KMP/Esm fw-190

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door 1crash2often, 5 mei 2012.

  1. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ja dat is ook weer waar, wat zijn er tegenwoordig toch mooie motoren te koop, jongensdromen komen uit. :)
     
  2. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    daar gaat me geld haha, maar een prachtige motor inderdaad,
    jammer dat er weinig vlieg filmpjes te vinden zijn op youtube
     
  3. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Dit is wel grappig,.... maakt niet uit waar en op welk forum je kijkt er is ALTIJD een discusie over welke motor te gebruiken.

    In eerste instantie wilde ik voor een RCG26 (benzine) gaan maar dat werd sterk afgeraden. Het enige wat goed is is een 30cc benzine ??? Na wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat het makkelijk haalbaar is met een RSG26. Het is maar net wat je wil.
    Wil je graag een snelheidsrecord halen,.. dan moet je echt minimaal voor een 30cc benzine of 1.80 methanol gaan.
    Wil je graag schaalvliegen dan kan je ook voor een 26cc benzine of een 1.20 methanol gaan.

    Uiteindelijk heb ik m'n keuze gemaakt op een ASP 160 twin, dit is krap een 20cc motor.
    Vandaag heb ik het draadje van een ESM FW190 in het Duits met ASP160 (via Robke) eens goed gelezen en hier zijn de reactie's zeer goed over de ASP 160 twin.

    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik erg benieuwd ben naar het vermogen van de ASP 160 twin in de ESM FW-190.
     
  4. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Welke servo's gebruiken jullie?

    ik weet dat één iemand deze gebruikt: 7x SM-S4315M Analog (15.1 kg / 0.17 sec / 61 gr)
     
  5. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Futaba 9202 op ailerons, 3050 op flaps, 9351 op ri-roer.

    Volkert
     
  6. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb evt. een goedlopende Saito 182 twin (30cc) in de aanbieding als deze in je kist past

    Specifications:
    Displacement: 29.98cc
    Bore: 28.2mm
    Stroke: 24mm
    Practical RPM: 2,000 ~ 10,000
    Weight: 1,040g
    Prop: 15 x 8 ~ 17 x 8in
    Cylinder: 14.99cc x 2 AAC
    Power: 2.5HP

    PB maar als je interesse hebt.

    Groeten, Ralf
     
  7. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Maar die ASP160 is toch ruim 26cc?
     
  8. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    hoeveel vraag je hiervoor?
     
  9. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Tot welke maat past er onder de kap van de FW190 ?
     
  10. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Haarlem
    sorry off topic
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  11. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Dat dacht ik ook. Maar,... als je de specificaties van de ASP 120AR er naast legt dan zie je dat je niet zomaar de 2 cilinders bij elkaar op kan tellen.
    Wat je zegt klopt,.. het is opgeteld 26cc. Het vermogen is niet hetzelfde als een 1 cilinder 26cc.

    Spec. ASP 160 twin
    Displacement: 12.8x2
    Bore: 26.50mm
    Stroke: 23.2mm
    Suggested prop: 15*8
    RPM: 2,000 ~ 9,000
    Weight: 1265g

    Spec. ASP 120AR
    Displacement: 19.96
    Bore: 30.40mm
    Stroke: 27.50mm
    Suggested prop: 15*8
    RPM: 2,500 ~ 11,500
    Weight: 888g

    Ik ben ook erg benieuwd hoe de FW-190 zal vliegen met deze motor.
     
  12. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Zojuist de FW190 binnengekregen! wat een monster van een vliegtuig, Prachtig!
     
  13. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Mooi :p
    Veel succes met de "bouw"
    Het zou leuk zijn als je dit draadje verder aanvult met jou bouwverslag.

    Mijn FW190 is nog onderweg.
     
  14. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Bedankt, Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen via het forum.
    Ben alleen nog steeds niet uit welke motor ik ga nemen.
    één ding kan ik je zeggen, hij is echt prachtig!
     
  15. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Ik moet ook zeggen dat ik erg benieuwd ben. Ik hoop dat ik hem begin volgende week mag ontvangen.

    Wat je motor betreft: het is altijd lastig om een motor te selecteren waarvan je niet weet hoe hij zal vliegen. Als je echt safe wil zitten kan je kiezen voor een DLE30 (benzine) of een Saito of ASP 180 (methanol) Over deze 2 motoren in combinatie met ESM FW190 lees je eigenlijk altijd positieve reacties.
    Wil je echt iets bijzonder dan zal je een gok moeten wagen en gaan voor een Laser V of een ASP/OS twin of een Saito stermotor.

    Hier kan je ook heel veel info vandaan halen http://www.rcuniverse.com/forum/m_6423301/tm.htm
     
  16. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Wat vinden jullie van een os-max GT-33 voor de FW190?


    Mix olie / benzine: 1:30
    Breedte: 80 mm
    schroefdraad as: 5/16 "-24 UNF-2A
    Dist-Cmd-gaten langs: hoog 54 mm
    Carburateur: WT1024
    totaal gewicht ca.: 980 + 140 g uitlaat
    hoogte ca. : 161 mm met de bougie
    Bef-hole diameter: 5,7 mm
    snelheidsbereik ca.: 1800 tot 8000 omw / min
    Boring: 36 mm
    Dist-Cmd-gaten aan de overkant: 70 mm
    Cilinderinhoud: 33 cc
    Vermogen kW (pk) bij : 3,9 (5,5) 7000 r / min
    Aanbevolen propeller: 18x8-20x10 "
    Lengte tot hub: 155 mm
    Slag: 32,4 mm

    [​IMG]
     
  17. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Sorry,... dubbel geplaatst
     
  18. wimgo

    wimgo

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    48
    Locatie:
    ewijk
    Heb de mijne woensdag opgehaald bij Erik, complete met V-3 en schaalspinner.
    Ziet er heel mooi uit, misschien dat ik wat met de airbrush ga spelen en hier en daar wat veranderingen maak ik de kleurstelling.
    Motor word een saito 150-of 180, denk wel dat het een 180 word na jullie advise:rolleyes:
    Ga nog niet direct met de bouw beginnen, ben nu bezig met de P-51D van ESM, ook mooi:).
     
  19. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
  20. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Vandaag m'n nieuwe zender opgehaald. Ik kwam een paar kanalen tekort op m'n DX8. Dit heeft me doen besluiten om eens goed te investeren in een zender waar ik voorlopig goed mee voorruit kan.

    Dit heeft verder niets met de FW-190 te maken maar ik wilde dit even delen :p

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina