KMP/Esm fw-190

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door 1crash2often, 5 mei 2012.

  1. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle

    Nice
     
  2. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Ik zie trouwens op sites het volgende idee om bijvoorbeeld je schakelaars/ontvanger te verbergen.
    Met een heel dun mesje zou je de gunhood kunnen verwijderen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Na aanleiding van mijn bovenstaande bericht, ik vraag mezelf af hoe ze deze kap er zo mooi af krijgen, met een warm gemaakt stanleymes?
     
  4. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Tja en nu is het bouwen toch echt een beetje begonnen, cockpit is besteld bij vqwarbirds en is onderweg.
    Verder zal mijn keuze waarschijnlijk vallen op een dle 30cc.
    Zojuist heel erg voorzichtig met een standleymes zoals op bovenstaande foto's de gunkap eraf gesneden.
    Hier zal ik straks mijn schakelaars en waarschijnlijk mijn ontvanger plaatsen.
    Het was even erg spannend aangezien de kap niet mag scheuren, maar met enig geduld is het gelukt.
    Morgen als ik tijd heb maar eens even iets balsa/hout halen om wat schotjes te maken ter versteviging zoals op de fotos.
    Met nadruk mocht ik tijd hebben want ik doe nog een studie naast mijn fulltime baan.
    Mocht er iemand vragen of tips hebben let me know.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
  5. juweeltje

    juweeltje

    Lid geworden:
    15 aug 2011
    Berichten:
    1.248
    Locatie:
    Belgium an t' zeeken
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Dat was wel een heel kort vluchtje , vraag me af of hij eerder heeft gevlogen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Hij maakt in elk geval niet genoeg snelheid tijdens het opstijgen. Is ook een knollenveld volgens mij, misschien dat hij daarom snel omhoog wil.

    Volkert
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2013
  8. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Trouwens, wel een heel mooie motor, die OS.

    Silvo, had je trouwens die Spitfire ook gekocht?

    Volkert
     
  9. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Hoi volkert, mijn keuze is niet op de spitfire gevallen, ik twijfelde erg tussen de spitfire en de fw190. Os max is volgens mij idd een erg mooie motor, had jij trouwens ook de gunhood of hoe je het ook wilt noemen open gemaakt?
     
  10. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Nee, ik wist niet dat dit los kon. Jammer want achteraf gezien is dat een mooi plekkie voor schakelaars e.d.

    Ik zat er eventueel over te denken nog een kit te kopen. De FW-190 was mijn eerste warbird dus een hoop te leren. Een 2e kan ik dan in alle rust opbouwen, eventueel met een heel ander kleurenschema.

    Volkert
     
  11. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Zou je dan ook voor de zelfde setup gaan? Laser motor ect?
    Dit is ook mijn eerste warbird, ik wacht momenteel op mijn cockpit en gunhood slotje.
    En nog even aan het oriƫnteren naar een motor, osmax of dle enz...
    Ook moet ik iets verf hebben, waar bestel jij je verf?
     
  12. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Even terugkomend op je motorkeuze,.... ik denk niet dat de DLE onder doet voor de OS Max. Ik weet niet wat de OS moet kosten maar het zal altijd meer zijn dan een DLE.
    Ik vlieg nu al enige tijd met een DLE 20 en ik moet zeggen, het is echt een super fijne motor. En heel betrouwbaar !
    Bij bigplanes is er nu ook een 38cc 4 takt benzine motor,... is dit misschien iets ?
    38cc - NGH 4-stroke / 4-takt

    Ik heb mijn FW-190 trouwens nog niet in huis :( ik hoop echt dat die deze week bezorgd wordt.
     
  13. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Is de NGH 38CC / 4Tak niet een beetje over sized?
     
  14. raesi01

    raesi01

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Ameide
    Het zal ongeveer overeenkomen met een RCG 32cc 2 takt benzine en is iets meer dan een 180 4 takt methanol. Met de juiste prop denk ik dat dit wel een geschikte motor zou kunnen zijn.
    Qua gewicht is de motor wel goed, 1295 gr. (zonder uitlaat en ontsteking)
    Bijna iedereen moet lood (dood gewicht) in de neus toevoegen om de COG goed te krijgen !
    Ik weet niet hoe de motor in de kap past ?
     
  15. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    @Silvo, ik zou exact dezelfde setup erin zetten (overzetten feitelijk dus). Ik ben tot nu toe heel tevreden over de Laser (en de service/support) en wat ik zo lees is er geen reden dat dit anders zou worden.
    Voor nu ga ik lekker vliegen en met deze kist lekker aankloten. Als romp/vleugels goed blijven kan ik altijd op een gegeven moment deze romp strippen en opnieuw opbouwen of deze doorverkopen en een nieuwe kopen. Dat kost niet zoveel (meeste geld zit in motor/onderstel/servos etc).

    Ik ben geen expert in verf,mijn gedachte zou zijn het bij een lokale autospuiter te laten mengen in een spuitbus. Dat gaat tot nu toe goed voor mij.

    Volkert
     
  16. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Goede keuze gemaakt dus:) leuk!
     
  17. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Maken jullie ook gebruikt van een Power distributie systeem "Blue-Box 8-16", ik zit hier aan te denken, echter vraag ik me af hoe jullie alles hebben voorzien van voeding zodat alles geborgd is.
    Blue-Box 8-16 (Low Voltage 6V systeem)

    Ik heb trouwens gisteravond het gedeelte onder de gunhood een likje verf gegeven, toch even iets mooier als je hem straks een keer opendoet, nu nog even wachten op de cockpit ect.
    Wachten duurt soms lang....
     
  18. juweeltje

    juweeltje

    Lid geworden:
    15 aug 2011
    Berichten:
    1.248
    Locatie:
    Belgium an t' zeeken
    Ik gebruikt in mijn esm f8f eren kerk maxbec 2, waar 2batterijen kan aangesloten worden,en je de uitgangsspanning kan instellen.
    Een powerbox is een pak duurder,voor enkele snufjes meer.....tja, een kwestie van hoe ver wil je gaan.....
     
  19. Silvo2011

    Silvo2011

    Lid geworden:
    11 jan 2012
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Wezep/Zwolle
    Ik neem aan dat je deze hebt [​IMG]
     
  20. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    Ik gebruik als ontvangeraccu een 1500 LiFe pakket met een stepdown naar 5,5V. Volgens mij is dat betrouwbaar genoeg. Volgens mij is een powerbox oid niet nodig voor zo'n kistje en het is allemaal extra gewicht. Leuk als je een 20kg kist hebt....

    Over stroom ed gesproken, ik heb net alles weer opgeladen na vier vluchten:
    - ontvanger accu: 485 mAh
    - bijgloeiaccu: 350mAh (wordt ook gebruikt bij het starten).

    Hiermee lijk ik ruim voldoende aan boord te hebben voor 6+ vluchten, wat de doelstelling was.

    Wel wat anders dan electrisch vliegen (35mAh per vlucht)!

    Volkert
     

Deel Deze Pagina