Brandstof clubwedstrijden Mach 2013

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Velox, 17 mrt 2013.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.798
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb nooit beweerd dat het een trage motor is, bij de AMCA hebben we er 2 seizoenen mee gereden en sommige mensen zijn er zelfs sneller door gaan rijden dan met hun dure motoren.
     
  2. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Sterker nog, nu we in 2013 bij de AMCA álle club races OPEN hebben gemaakt, resteerde er geen andere keus dan de motoren vrij te geven. En ... wat denk je? Juist, de meesten rijden nog steeds met de N21-5T ...
     
  3. mugen666

    mugen666

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    35
    Locatie:
    arnhem
    club wedstrijden

    open races???? bij de amca ik kan zo meedoen als ik niet bij geen club lid bent???


    dus ik mag bij jullie ook met een 7 poorter rijden??
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.798
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom wil je nergens lid zijn en tegelijk wel de voordelen van een clublid willen hebben? Ik had je ook al aangegeven dat je in deze status geen Promo mocht rijden en toch schrijf jij je in als Promo rijder. En dan kom je ook niet eens opdagen.....
     
  5. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
  6. mugen666

    mugen666

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    35
    Locatie:
    arnhem
    rijden

    het was me toch iets te koud ???

    graag antwoord op mijn vraag ???

    klopt dat ik mij bij de promo had ingeschreven maar ze hadden me ingedeelt bij de club klassen
     
  7. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Te koud en geen zin?
    Is het wel zo netjes om je even af te melden. Zodat de WL ook weet waar ze aan toe zijn qua deelnemers.

    En ja, zoals als Roelof als zei, als je geen lid bent van een NOMAC club, mag je ook niet meedoen aan de Promo.
    als je dan toch wordt toegelaten omdat men niet weet van hoe of wat, dan is dat je geluk.
    Maar dat zal zeker in houden, dan in de loop van het seizoen, het sectie bestuur te weten zal komen dat je geen lid ergens bent, en dus uit de tussenstand gehaald zal worden.

    je vraag; moet je een mail sturen naar AMCA
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.798
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist, al 2x eerder hebben we bij de Promo resultaten moeten schrappen wegens het geen lid zijn bij een NOMAC club. En dat je geen club wilt supporten maar wel graag van de mogelijkheden gebruik wilt maken is een verkeerde instelling.

    Maar OK

    [mod]Nu weer ontopic over de clubrace bij de MACH[/mod]
     
  9. Sjuul

    Sjuul

    Lid geworden:
    3 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Neer, Limburg
    Wanneer beginnen de wedstrijden? Wil graag eens komen kijken.
     
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Volgens mij was de 1e clubrace wel een redelijk succesvolle te noemen!
     
  12. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Volgens mij ook.
    was gezellig en zeer sportief en het weertje deed gelukkig ook mee.
    Toppertje allemaal !
     
  13. Mach Heemstede

    Mach Heemstede

    Lid geworden:
    15 apr 2013
    Berichten:
    4
    Het was inderdaad een zeer geslaagde dag, met een deelnemers aantal wat we al sinds tijden niet meer gezien hebben.

    Hieronder een leuk verslag van de BC2 van afgelopen weekend, geschreven door John Rusman:

    De eerste Open Club wedstrijd op 24 maart moest helaas wegens Siberische omstandigheden worden afgelast, maar de tweede wedstrijd zou met prachtig voorjaarsweer worden verreden, althans zou luidden de weersvoorspellingen. Helaas bleek het toch iets anders te worden, want zowel zaterdag- als zondagmorgen regende het en moest er gewacht worden tot twaalf uur alvorens er met rijden begonnen kon worden.

    De regels klasse 1 op 10 waren maar op een paar punten gewijzigd. De belangrijkste waren het minimum gewicht (voor 2013 1650 gram) en de nieuwe Hipex Uitlaat. De regels voor de klasse 1 op 8 werden ook gewijzigd, waarvan natuurlijk de belangrijkste die van het toestaan van een 5 poorten motor in combinatie met de Hipex uitlaat was. Daarnaast werd ook het gewicht verlaagd tot 2400 gram voor een vierwiel aangedreven auto en 2300 gram voor een tweewiel aangedreven auto. In het weekend vooraf werd al duidelijk dat de 5 poorten motor een stuk sneller was dan de 3 poorten motor en de auto’s weer echt als 1 op 8 auto’s gereden konden worden. Er werd dik onder de 16 seconden gereden door de snelste rijders. De verwachtingen waren hoog gespannen.

    Voor deze tweede wedstrijd schreven zich 13 rijders in voor de 1 op 8 klasse en 16 voor de 1 op 10 klasse. Bijna 30 inschrijvingen! De groei zit erin. Het wedstrijdformat bestond uit 3 kwalificaties van 5 minuten met voor beide (!!) klassen een halve finale van 20 minuten en een finale van 30 minuten. Vanwege de regen begon de wedstrijd om 12.00 uur en duurde tot 16.30 uur. De wedstrijdleider (Hugo Keller) had voor voldoende sleutelpauzes verzorgd.

    De klasse 1 op 8:

    In deze eerste wedstrijd van het seizoen mochten we een aantal bekende gezichten uit voorgaande jaren verwelkomen. Richard Keur, Hans Dokman en Marco Verkade gaven weer acte de presence, terwijl Randy van den Berg de overstap van de 1 op 10 naar de 1 op 8 klasse heeft gemaakt. We hopen natuurlijk, dat nog veel meer 1 op 8 rijders zich gaan (terug) melden, want het zijn weer echt snelle (en toch stille) auto’s geworden.

    In de kwalificaties werd al duidelijk dat de strijd aan de kop zou gaan tussen Martin Zevenhoven (15,096 seconden voor de snelste ronde), Rchard Keur en Stanley Bauer, op enige afstand gevolgd door Marc Meijer, die nog met een 3 poorten motor reed, Hans Dokman en Ron Veger. Zij wisten zich rechtstreeks te kwalificeren. In de halve finale, waarin om de laatste vier plaatsen voor de finale werd gestreden, ging deze strijd vooral tussen Arie van Gool en Jan Schelling. Met een voorsprong van 10 seconden wist Jan te winnen. Marco Verkade en Kees Boots met 2 en 3 ronden minder wisten zich eveneens te plaatsen voor de finale. Freek van Delft en Randy van den Berg kwamen nog wat tekort en Pasquale Cagliardi had gewoon een pechwedstrijd en moest de strijd voortijdig staken.

    De finale werd een titanenwedstrijd tussen Martin Zevenhoven en Richard Keur. Jammer was dat Stanley Bauer al vroeg moest uitvallen. Het was voortdurend stuivertje wisselen. Tegen het einde van de finale ging het voor Martin mis, want zijn voorbanden waren volledig versleten en moest hij het echt kalmer aan gaan doen om überhaupt de finish te halen. Het verschil op de streep was 14 seconden!! Marc Meijer reed met zijn 3 poorten motor een zeer regelmatige race en wist op een keurige derde plaats te finishen. Jan Schelling klom van de zesde naar de vierde plaats, Hans Dokman wist zijn 5e plaats te houden, Arie van Gool werd zesde en Kees Boots zevende. Stanley Bauer viel dus helaas uit en werd 8e. Ook Ron Veger (9e) en Marco Verkade (10e) moesten voortijdig de strijd staken.

    De uitslag was als volgt: 1 Richard Keur (110 ronden), 2 Martin Zevenhoven (110 ronden), 3 Marc Meijer (105 ronden), 4 Jan Schelling (102 ronden), 5 Hans Dokman (101 ronden), 6 Arie van Gool (95 ronden), 7 Kees Boots (88 ronden), 8 Stanley Bauer (19 ronden), 9 Ron Veger (13 ronden),10 Marco Verkade (7 ronden), 11 Freek van Delft (56 ronden halve finale), 12 Randy van den Berg (38 ronden halve finale), 13 Pasquale Cagliardi (20 ronden).

    De klasse 1 op 10: Ook in deze klasse mochten we bekende gezicht opnieuw verwelkomen. Ruud Schuitmaker (onze nieuwe voorzitter van de club) en Rik Prins zijn weer van de partij en hoe! Er waren zestien inschrijvingen, zodat er serieus voor de finaleplaatsen zou moeten worden geknokt. Ron Buné heeft het tegenover gestelde van Randy van den Berg gedaan en verwisselde de 1 op 8 klasse voor de 1 op 10. Het aantal deelnemers groeit gestaag en we hebben goede hoop, dat dit alleen nog maar gaat toenemen.

    Tijdens de kwalificaties was Daan Stuiver de snelste met 18 ronden en een snelste tijd van 16,2 sec. Nog niet zo snel als vorig jaar, maar de grip was natuurlijk helemaal weg geregend en we zijn nog vroeg in het (wel zeer late) voorjaar. Hij werd echter op de hielen gezeten door Rik Prins en Sidney Blokker, die beiden slechts 3 seconden langzamer waren. Ruud Schuitmaker reed evens 18 ronden, terwijl Nick de Boer zich met 17 ronden en de minste aantal seconden als laatste rechtstreeks wist te kwalificeren. De overige rijders moesten zich via de halve finale kwalificeren voor de finale. Dat werd vooral een strijd tussen Leon van Saane, John Rusman, Milan Holthuis en Marcell van Buël. Sjors van den Berg werd op kleine afstand 5e, terwijl Hans Westerveld, Ron Buné en Bert de Kruijff op de volgende plaatsen eindigden. Henk Meijer en Rob de Bock moesten helaas uitvallen.

    De finale werd een zeer spannende. De strijd aan kop ging vooral tussen de vijf snelste van de kwalificaties, waarbij uiteindelijk Daan Stuiver en Ruud Schuitmaker voor de overwinning gingen. Daan kampte met weinig rem en Ruud deed een uiterste poging om hem te verschalken. Daan hield echter stand en wist met 7 seconden voorsprong te winnen. Rik reed een uitstekende wedstrijd en wist met één ronde achterstand de derde plaats te bemachtigen. Roy kon het niet helemaal volgen en eindigde met nog een ronde achterstand op de vierde plaats. De volgende wedstrijd zal hij echter terug komen met een nieuwe auto met rood aluminium!! Sidney Blokker viel wat terug en werd vijfde, terwijl Milan Holthuis na een goede race zesde werd. Marcell van Buël werd zevende en Leon van Saane achtste. Nick de Boer viel helaas uit met een kapotte motor, terwijl John Rusman al in de eerste ronde het veld moest ruimen door een verkeerde reactie op het rechte eind. Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren. Hij heeft daarover afspraken gemaakt met Daan Stuiver.

    De uitslag was als volgt: 1 Daan Stuiver (104 ronden) 2 Ruud Schuitmaker (104 ronden), 3 Rik Prins (103 ronden), 4 Roy Bakker (102 ronden), 5 Sidney Blokker (98 ronden), 6 Milan Holthuis (97 ronden) 7 Marcell van Buël (87 ronden), 8 Leon van Saane (74 ronden), 9 Nick de Boer (19 ronden), 10 John Rusman (1 ronde), 11 Sjors van den Berg (63 ronden halve finale), 12 Hans Westerveld (56 ronden halve finale), Ron Buné (54 ronden halve finale), Bert de Kruijf (54 ronden halve finale), Henk Meijer ( 24 ronden halve finale), 16 Rob de Bock (9 ronden halve finale).

    De wedstrijd werd uitstekend geleid door Hugo Keller. Zowel in de paddock, als op de rijderstelling, als in de kantine was het uitstekend toeven en is er geen onvertogen woord gevallen. Er werd stevig, maar fair gereden en met het zonnetje erbij is het een prima racedag geworden. We kunnen als Model Auto Club Heemstede er trots op zijn om op ons mooie en uitdagende circuit weer spannende wedstrijden van hoog niveau te mogen organiseren. Het zijn open clubwedstrijden, dus alle rijders van Nederland zijn uitgenodigd om mee te komen racen. Jullie zijn van harte welkom!!

    John Rusman.


    Podium 1/8

    [​IMG]

    Podium 1/10

    [​IMG]

    Er komt deze week nog een video online van de 1/8 finale.
     
  14. arcell

    arcell

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    Berkhout
    Goed om te zien

    Het deed mij goed om te zien dat er een mooi startveld aanwezig was op de 1e (2e) verreden wedstrijd op het MACH circuit. Volgens de verkregen informatie was dat best een poosje geleden......de 1:8 5 poorter kwam erg goed voor de dag en biedt voldoende perspectief voor de 1:8 (club)rijders dit seizoen, het 1:10 veld was in de breedte iets meer gevuld en wat competitiever dan het NK startveld en gaf spannende momenten in een mooie race.
    De kantine draaide lekker leek me en de wedstrijd was in zeer ervaren handen, daarnaast werkte alle apparatuur (bijna) op niveau...................

    Namens de MACH mijn dank aan alle deelnemers voor de mooie dag en een extra pluim voor Edwin en assistenten en de ingevlogen wedstrijdleider Hugo.

    Tot de volgende ronde.
     
  15. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Het grote nieuws kwam aan het eind van de dag, de overstap van Roy Bakker (Veteq) naar Capricorn.
    Zijn 'Chineesje' mag met pensioen na wederom een teleurstellende wedstrijd met vele problemen.

    [​IMG]

    Roy zal nu eindelijk zijn woorden waar kunnen maken en paar bekertjes kunnen gaan pakken!. ;):D
     
  16. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Was zeker een leuke race, was echt close racing en spannend wie zich waar zou kwalificeren. Wel grappig dat Daan Stuiver een oude motor van vorig seizoen had geleend van Sydney, motoren gaan erg lang mee en blijven goed draaien mits goed afgesteld. Er zijn dit jaar meerdere kandidaten voor de kampioenstitel, hopelijk doet iedereen alle 7 de wedstrijden mee.
    Nu maar meer druk bouwen aan de nieuwe auto..
     
  17. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    En de KM Roy Bakker edition dan?
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dit is een tijdelijke oplossing, ben nu druk aan het bouwen maar is niet veel beter in vergelijk met de KM. De H-K1 is natuurlijk niet voor niets wereld kampioen geworden.
    De Bakker special is onderweg, as we speak zijn een paar Taiwanezen lekker aan het draaien, frezen en slijpen.
     
  19. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Aan je handen te zien geeft de capricorn wel behoorlijk af.
     
  20. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Na afgelopen zondag een mooie clubwedstrijd gezien te hebben moet ik zelf ook zsm maar eens wat rondjes gaan draaien dit seizoen. Zondag kreeg ik te horen dat de Hipex uitlaat erg goed werkt. Ik wil die dus ook bestellen maar ben wat verward over welke bocht ik nou precies moet hebben. De beschrijving op de MACH site komt niet overeen met het bestelnummer. Moet ik deze hebben: CL120023 Manifold 12 Pista M+ (Medium 33mm)?

    Daarnaast is de MACH niet meer door de week open. Ik heb vorig jaar een sleutel gekocht van het hek, maar zag dat er een ander slot op het hek zat. Is mijn conclusie juist dat de oude sleutels niet meer passen? Zoja hoe weet ik wanneer het circuit open is?
     

Deel Deze Pagina