ik ben nog erg aan het twijfelen over de setup,
Zelf wil ik graag een fullscale cockpit incl piloot,
persoonlijk vind ik de Laser engine ook erg mooi, en na mijn weten lopen ze ook erg mooi.
maar volgens mij is de ASP 160 Twin inderdaad ook een erg mooie motor, en wellicht is dit ook iets voor mij.
Voor de retracts kies ik denk ik voor de Lado, dit omdat ik vernam dat er wat problemen waren geweest met de v3 versie van esm.
Verder vlieg ik met een Futaba T14SG zender, en momenteel vlieg ik met een Sundowner 50 van Hangar 9.
Trouwens waar heb je deze motor gekocht?

Retracts RS333 74° - Lado by E-Retract
 
Ik ben nog erg aan het twijfelen over de setup,
Zelf wil ik graag een fullscale cockpit incl piloot,
persoonlijk vind ik de Laser engine ook erg mooi, en na mijn weten lopen ze ook erg mooi.
maar volgens mij is de ASP 160 Twin inderdaad ook een erg mooie motor, en wellicht is dit ook iets voor mij.
Voor de retracts kies ik denk ik voor de Lado, dit omdat ik vernam dat er wat problemen waren geweest met de v3 versie van esm.
Verder vlieg ik met een Futaba T14SG zender, en momenteel vlieg ik met een Sundowner 50 van Hangar 9.
Trouwens waar heb je deze motor gekocht?

Retracts RS333 74° - Lado by E-Retract


De motor heb ik bij Hobbyking gekocht. De ASP is exact hetzelfde als de OS variant maar dan 1/3 van de prijs.
Ik heb de motor inmiddels ingelopen op de werkbank en ik moet zeggen,...... hij loopt SUPER en klinkt VOORTREFFELIJK :p
Het enige verschil is dat de afwerking misschien iets minder mooi is van de ASP,... maar wat maakt het uit, hij zit toch ingebouwd.

De cockpit heb ik rechtstreeks bij VQ models besteld.

Wat betreft de retracts: ik ben op het advies van Erik (bigplanes) afgegaan. Hij verzekerd me dat als ik 5v gebruik er totaal geen problemen zullen komen. Mocht dit wel het geval zijn dan doe ik ze alsnog upgraden naar Lado.
Ik moet ook wel zeggen dat ik na het nodig speurwerk Erik gelijk moet geven. De problemen ontstaan inderdaad "alleen" bij hogere voltage ?
 
De motor heb ik bij Hobbyking gekocht. De ASP is exact hetzelfde als de OS variant maar dan 1/3 van de prijs.
Ik heb de motor inmiddels ingelopen op de werkbank en ik moet zeggen,...... hij loopt SUPER en klinkt VOORTREFFELIJK :p
Het enige verschil is dat de afwerking misschien iets minder mooi is van de ASP,... maar wat maakt het uit, hij zit toch ingebouwd.

De cockpit heb ik rechtstreeks bij VQ models besteld.

Wat betreft de retracts: ik ben op het advies van Erik (bigplanes) afgegaan. Hij verzekerd me dat als ik 5v gebruik er totaal geen problemen zullen komen. Mocht dit wel het geval zijn dan doe ik ze alsnog upgraden naar Lado.
Ik moet ook wel zeggen dat ik na het nodig speurwerk Erik gelijk moet geven. De problemen ontstaan inderdaad "alleen" bij hogere voltage ?


Ja ik heb ook de volle vertrouwen in Erik hoor, maar sommige adviseerde om voor lado te gaan, wellicht dan misschien toch maar de V3,
De cockpit van VQ moet je zelf verven of niet?
het is inderdaad een erg mooie motor en als het 1/3 van de prijs is, dan is het zeker de moeite waard.
hier kun je trouwens piloten vinden 1/5 & 1/6 Scale Pilots - IFlyTailies

Ik ga zo nog even naar je motor kijken op internet, lijkt een een mooie keuze ook qua geld.
 
Voor de liefhebbers, een draadje van een ESM FW190 in het Duits met ASP160.
Zelfs als je geen Duits kunt lezen staat er genoeg goede foto's in om het de moeite waard te maken door te spitten.
Dit is de kist waar ik verschillende keren mee in formatie gevlogen heb, en de bouwer is een oude rot in het schaalbouwen.
Er staan veel nuttige zaken in mbt tot de motor, en kleine modificaties die de kist meer schaal maken.
Als je Frank wilt mailen, doe dat dan het liefste in het Duits, schrijvend Engels is niet zijn sterkste kant, maar een top gozer! :-)

http://www.warbirdforum.de/forum/th...3f&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1
 
Voor de liefhebbers, een draadje van een ESM FW190 in het Duits met ASP160.
Zelfs als je geen Duits kunt lezen staat er genoeg goede foto's in om het de moeite waard te maken door te spitten.
Dit is de kist waar ik verschillende keren mee in formatie gevlogen heb, en de bouwer is een oude rot in het schaalbouwen.
Er staan veel nuttige zaken in mbt tot de motor, en kleine modificaties die de kist meer schaal maken.
Als je Frank wilt mailen, doe dat dan het liefste in het Duits, schrijvend Engels is niet zijn sterkste kant, maar een top gozer! :-)

Warbirdforum | Ihnen wird der Zutritt zu dieser Seite verwehrt.

Top! bedankt!
 
Ja ik heb ook de volle vertrouwen in Erik hoor, maar sommige adviseerde om voor lado te gaan, wellicht dan misschien toch maar de V3,
De cockpit van VQ moet je zelf verven of niet?
het is inderdaad een erg mooie motor en als het 1/3 van de prijs is, dan is het zeker de moeite waard.
hier kun je trouwens piloten vinden 1/5 & 1/6 Scale Pilots - IFlyTailies

Ik ga zo nog even naar je motor kijken op internet, lijkt een een mooie keuze ook qua geld.

Volgens Erik zijn de retracts van ESM prima, als je maar niet te veel volt gebruikt.
Ik sprak pas iemand die al ruim 2 jaar met een set V2 van ESM vliegt en hij heeft hier alleen maar lof over. De ervaring zal het leren :rolleyes:

De cockpit is inderdaad een kit, je moet zelf alles nog doen.
Dit vind ik alleen maar een voordeel want je kunt het maken zoals je zelf wil en je hebt gelijk weer een winterproject-je :p

Wat ook onzettend gaaf is, is de Saito 170 r3 stermotor, deze past precies in de kap (de ASP 160 trouwens ook) en klinkt ook super ! H0WSRM4fc3s[/media] FW-190 with Saito 170-R3 20080720 - YouTube
Het is dat mijn budget het niet toelaat want anders,......

Bedankt voor de site, ze hebben mooie piloten zeg :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens Erik zijn de retracts van ESM prima, als je maar niet te veel volt gebruikt.
Ik sprak pas iemand die al ruim 2 jaar met een set V2 van ESM vliegt en hij heeft hier alleen maar lof over. De ervaring zal het leren :rolleyes:

De cockpit is inderdaad een kit, je moet zelf alles nog doen.
Dit vind ik alleen maar een voordeel want je kunt het maken zoals je zelf wil en je hebt gelijk weer een winterproject-je :p

Wat ook onzettend gaaf is, is de Saito 170 r3 stermotor, deze past precies in de kap (de ASP 160 trouwens ook) en klinkt ook super ! H0WSRM4fc3s[/media] FW-190 with Saito 170-R3 20080720 - YouTube
Het is dat mijn budget het niet toelaat want anders,......

Bedankt voor de site, ze hebben mooie piloten zeg :)


This meer of mijn vriendin het toe laat dan mijn budget haha! maar ik heb net de cockpit besteld bij VQ! nu nog eventjes motor uitzoeken, idd de Saito 170-R3 is erg mooi! klinkt ook mooi:) zal in het echt nog mooier klinken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nog niet uit mijn setup, wel V-3 van ESM, cockpit van VQ is mooi, wat is de prijs met verzenden?.
Ben zelf een fan van Saito motoren, dus ik zat te denken aan een Saito 150,deze heeft neem ik aan genoeg power voor een 1.80 mrt. kist?, heb een nieuwe thuis liggen.
Met ASP motoren zelf geen ervaring, zijn deze van goede kwaliteit en kun je deze op de 80DB krijgen?
Die 170 gaat boven mijn budget, wel heel mooi, net als die mooie piloten van Ifly, je moet voor jezelf een grens trekken wat je met een kist wilt doen, dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Vind het wel heel mooi dat er zoveel interesse in deze kist is, word vervolgd.
 
Wim, ik denk dat het "kiele-kiele" wordt met die 150. Daar ga je geen lol aan hebben, dan vliegt ie niet FW190 waardig.
Zeker niet met uitgebouwde cockpit en een full size piloot.
Die 170 zou ik niet meer kopen, de opvolger is de 200R3. Zet daar nog eens CDI op en je hebt een beer van een motor zonder kans op uitval van cylinders.
Effe doorsparen, maar dan hebbie ook wat.
Bovendien kan die 200R3 op heel veel andere 1m80 kisten gebruikt worden.
 
Leuk om te horen ! Ik heb er namelijk ook één besteld en wordt deze week geleverd :) (De mijne heeft een ruim een half jaar in de bestelling gestaan)
Het zou leuk zijn als iemand nog draadje opend met een bouwverslag.

Succes met de bouw.

Lekker verder dit draadje vullen! Houden we het levend! Ik hoop straks weer wat te vliegen met de Butcher Bird, misschien dan ook een vrijwilliger erbij met video camera. De motorkap zit er nu ook op en Heinz is aan boord met een nieuw dakje dus dat ziet er weer goed uit!

Volkert
 
Wim, ik denk dat het "kiele-kiele" wordt met die 150. Daar ga je geen lol aan hebben, dan vliegt ie niet FW190 waardig.
Zeker niet met uitgebouwde cockpit en een full size piloot.
Die 170 zou ik niet meer kopen, de opvolger is de 200R3. Zet daar nog eens CDI op en je hebt een beer van een motor zonder kans op uitval van cylinders.
Effe doorsparen, maar dan hebbie ook wat.
Bovendien kan die 200R3 op heel veel andere 1m80 kisten gebruikt worden.

Ik dacht dat de 200r3 groter was, maar niet dus.

Belangrijkste kenmerken 200 R3:

20% meer cilinderinhoud dan de FA-170R3, wat resulteert in 20% meer vermogen
Zelfde montage afmetingen als de FA-170R3, dus er is geen noodzaak om het vliegtuig aan te passen
Compleet met een 3-delige flex uitlaatsysteem voor een all-inclusive aankoop

Overzicht

De FA-200R3 is een upgrade van de FA-170R3, met 20% grotere cilinderinhoud en 20% meer vermogen wat allemaal op een lichter gewicht-resulteert in een hoog vermogen-gewichtsverhouding. Daarnaast wordt de FA-200R3 geleverd met een 3-delige flex uitlaatsysteem, De FA-200R3 is ideaal voor middelgrote tot grote vliegtuig, zoals de 120-size modellen
 
Laatst bewerkt:
Wim, ik denk dat het "kiele-kiele" wordt met die 150. Daar ga je geen lol aan hebben, dan vliegt ie niet FW190 waardig.
Zeker niet met uitgebouwde cockpit en een full size piloot.
Die 170 zou ik niet meer kopen, de opvolger is de 200R3. Zet daar nog eens CDI op en je hebt een beer van een motor zonder kans op uitval van cylinders.
Effe doorsparen, maar dan hebbie ook wat.
Bovendien kan die 200R3 op heel veel andere 1m80 kisten gebruikt worden.

Ja, even doorsparen:confused:, kost toch gauw 900Euri?
Op Youtube staat een ESM P-47 met een 180Saito en deze vliegt er prima mee., verschil met een 150 is op papier minimal, 0.3PK en de P-47 is volgens mij ook nog wat zwaarder.
Als je bij ESM kijkt geven ze een 20cc aan als voldoende:confused:, dus wat moet je nou kopen?, wil de motorkap zo veel mogelijk heel laten en ik moet op de 80DB blijven .
Heb op mijn Beaver( ook van ESM) een 20cc Zenoah zitten met 3 blads prop en deze vliegt hier mooi op schaal mee en zit net niet boven de 80db(electronisch toeren iets naar beneden gehaald) en dit is toch een behoorlijke kist.
Hoor graag nog wat adviezen:rolleyes:
 
Ja, even doorsparen:confused:, kost toch gauw 900Euri?
Op Youtube staat een ESM P-47 met een 180Saito en deze vliegt er prima mee., verschil met een 150 is op papier minimal, 0.3PK en de P-47 is volgens mij ook nog wat zwaarder.
Als je bij ESM kijkt geven ze een 20cc aan als voldoende:confused:, dus wat moet je nou kopen?, wil de motorkap zo veel mogelijk heel laten en ik moet op de 80DB blijven .
Heb op mijn Beaver( ook van ESM) een 20cc Zenoah zitten met 3 blads prop en deze vliegt hier mooi op schaal mee en zit net niet boven de 80db(electronisch toeren iets naar beneden gehaald) en dit is toch een behoorlijke kist.
Hoor graag nog wat adviezen:rolleyes:


Persoonlijk denk ik dat 20CC aan de lage kant is voor een fw190 ems kist, helemaal als je ook een cockpit en eventueel een full size pilot in gaat bouwen, Je kan het zo duur maken als je wilt.
Ik weet alleen niet hoe de rest hierover denkt
 
1crash2often Waneer kunnen we een keer bij je komen kijken :P
Of zien we een filmpje
ben erg benieuwd hoe de laser 160v vliegt.
 
Laatst bewerkt:
De Saito 120, 150 en 180 zijn allemaal hetzelfde blok, kijk maar naar de afmetingen en gewichten.
Met een paar tientjes verschil zou ik altijd gaan voor de grootste inhoud.
De 180 heb ik zelf al jaren gevlogen op een 1m80 kist (de Mustang van de avatar links), en minder is niet wenselijk, dan wordt het hangen en dwijlen.
 
Als je dan bijna 900 euro voor een motor moet geven koop dan de 35cc 7 cilinder van evolution seidel
volgens mij past dat mooi in de kap en ze zijn makelijk onder de 80 db te houden
ook is het geluid zeer aangenaam en echt radiaal
en dan heb je zeker genoeg vermogen
 
Back
Top