Eerste F5B wedstrijd seizoen 2013: 20 April in Wijk en Aalburg

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Gerben, 3 apr 2013.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hmm, een onjuiste hoogtemeting heb ik nog nooit gezien bij een UL1. Nou ja, wel eens een rare sprong in de hoogte, dat ie ineens 300mtr hoger springt, maar dan houdt ie die meetfout consequent vast voor de rest van de vlucht. In ieder geval niet dat de UL1 steeds maar zeg 50% van de werkelijke hoogte boven het startpunt aangeeft.

    Heb je een speciale overdrukromp TC? :)

    Ik heb nog wel een UL1 over om te testen, wil hem wel graag terug in Wijk dan (stuur maar PB'tje).

    Gerben
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.142
    Ik ben enkele logs gaan vergelijken en kom bij die hoogte meting uit op verschillen terwijl ik naar mijn perceptie de vluchten op vrijwel gelijke hoogte vlieg en de logger verschil maakt. Heb nu een excelfile met 4 vluchten die allemaal op zicht een gelijke hoogte hadden. Echter in de file zelf zie ik dat eentje aanzienlijk lager gevlogen is dan de rest. Ik zal eens een klein gaatje maken voor in de romp, misschien is het dan over met die "verkeerde" meting.

    En de snelheid zit er goed in, vanmorgen 1 vlucht gedaan met 12 stijgvluchten. De eerste 9 binnen de 200 seconden met 4 rakken per keer en een klein beetje tijd over. De start gaat met halfgas omdat ik zelf gooi en daar verlies ik dan nog een beetje tijd......... Het ziet er in elk geval heel goed uit........
     
  3. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Theo, als je zelf vliegt is de hoogte lastig in te schatten.
    Je zou iemand anders achter je moeten hebben staan die ziet hoe hoog je zit.
    Invliegen voor een 4 rakker doe je met de snelheden die jij kan halen, op ongeveer 80 meter.
    Ideaal zou je dan het eerste rak redelijk vlak of iets dalend vliegen.
    Je zit dan op B op 75 meter.
    Terug naar A kom je uit rond 60 meter.
    Dan B rond de 30 meter en bij A zit je op een paar meter boven de grond.

    Een videocamera kan ook al helpen als je alleen vliegt.

    GJ
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog 2 weekjes, dan kunnen we meekijken :)

    Gister nog wat gevlogen, gaat nog moeizaam. Echt lekker strak ziet het er nog niet uit, valt nog niet mee na een half jaartje vlieg-pauze. Sinds het WK had ik niet meer gevlogen, nou tot een paar weekjes geleden dan.

    Ben benieuwd hoe het gaat in Wijk, in ieder geval leuk om iedereen weer terug te zien na de winterstop, samen met een paar nieuwe gezichten. Wie nog niet eerder meegevlogen heeft, je bent van harte welkom!
    Of dat zou met een Blizzard, of om mijn part een easystar is, kom het eens proberen, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)
    (En laat eens een berichtje achter in dit draadje :) )
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.740
    Locatie:
    Waalwijk
    Tja, wie weet. Als ik tijd heb kom ik zeker even kijken. Als ik m'n motor snel binnen heb vlieg ik misschien nog wel een paar rondjes mee ;-)
    Als het net zo goed gaat als mijn EF-1 wedstrijd gisteren dan vrees ik het ergste...
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ha gezellig Johan, leuk dat je komt (ik ga ervanuit dat het lukt :) ) :)
     
  7. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.740
    Locatie:
    Waalwijk
    Wie is Johan? ;-)
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Lol, oeps, dat krijg je ervan als je op je werk 3 dingen tegelijk doet...
    Sorry Emanuel... :):)
     
  9. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Volgens mij komt iedereen uit de winterslaap :p:p:p
    Nu nog mooi weer de 20ste :cool::cool:

    Gr Frank
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Frank,
    Dat ging jij toch regelen? :):)

    Gerben
     
  11. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Ik zal 19Gr reserveren Gerben !

    Gr Frank
     
  12. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Hallo Frank,is het miss. mogelijk om tijdens mijn vluchten iets warmer en veel thermiek?
    alvast bedankt en tot volgende week zaterdag.:)
     
  13. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.670
    Locatie:
    Gelderland
    Mijn zender windscherm is net onderweg. Dus ja dan zal het weer vanaf nu vast alleen maar beter worden. Zal voor de zekerheid ook vast wat paraplu's in de auto leggen.
     
  14. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.142
    Ach, een paar vuurkorven voor de thermiek en om ons op te warmen is al voldoende..... en daar kunnen die satetjes en hamburgers en..... ook op gegrild worden......

    Zo een zenderhandschoen had ik hier nog liggen, maar kan er zelf niet echt goed mee overweg, of komt dat omdat ik de modellen zelf moet gooien en dan dat gat niet vind om mijn hand aan de zender te krijgen zodat ik kan sturen.......
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Vorig weekeind bij de lage temperaturen met zenderhoes gevlogen, ging eigenlijk best goed, maar dat was dan met een pult-zender. Moest even aan het idee wennen maar viel me alles mee.
    Met een hand zender lijkt het me inderdaad lastiger...

    Gerben
     
  16. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    mag je de avond van tevoren eigenlijk bruine bonen eten voor thermiek aan het a-rak of is dat doping?
     
  17. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Arme coach die achter je moet staan.....

    GJ
     
  18. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Die hoort mee te doen, samen als een 'team' thermiek genereren...hmm nu snap ik ineens waarom de Duitsers met 4 man achter het A-rak staan...
     
  19. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.670
    Locatie:
    Gelderland
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.142
    Hey hey, dat mag niet, dat is straalaandrijving (pulsjet), we mogen alleen electrische aandrijving........
     

Deel Deze Pagina