TC modified in Nederland

Modified met blinky settings, goed concept?

  • Ja, ik doe mee!

    Votes: 5 16,1%
  • Ja, maar....

    Votes: 7 22,6%
  • Nee, modified moet compleet vrij zijn!

    Votes: 17 54,8%
  • Nee, gaat mij alsnog te hard

    Votes: 2 6,5%

  • Total voters
    31
Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet is de TC modified klasse in Nederland zo goed als niet bestaand. De exacte reden waarom is altijd lastig te bepalen, maar de hoge snelheid en kosten om deze klasse te rijden zullen zeker een grote impact hierop hebben.

Vanuit de Mach Heemstede hebben wij het volgende idee voor de Modified klasse in Nederland:

Motor: Minimaal 4,5 turns, vertimen van motor toegestaan.
Regelaar: Volgens Roar 'blinky' lijst: ROAR Approved Non-Timing ESC « ROAR Racing
Dus geen vertiming in de regelaar
Banden: Sorex 32

Door middel van bovenstaande reglementen hebben de rijders nog steeds een grote vrijheid qua toegestane componenten, maar de extreme snelheden die we momenteel zien in de compleet vrije modified klasse is er niet meer.

Hierdoor hopen wij dat de modified klasse weer zal groeien in Nederland.

Het idee is om dit jaar de klasse als proef te houden tijdens de open Zaterdag avond competitie van de Mach en mocht de klasse aanslaan een voorstel te doen richting de Nomac.

Vanuit de Mach zouden wij graag willen weten wat de rijders hiervan vinden, dus brand los!
 
Laatst bewerkt:
Goed initiatief :-). Dit is een klasse waar ik volgend jaar nog best over na wil denken, stel dat het een NOMAC klasse wordt. Al hoe wel, Mod is Mod en daarmee open...

Groet Robert
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk lijkt mij een blinky setup in de regelaar niet ideaal. Deze profielen van de regelaar zijn bedoeld voor motoren met wat meer wikkelingen, waarbij regelbaarheid ondergeschikt is aan vermogen.

Als ik nu kijk naar de pro10 klasse, zie ik een leuke snelheid met een 10.5 motor en vertimebare regelaar. Volgens mij is iedereen in deze klasse tevreden met deze setup, waarom zou dit niet werken in de tourwagen? Natuurlijk komen zaken als regelaar timing dan weer terug, maar we zijn er nu toch onderhand ook achter dat de rijders die veel testen, trainen een voordeel hebben? Of dat dan een regelaar is met een goede setup of een perfect samengesteld speedpassion 13.5T motortje. De setup van die regelaar kan altijd nog overgenomen worden.
 
Als een van de weinige mod rijders op dit moment in Nederland wil ik hier wel op reageren.
In de discussie over de stock klasse komt duidelijk naar voren dat de mod de enige stock klasse is die bestaat. Naar mijn inzicht moet dit ook zo blijven.
Met blinky regelaars en motor regelement krijg je alleen dezelfde problemen met cheaters die dan toch weer meer moeten/willen.
Het mooie van mod is nu juist net dat je kunt doen wat je wil. 10.5 geboost of 4.5 blinky, leef je uit!!
ETS Duitsland reden verscheidene jongens met een 10.5 of geen turbo op de regelaar en qua rondetijden weinig verschil te zien.
Verder wordt er over het algemeen heel hard geroepen over kosten voor mod maar mijn ervaring is anders. Nu een jaar mod gereden zonder extreme kosten en mijn t3 gaat nog wel een jaar mee.
Verder 1 set banden per dag en gummen maar.
Ik zal zeker geen grote wedstrijden gaan winnen maar voor het plezier is er niets beter dan mod, en ook nooit discussies over regels en interpretaties.
Daarom ook lekker van het mod regelement afblijven naar mijn bescheiden mening.
 
Grappig en tegelijk goed dat na het stockdraadje dit is opgestart. Mod moet inderdaad vrij blijven, eventueel wel met een motoren limiet zoals we bij brusshed dat ook met de 12 turns gehad hebben. Als 4.5T de juiste is of 6.5 wat ik hier en daar al eens gezien heb is nog over te discuseren maar regelaar moet vrij. Over blinky zwerven er te veel negatieve verhalen als ook de nodige bevestigingen van firmwares met een boost oid ondanks blinky dat het beter is om daar niet aan te beginnen.
 
Ik sluit me aan bij dat het vrij moet blijven. 4.5 blinky of gewoon 'vrij' maakt in mijn ogen weinig uit qua slijtage, kosten etc. Dus om dan toch beperkingen in te bouwen, die gecontroleerd moeten worden, lijkt mij onnodig.
 
net zoals Dave al heeft gezegd in deze discussie ben ik ook een van de weinige modified rijders in Nederland maar ik wil toch erg graag wedstrijden kunnen rijden dus lijkt het me toch een goed idee zoals Steven al zei bv. met een 10.5T te rijden vertimed.... ik heb mezelf er nog niet in verdiept hoe het is om 4.5T te rijden in bliki mode.... heb er wel mensen over gehoord dat het niet goed is.

de slijtage valt me tot nu toe erg mee (en dat met een Tamiya ;) )
Ik rij nu nog met de koude temperatuur buiten 2 avonden op 1 setje banden
 
Hier 1 van de andere modified rijders in en uit Nederland

Modified moet vrij zijn............................

Voorbeeld: neem FBA Belgie Modified vrij en 2 sets banden per dag mag.
Alles word wel gemerkt zowel chassis en regenauto chassis en de sets banden die jij zelf wil inzetten worden ook gemerkt.
De band waarop gereden word, word wel vast gesteld en is bijvoorbeeld voor dit jaar de Ride 34.
En je mag natuurlijk ook de regen banden Dunlop gebruiken maar alleen als het regent.

Ook op MAC de Baanbrekers rijden we mod daar zijn de banden vrij weliswaar maar altijd gaat dat goed.
We hebben afgelopen weekend onze eerste club race gehad en met 9 mod rijders aan de start hebben we veel plezier gehad.
En nog niet alle mod rijders waren er dit weekend.

Verder rij ik nu al weer een tijdje mod en qwa kosten valt het erg mee in de tijd dat ik stock heb gerden heb ik meer geld uitgegeven.

Dus kortom: Mod laten zo als het moet zijn en jongen spullen pakken veel rijden en trainen en plezier maken en weer met zijn alle Mod gaan rijden.

Gr Patrick
 
Superstock 13.5 moet terug komen, lekker vertimed met de speed passion motor.
Liep 90 km/u en gewoon 16.7 op de mach. Deze klasse is gestopt omdat men de regelaar te ingewikkeld vond, dat heeft nu iedereen wel onder de knie.
 
Superstock 13.5 moet terug komen, lekker vertimed met de speed passion motor.
Liep 90 km/u en gewoon 16.7 op de mach. Deze klasse is gestopt omdat men de regelaar te ingewikkeld vond, dat heeft nu iedereen wel onder de knie.

Ben helemaal voor, maar dan wel met 10.5T blokkie en gearratio vrij.
 
Wat me ook irriteert is ZAC, waarom kunnen electro karretjes niet net als brandstofwagens overdag wedstrijdjes rijden op de MACH baan.
 
Naast dat is een veel voorkomende klacht vanuit de electro rijders dat ze een hekel hebben aan de stank, geluid en ander "overlast" van de brandstof auto's. Dit heeft bij de AMCA geleid tot compleet gescheiden clubwedstrijden en de poging om alles voor een keer op 1 dag te krijgen kent veel weerstand. Ook bij andere clubs zie je de wens om brandstof en electro gescheiden te houden.
 
Back
Top