Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb mn XO-1 wielen en de 17 mm wielmeenemers binnen en natuurlijk een paar foto's voor jullie;
full


full


full


full


full


De wielen zijn maar iets hoger dan de standaard wielen en balloonen voor zover ik heb gezien niet (opzich wel logisch als ze 180 kmh aan kunnen). Ze rijden erg fijn alleen even wennen met grip bij sturen en gas loslaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!
Ik zou alleen wel de preload van je shocks halen als je alleen onroad rijdt.
Nu zal hij sneller omvallen in bochten..
 
Ziet er gaaf uit zo met die banden. Maar ik zou de preload er juist in laten zitten. Ik heb gisteren met en zonder preload, en zonder is de vering veel te slap. En aan de ductape te zien ligt hij wel vaker op zijn rug.
 
Offroad is dat fijner ja, alleen onroad wil je dichter bij de grond zitten, dat is stabieler.
Met meer preload word de auto ook smaller, en komt de COG hoger, waardoor hij onroad in een snelle bocht sneller om zal vallen..
Maar gewoon proberen.
 
Onroad moet je stuggere vering hebben dan off road. De mijne vloog meteen op zn kant zonder die inleggers voor de vering. Zodra ik iets te enthousiast corrigeerde ging hij weer.
 
Bedankt voor de tip, ik zal het proberen. Ik vond de auto wel erg fijn rijden toch met de preloads. Helaas slipte de auto vandaag op nat asfalt bij een speedrun en knalde tegen een bankje, gelukkig viel de schade mee; een gebroken achter wiel drager (of hoe dat ook het in het nederlands) maar deze wordt morgen waarschijnlijk vervangen door een rpm variant.
 
Slim, alles van kunststof wat kapot gaat bij traxxas vervangen voor rpm.

Ik snap dat de auto zo laag mogelijk moet zijn ivm wind, maar rijden met een rc hobbelpaard met 60+km/h is ook niet snugger. Gewoon kijken wat je fijner vind. Rpm bumper afplakken en naar beneden laten wijzen wordt vaak gedaan. Maar die moet je wel hebben dan....
 
Van die bumper was ik ook van plan (dan met de t bone racing variant). Maar die bumper en wheelie bar heb ik 2/3 weken geleden besteld en zijn nog steeds niet binnen, even afwachten dus.
 
Ik moet nog tot na t weekend wachten op mijn lipo's. Maar serieus 2,5weken geleden? Waar heb je ze besteld dan? Hier in nl is net zo duur als je de verzendkosten meetelt.
 
Ik had mn rustler met de bumper en wheelie bar bij toemen besteld en de bestelling werd in 3 delen geleverd; eerst mn rustler (gewoon na 1 dag, sinds vandaag de bumper en wheelie bar en er komt nog een lichtset aan en een lader (die waren ook niet op voorraad)). Ik heb inmiddels alles om te rijden (en om de auto te beschermen) dus erg veel maakte het niet uit.
 
traxxas rustler vxl probleem met een yellow rc brushless set

hallo ik zit met een probleem ik heb een combo set van yellow rc
10.5 turns ik zit nu met een probleem of het ligt aan de zender of dat setje
naar 1x vol gas te hebben gereden met de auto is ie daarna bijna niet meer voor uit tegaan ik snap dr niks meer van mis kunnen jullie mij helpen mvg kevin
__________________
 
Wat voor accu heb je? Kan namelijk zijn dat je accu niet vol is en dan springt de esc in actie (bij lipo's). Of dat de standaard instellingen niet goed staan om kei hard te gaan.
 
Wat voor accu heb je? Kan namelijk zijn dat je accu niet vol is en dan springt de esc in actie (bij lipo's). Of dat de standaard instellingen niet goed staan om kei hard te gaan.

Even een vraagje, heb je een idee wat je hier nu probeert te zeggen? Een esc kan niet in actie springen. Ik vermoed dat je bedoelt dat de lipo saver, die in de ESC ingebouwd kan zijn, door de lage spanning, de ESC uitschakelt om te diep ontladen van de lipo te voorkomen. De ESC zelf is gewoon de snelheidsregelaar (Electronic Speed Control). Dat is een algemene term, die weinig zegt over wat voor extra beveiligingen die heeft, etc.

Het is fijn dat je wilt helpen, maar ik zou je aanraden om je eerst wat meer in alles te verdiepen, en dan met name in de juiste termen. Als je op deze manier iemand probeert te helpen, vrees ik dat de persoon in kwestie er daarna eerder minder van zal snappen dan voor die tijd. ;)
 
Even een vraagje, heb je een idee wat je hier nu probeert te zeggen? Een esc kan niet in actie springen. Ik vermoed dat je bedoelt dat de lipo saver, die in de ESC ingebouwd kan zijn, door de lage spanning, de ESC uitschakelt om te diep ontladen van de lipo te voorkomen. De ESC zelf is gewoon de snelheidsregelaar (Electronic Speed Control). Dat is een algemene term, die weinig zegt over wat voor extra beveiligingen die heeft, etc.

Het is fijn dat je wilt helpen, maar ik zou je aanraden om je eerst wat meer in alles te verdiepen, en dan met name in de juiste termen. Als je op deze manier iemand probeert te helpen, vrees ik dat de persoon in kwestie er daarna eerder minder van zal snappen dan voor die tijd. ;)
Hij zal inderdaad waarschijnlijk de LiPo-saver bedoelen die ingebouwd zit in de ESC.
 
Ik kon niet op de naam komen, en aangezien de liposaver er bij de meeste in de esc zit noemde ik het esc. Ik zal wel voort braaf zwijgen.....!
 
Mijn "electonika" van de auto doet ook raar, gisteren heeft de auto door een plas water gereden. Hij gaat gewoon aan maar heeft geen kracht meer. Los van de grond balloonen de achterabanden gewoon, maarr op de grond kun je hem bijna lopend inhalen. Zou het probleem bij de motor of iets anders zijn?
 
Ik kon niet op de naam komen, en aangezien de liposaver er bij de meeste in de esc zit noemde ik het esc. Ik zal wel voort braaf zwijgen.....!

Je hoeft echt niet te zwijgen, maar neem af en toe iets meer de tijd om een antwoord na te lezen, en te bedenken of iemand anders het ook direct zou kunnen begrijpen wat je probeert uit te leggen. Je zal je eigen zinnen wel precies 100% begrijpen, maar af en toe kan het voor anderen wat cryptisch overkomen. En dan heb ik het niet over een letter verkeerd hier en daar, meestal kunnen we daar nog wel overheen lezen. ;)
 
Back
Top